Strategii de recrutare pentru a angaja cei mai buni asistenți medicali

Strategii de recrutare pentru a angaja cei mai buni asistenți medicali

Pandemia de COVID-19 a afectat sistemul medical la nivel global și continuă să producă schimbări în strategiile de recrutare. Încă de la începutul anului 2020, platforma MEDIjobs înregistra o creștere cu 60% a nevoilor de recrutare de medici la nivel național, 14% pentru asistenții medicali, în timp ce cererea pentru restul tipurilor de personal medical a crescut per total cu 26%. Așadar, este de așteptat ca anul acesta să fie înregistrată o creștere a cererii de locuri de muncă, iar tot mai multe clinici și spitale vor intra în competiția pentru cei mai buni angajați.

Dacă te afli printre cei care vor să angajeze cei mai buni asistenți medicali am pregătit pentru tine cele mai eficiente strategii de recrutare:

  1. Diversifică canalele de recrutare

Lipsa aplicanților pentru anumite poziții cheie și aplicațiile care nu corespund profilului postului reprezintă unele dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă angajatorii din domeniul medical. Acest lucru se întâmplă adesea atunci când folosim platforme generale de recrutare, însă sistemul de sănătate este unul alert și are nevoie de resurse umane pregătite, în timp util pentru pacienți. 

Diversificarea canalelor de recrutare poate face diferența pe o piață competitivă. O platformă dedicată te poate ajuta să eficientizezi procesul și să angajezi rapid cei mai buni asistenți medicali. Spre exemplu, MEDIjobs scade timpul de recrutare a unui medic de la mai mult de 3 luni la doar 72 de ore și nu mai este nevoie să parcurgi CV-urile care nu se potrivesc anunțului publicat de tine.

  1. Ai în vedere importanța brandului de angajator

Având în vedere cererea de locuri de muncă în domeniul sănătății, este important să ieșiți în evidență pentru a atrage candidații potriviți. Este un fapt cunoscut că un angajator bun va atrage angajați buni. Însă cum puteți deveni vizibili pentru persoanele potrivite? Răspunsul este reputația. O reputație bună pe piața muncii va atrage candidați de calitate, va crește nivelul de competiție, ceea ce se transpune în ușurința de a selecta oamenii potriviți. 

În funcție de dimensiunea companiei voastre, sunt mai multe modalități prin care vă puteți consolida brandul de angajator, punând accentul pe anumite avantaje sau beneficii specifice pentru a vă promova. O strategie eficientă de employer branding vizează latura emoțională a candidaților și le permite organizațiilor să se conecteze cu aceștia la un nivel personal. O organizație ce le oferă posibilitatea să se dezvolte sau susține sentimentul de apartenență vor fi întotdeauna preferată de candidați. 

O companie mare poate însemna pentru viitorii angajați accesul la echipament medical de ultimă generație, posibilitatea de a evolua din punct de vedere profesional și de a urca scara ierarhică. Pe de cealaltă parte, și companiile mici pot profita de mărimea lor și pot să construiască branduri care să se conecteze mai bine cu oamenii. Avantajele pe care le au companiile mici față de cele mari sunt sentimentul de apartenență, flexibilitatea și posibilitatea de a oferi mai mult înțeles muncii.

Citește și: Feedback-ul în HR | O tactică simplă prin care îți crește reputația de angajator

  1. Fii atent și la „soft skills” 

Un asistent medical și un bun profesionist nu trebuie să aibă doar cunoștințele medicale necesare realizării meseriei sale, ci trebuie să aibă o abordare axată către oameni și să își dorească cu adevărat să ajute prin ceea ce face. Așadar, abilitățile de comunicare și de ascultare sunt cruciale, la fel și capacitatea de a lucra sub presiune.

Înainte de a desfășura interviul, pregătiți întrebări adecvate pentru a vă asigura că viitorul asistent medical angajat are și aceste calități. Potențiale întrebări pot fi:  

  • Povestește-mi despre o situație în care ai întâmpinat dificultăți în a lucra cu un coleg. De ce a fost dificil și cum ai rezolvat situația? (evaluează abilitățile de comunicare și depășire a obstacolelor)
  • Ți s-a întâmplat să ai un conflict cu un coleg sau cu un pacient? Ce ai face sau ce ai fi făcut diferit? (evaluează capacitatea de a-și accepta greșelile și de a învăța din ele) 
  • Povestește-mi despre o situație în care ți-a fost atribuită o sarcină cu care nu erai familiar(ă) și cum ai rezolvat-o. (evaluează capacitatea de a rezolva probleme și de a cere ajutorul)
  1. Oferă beneficii

Atunci când recrutezi într-o piață competitivă ai nevoie de beneficii competitive. Creați-vă un pachet de beneficii atractiv care nu numai că vă va aduce candidați, ci îi va motiva și să rămână. Fie că vorbim de ore de lucru flexibile, bonusuri, reduceri sau abonamente, acces gratuit la diverse evenimente medicale sau cursuri, trebuie să aveți în vedere că nu doar salariul este cel care va motiva viitorii angajați

  1. Organizează internshipuri și stagii de practică

Organizarea de stagii de practică vă va ajuta să găsiți cei mai buni candidați pentru spitalul sau clinica voastră. Perioada de practică durează suficient de mult timp pentru a-ți da seama dacă un candidat îngrijește corect pacienții și lucrează bine în echipă. Mulți asistenți medicali participă la stagii plătite ca parte a pregătirii lor, ceea ce reprezintă o oportunitate excelentă pentru spitalul dvs. de a vedea cum reacționează candidații la situațiile medicale din viața reală.

Citește și: Cum să măsori performanța angajaților tăi: 3 metode prin care poți crește productivitatea echipei medicale, avantaje și criterii de analiză

  1. Investește suficient timp în procesul de recrutare 

Dacă nu doriți să optați pentru o platformă de recrutare dedicată, sfatul nostru este să acordați suficient timp procesului de recrutare. Cu cât pregătiți mai bine procesul de recrutare, cu atât cresc șansele să găsiți asistentul medical ideal.

Pașii de urmat în acest proces: 

  1. Citește cu atenție CV-urile și alege cinci candidați care au experiența sau cunoștințele necesare pentru postul dorit. O selecție făcută temeinic poate ajuta pe mai departe, în derularea procesului de recrutare. 
  2. Organizează interviuri prin telefon sau online cu fiecare dintre candidați pentru a le verifica cunoștințele, dar și pentru a vedea ce personalitate au. O astfel de discuție, de 15-30 de minute, vă ajută să vedeți omul din spatele CV-ului. 
  3. Organizează interviuri față în față cu cei selectați. Puteți invita și o altă persoană care să participe și pentru a face schimb de impresii privind fiecare candidat. 
  4. Comparați notițele sau fișele de evaluare după fiecare interviu. Fiecare persoană poate avea o perspectivă diferită asupra candidatului intervievat, de aceea recomandăm să fie două persoane prezente din partea spitalului.

Te-ar putea interesa și: Retenția angajaților | Ce este și cum poți asigura o experiență pozitivă a acestora în companie?

3 lucruri pe care să le ai în vedere când vrei să angajezi cei mai buni asistenți medicali 

Dincolo de strategiile prezentate, găsirea unei persoane potrivite care să aibă competențele profesionale potrivite și care să se integreze în echipă poate fi o sarcină dificilă. Dