Ai o criză acută de… personal? Află când, cum și de ce să soliciți ajutorul MEDIjobs în recrutarea de cadre medicale!

Ai o criză acută de… personal? Află când, cum și de ce să soliciți ajutorul MEDIjobs în recrutarea de cadre medicale!

Nu doar în filozofie este nevoie de inspirație, ci și în recrutarea personalului medical. Și poate chiar de mai mult de atât. E nevoie de pragmatism, know-how, viziune și o atenție deosebită acordată scalabilității campaniilor de recrutare. Dacă nu reușești să atragi în clinica ta profesioniștii pe care îi urmărești de mult timp, medici renumiți sau asistenți medicali talentați și empatici, nu înseamnă că nu ești un bun HR sau manager. Înseamnă doar că ai nevoie de ajutor din exterior, de un serviciu dedicat exclusiv performanței și eficienței în domeniul medical.

Pentru că, pe de o parte, cererile de angajare a personalului medical au crescut cu 40,8% față de 2020, conform unui studiu MEDIjobs, astfel că ai în față un orizont larg de potențiali angajați, în timp ce costul generat de angajările oamenilor nepotriviți poate varia între 17.000 – 240.000 de dolari, în funcție de rol și de companie, potrivit Departamentului Muncii al Statelor Unite ale Americii. Devine, astfel, imperios să angajezi cei mai buni oameni pentru bunăstarea pacienților, dar și pentru succesul global al unității sanitare pe care o administrezi.

Când, cum și de ce să cauți angajați pe cea mai mare platformă digitală de recrutare medicală din România?

Întotdeauna e loc de mai bine, iar când ne raportăm la domeniul sănătății și oferirea celor mai bune terapii și servicii medicale pentru pacienți, nu trebuie să facem rabat. Indiferent că vorbim de medicii care profesează în mediul rural sau medici care se perfecționează la oraș, recrutarea trebuie să fie în ambele cazuri riguroasă. Fiecare candidat are șanse egale de angajare până la proba CV-ului și a interviului. Totuși, până atunci este nevoie să găsești candidații potriviți, pentru ca mai apoi să treci la pasul următor: angajarea.

Împreună cu MEDIjobs poți face cea mai bună echipă în recrutarea de personal medical, de la medici la asistenți medicali debutanți sau experimentați. Dacă nu știi cum să începi această colaborare, te ajutăm noi cu tot ce trebuie să știi despre platforma numărul 1 din România în angajarea de cadre medicale, dar și când îți dai seama dacă ai nevoie de ajutor din exterior pentru a angaja omul potrivit la locul de muncă potrivit.

Când să apelezi la MEDIjobs pentru recrutarea personalului medical?

Să găsești profesioniștii de care ai nevoie într-un interval de timp limitat este un task provocator. Iar specialiștii în resurse umane și managerii unităților sanitare o știu cel mai bine, mai ales atunci când recrutarea nu decurge conform așteptărilor, aplicațiile primite nu răspund cerințelor postului sau pur și simplu la joburile lor nu aplică suficienți candidați, așa încât pacienții au de suferit de pe urma tuturor acestor întârzieri. Exemple de situații care necesită ajutorul extern al unei platforme de recrutare sunt multe, dar în continuare voi lista câteva dintre acestea în care foarte probabil v-ați regăsit mulți dintre voi:

  1.  Departamentul de HR este suprasolicitat  

Ne întoarcem puțin la începutul articolului unde vorbeam despre costul pe care îl poate avea angajarea unui om nepotrivit. Dacă ducem ideea în sfera sănătății, vă veți da ușor seama că nu e vorba doar de consecințe materiale, ci mai presus de acestea, de calitatea serviciilor medicale și implicit de sănătatea pacienților. Dacă departamentul de personal din clinica pe care o manageriezi este suprasolicitat de un flux activ de sarcini administrative care îi împiedică pe specialiști să acorde o atenție deosebită aplicațiilor la posturile listate, ia în calcul ajutorul unui recrutor extern. Graba strică nu doar treaba, ci și calitatea actului medical, dacă angajările se fac doar pentru a satisface o nevoie cantitativă de medici sau asistenți medicali. 

Citește și: La ”vânătoare” de medici: Unde, când și cum să începi headhunting-ul dacă vrei să găsești cei mai buni practicieni

  1.  Cauți angajați rapid

Mergem mai departe și vorbim tot despre nevoia imperioasă de a angaja cadre medicale, dar dintr-o altă perspectiva. Mai precis, de plecarea angajaților și nevoia de a-i înlocui rapid cu alții, pentru ca această lacună să nu pericliteze și să prejudicieze activitatea unității sanitare. Și aici putem vorbi de o multitudine de motive care determină deficitul de cadre medicale, dar mă voi raporta la cele mai comune dintre acestea:

  1.  Unitatea sanitară se extinde

Fie că vorbim despre extinderea numărului de locații ale clinicii, fie că vorbim de extinderea gamei de servicii medicale oferite de clinică, în ambele cazuri este evidentă nevoia de know-how. Ai putea avea impresia că succesul recrutărilor precedente sunt exemplul perfect că te vei descurca la fel de bine și de această dată, dar lucrurile sunt difere din multe puncte de vedere. 

Dacă ne referim la extinderea locațiilor, trebuie să ai o strategie de recrutare adaptată regional/ zonal, ceea ce implică un efort în plus și o căutare extrem de bine centrată, iar dacă ne referim la extinderea specialităților medicale, cu siguranță implică un efort susținut și o atenție dedicată exclusiv acestei campanii de recrutare, în condițiile în care orice lucru nou implică multă documentare. Dacă vrei să angajezi un medic în estetică dentară pentru a introduce acest nou servicii în portofoliul clinicii, atunci trebuie să știi totul despre această ramură, dar și despre beneficiile și pachetul salarial oferite acestui specialist.

  1.  Rebranding și potențiale confuzii pentru candidați

O altă situație care îți indică faptul că ai nevoie MEDIjobs poate fi și rebrandingul unității sanitare. Și revenim la ceva nou. Iar la pachet cu rebrandingul la nivel de business vine și un refresh dat sectorului de personal medical. Practic, dacă vrei să promovezi o nouă imagine a clinicii, în mod evident trebuie să gândești un concept nou de recrutare, să-ți adaptezi strategia în funcție de acest nou detaliu, fiindcă, în caz contrar, candidații vor fi induși în eroare de vechea imagine a clinicii sau există discrepanțe între noua imagine a clinicii și tipul de promovare pe care îl foloseai în trecut pentru a atrage cadre medicale pentru posturile disponibile. 

Citește și despre Employer branding | Ce este și cum te poate ajuta să îți crești afacerea?

Headhunting-ul în domeniul medical este o operație precisă, în care bisturiul este înlocuit de recrutori cu instrumentele de promovare potrivite pentru a atrage cei mai buni practicieni. 

Așadar, dacă unitatea sanitară trece printr-un proces de rebranding și în același timp caută să angajeze noi cadre medicale, ia în calcul ajutorul MEDIjobs. În astfel de situații, candidații se pot simți ușor confuzi pentru că identitatea angajatorului este în schimbare, astfel că recrutorul trebuie să acorde un efort în plus clarificării acestui aspect, a identității clinicii (dacă aceasta își schimbă numele) etc.

  1.  Recrutările anterioare s-au soldat cu eșec 

Acest exemplu se potrivește oricărui alt domeniu, nu doar sănătății. Și ar fi ideal ca un manager care și-a dat seama că nu este și un bun HR să își asume eșecul și să ceară ajutorul unui serviciu specializat în recrutarea de personal medical. Asta nu înseamnă că a greși nu e omenește, ci că trebuie să profităm de instrumentele eficiente de care dispunem pentru a ne ușura munca și a obține cele mai bune rezultate pentru unitatea sanitară pentru care lucrăm. Eșecul angajării unor persoane nepotrivite se poate traduce în:

  • Pierderi financiare;
  • Cazuri repetate de malpraxis;
  • Feedbackul negativ din partea pacienților și a colegilor de serviciu;
  • Rezultate nemulțumitoare în urma evaluării performanței angajatului

Cum soliciți o colaborare cu MEDIjobs?

Dacă te-ai identificat cu cel puțin una dintre situațiile de mai sus, în mod cert ai nevoie de ajutor pentru recrutarea de personal medical. Însă cum îți faci cunoscută nevoia și cum soliciți o colaborare cu cea mai mare platformă de recrutare a cadrelor medicale? Iată mai jos pașii prin care poți începe să faci echipă cu un recrutor profesionist pentru succesul clinicii tale:

  1.  Găsește platforma de recrutare potrivită

Înainte de a bate palma cu o agenție de recrutare, ține cont de importanța selectării unei companii cu o reputație excelentă, dar și cu rezultate dovedite. Reputația MEDIjobs, în cifre, arată cam așa:

  • Peste 2.000 de companii din sectorul sănătății (printre care YTS-DentalView, Regina Maria, MedLife, Gral Medical) au angajat cu succes cei mai buni medici cu ajutorul platformei;
  • Peste 76.000 de candidați specializați în diverse ramuri ale medicinei sunt înscriși în platformă și așteaptă oferte de angajare;
  • Cea mai mare platformă digitală de recrutare a personalului medical are un rating online de 4.8în urma evaluării făcute de candidații și companiile care au apelat la serviciile sale.

Ca și în cazul tuturor relațiilor de afaceri, o agenție de recrutare trebuie să ofere valoare pentru a merita investiția. Indiferent de mărimea clinicii pentru care se dorește angajarea de noi cadre medicale, importanța fiecărui angajat și costurile asociate cu recrutarea sunt amplificate, așa că este esențial să găsești un partener capabil să ajute la îndeplinirea tuturor obiectivelor de business, nu doar un simplu furnizor de servicii.

  1.  Fii clar cu privire la nevoile de personal

În numele unității sanitare pentru care soliciți ajutorul platformei de recrutare, trebuie să cunoști excelent nevoile de personal. MEDIjobs te va ajuta să găsești cei mai buni angajați pentru clinica ta, dar nu va putea face acest lucru dacă nu comunici clar și amănunțit informații despre clinică, despre postul vacant și ce fel de persoană se dorește pentru acest post. Dincolo de a discuta despre responsabilitățile de bază și abilitățile necesare pentru acest rol, este totodată important să comunici orice alte informații specifice legate de program, remunerație, beneficii, pentru a putea veni mai aproape de candidații potriviți. 

Odată ce ai definit clar nevoile, crează-ți un cont de companie pe MEDIjobs și intră în legătură cu reprezentanții noștri, astfel încât să putem începe căutarea. Dacă în orice moment nevoile și preferințele clinicii se schimbă, asigură-te că vei comunica mai departe schimbările, astfel încât specialiștii noștri să își poată ajusta căutarea în consecință.

  1.  Menține o comunicare bună cu recrutorul 

Identificarea agenției recrutare potrivite pentru interesele și nevoile clinicii pe care o administrezi poate necesita încercări și eșecuri. Din fericire, azi ai la dispoziție recenzii la un click distanță, feedback de la alți clienți sau informații transparente din care îți poți trage singur concluziile despre calitatea serviciilor. Totuși, toate acestea nu sunt suficiente în absența implicării tale. 

Dincolo de comunicarea eficientă pe care trebuie să o ai cu MEDIjobs în cazul schimbărilor care apar în privința joburilor pentru care i-ai solicitat ajutorul, este la fel de important și feedbackul acordat – atât pe parcursul procesului de recrutare, așa încât procesul să se încheie rapid și eficient, cât și ulterior, respectiv în urma angajării cadrelor medicale prin intermediul platformei. Comunicarea performanței noilor angajați poate fi de ajutor atât pentru tine, cât și pentru recrutor în recrutările de talente viitoare.

Citește și despre: Feedback-ul în HR | O tactică simplă prin care îți crește reputația de angajator

De ce să apelezi la MEDIjobs?

Recrutarea personalului medical este, cum am mai spus, un proces provocator din cel puțin două perspective. Pe de o parte, pentru bunăstarea pacienților (pentru a le oferi cele mai bune servicii medicale, punându-le la dispoziție cadre medicale empatice și bine pregătite), pe de altă parte, pentru bunăstarea unității sanitare (imagine, flux constant de pacienți, scalarea concurențială). Te poți bucura de toate acestea cu ajutorul MEDIjobs! Iată principalele motive pentru care să recrutezi personal medical cu ajutorul platformei noastre:

  1.  Accelerezi procesul de recrutare și economisești timp prețios

Colaborarea cu MEDIjobs îți permite să angajezi mai rapid cadrele medicale de care ai nevoie, deoarece nu trebuie să te ocupi singur de întregul proces de recrutare. Trebuie doar să îi comunici recrutorului informațiile necesare în vederea recrutării oamenilor potriviți pentru posturile vacanțe din unitatea sanitară pe care o administrezi, informații privind cultura companiei și cerințele posturilor. 

În sănătate, timpul înseamnă viață. Lipsa personalului medical pune în pericol viața pacienților, bunăstarea lor, dar și bunul mers al clinicii.

Agențiile de recrutare efectuează verificări ale calificării candidaților, ceea ce este esențial atunci când se iau în considerare potențialii angajați; acest lucru poate consuma foarte mult timp, deoarece implică urmărirea referințelor, efectuarea de interviuri preliminare și asigurarea faptului că respectivul candidat se potrivește cu ceea ce promite în CV-ul său. Un alt motiv pentru care ar trebui să apelezi la o agenție de recrutare este că îți oferă siguranța că orice candidat selectat a trecut deja testele provizorii. Acest lucru este esențial mai ales în cazul recrutărilor care presupun efectuarea de teste psihometrice, recrutarea contractuală și permanentă, identificarea candidaților pentru posturi de conducere etc. În egală măsură, dacă nu știi ce salariu se pretează jobului pe care îl publici, recrutorul îți oferă o rată exactă a pieței, folosind datele salariale și cunoștințele pieței locale, precum și așteptările salariale ale candidaților.

  1.  Îți extinzi raza de acțiune

MEDIjobs și-a consolidat o bază de date și a ajutat mii de candidați să ocupe în trecut posturi pe care și tu le listezi în prezent. Acest lucru te ajută să îți aduci ofertele de lucru în atenția candidaților potriviți pentru joburile disponibile. De exemplu, dacă vrei să angajezi un asistent medical cu o experiență de cel puțin doi ani în domeniu, persoanele care se încadrează în cerințele postului vor putea primi oferta ta, așa încât procesul de recrutare se desfășoară eficient, rapid și cu șanse mari de succes. ☺ 

Deoarece cei mai buni candidați nu aplică întotdeauna activ la noi oportunități de angajare, ei sunt mai greu de găsit. MEDIjobs știe cum să găsească și acești candidați pasivi și are abilitățile necesare pentru a-i convinge de postul tău vacant. Prin urmare, această colaborare îți permite să îți extinzi raza de căutare și să găsești candidații potriviți mult mai repede decât probabil ai face-o singur. În special pentru cele mai căutate specialități medicale cu aptitudini greu de găsit, acest mod de lucru poate fi un mare atu. Timpul și efortul pe care le economisești, echipa ta de recrutare internă le poate folosi pentru a pune în practică alte proiecte interesante.

Te-ar putea interesa și: Cum comunici cu candidații respinși la interviu | 10 practici de urmat

  1.  Economisești bani

Pe lângă timp, colaborarea cu MEDIjobs te ajută să economisești și bani. Nu va trebui să aloci bani în plus pe diverse instrumente de recrutare, cum ar fi platforme pentru postarea locurilor de muncă sau software-uri de evaluare. Deoarece agenția se ocupă de acea parte a procesului de recrutare, tot ea finanțează și astfel de instrumente. Nu va trebui să investești și în găsirea și implementarea unei bune strategii de branding. Deoarece MEDIjobs încearcă în mod constant să atragă noi talente, știe cât de important este brandingul și are deja o strategie de care poți beneficia și tu în cazul obiectivului tău de a găsi angajații potriviți rapid.

De asemenea, vorbim și de un risc redus în ceea ce privește ”costul retenției” pe termen scurt, un cost foarte scump pentru managerii care angajează oamenii nepotriviți sau care nu reușesc să îi motiveze financiar să rămână pe post pentru mult timp. O agenție de recrutare cu un istoric bun te poate ajuta să crești retentia angajatilor și să eviți costurile legate de pierderile financiare generate de angajări neinspirate folosind experiența anterioară în domeniu. 

Costuri economisite cu MEDIjobs:

  • Postarea anunțurilor de angajare;
  • Personalul intern își poate îndeplini celelalte sarcini:
  • Reduce probabilitatea și costul angajării unui candidat inapt pentru acest rol;
  • Reduce costurile potențiale cu orele suplimentare (închiriere temporară/ perioade cu ore suplimentare).
  1.  Know-how despre piață și sector

Un alt avantaj al colaborării cu MEDIjobs se referă la abilitățile și cunoștințele pe care agenția le posedă. Recrutarea constă în:

  • Selectarea CV-urilor relevante pentru posturile disponibile în clinica pe care o administrezi;
  • Efectuarea verificărilor telefonice;
  • Intervievarea candidaților;
  • Evaluarea abilităților, dacă este necesar.

Citește și: Top motive pentru care specialiștii medicali își părăsesc angajatorii

Pentru că fac aceste lucruri în fiecare zi, recrutorii de personal medical contribuie cu know-how-ul lor la eficientizarea întregului proces. Aceștia cunosc, de asemenea, legile și liniile directoare de recrutare pe care trebuie să le urmeze și îți pot oferi sfaturi și cu privire la acestea. Cunosc bine sectorul și piața actuală, datorită contactului zilnic cu clienții și candidații și îți pot oferi adesea informații valoroase și le pot folosi pentru a localiza următorul angajat. Vorbim, aici, de salarii, abilități comune, așteptările de carieră ale noilor generații, dificultățile actuale în recrutare și așa mai departe. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că recrutorii se ghidează după aceste cunoștințe atunci când caută un candidat într-un termen scurt, ceea ce îi ajută să nu facă greșeli din cauza presiunii de timp.

Adesea, cerințele candidaților pot fi specifice și dificil de găsit; aici se dovedește a fi neprețuită expertiza în domeniu și cunoștințele de piață ale unui recrutor. De exemplu, dacă angajezi un manager medical, atunci este posibil să ai nevoie de o opinie de specialitate și de cunoștințe privind legislația actuală de recrutare, iar agenția ar trebui să cunoască toate cerințele relevante și legalitățile aplicabile.

  1.  Are grijă de ambele părți

Recrutorii sunt o punte între clienți și candidați. Ei ascultă ambele părți, își identifică nevoile individuale și alocă postul vacant potrivit cu talentul potrivit. MEDIjobs asigură recrutări semnificative prin crearea de conexiuni între potrivirea aspirațiilor, a valorilor, a culturii companiei, mediului de lucru și a stilul de management. Asta înseamnă că atât clienții, cât și candidații pot avea încredere și pot conta pe sprijinul său pe tot parcursul procesului de recrutare.

Candidații vor primi feedback și vor învăța cum să aplice mai eficient pentru un job în sectorul medical. Vorbim despre sfaturi despre cum să scrii un CV medical de nerefuzatcum să te pregătești pentru un interviu de angajare, cum să obții interviul de angajare în sine și așa mai departe. Angajatorii se pot baza la rândul lor pe expertiza recrutorului și se pot bucura de celelalte avantaje discutate anterior.

Te-ar putea interesa și: Cum să faci corect onboarding-ul noilor angajați

Concluzii

MEDIjobs este o punte care ajută la conectarea companiilor cu personalul medical, urmărind angajarea oamenilor potriviți pe posturile potrivite. Pentru că angajarea candidatului potrivit este esențială și importantă în orice unitate sanitară. Chiar dacă ești un manager strălucit sau un HR care a atras constant talente în clinica angajatoare, nevoia de ajutor extern poate apărea în diverse situații, ca cele expuse în articol. Recrutarea este un proces complex ce implică know-how și pragmatism, mai ales când în joc sunt profesii de care depind vieți omenești.

Cu o platformă digitală de recrutare ai șanse mai mari din punct de vedere statistic să ajungi la cei mai buni candidați pentru posturile din clinici și spitale. Totodată, cei peste76.000 de candidați care caută activ un nou loc de muncă în domeniul medical au ales să se înregistreze pe MEDIjobs datorită eficienței platformei. Partenerul tău în recrutarea de personal medical înțelege valoarea logistică și de marketing din spatele întregului proces și te ajută să angajezi eficient, rapid și pe termen lung cei mai buni medici și asistenți medicali de care pacienții tăi au nevoie! 💙

Angajezi specialiști medicali? Creează un cont de companie, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Despre Autor

Alexandra Georgescu

Scriu cu pasiune, ghidată de sens și viziune. Autentică în abordare, iubesc să creionez digital conținuturi actuale și relevante pentru cititori. Cred cu tărie că scrisul este o artă, creativitatea o virtute.

Facebook Comment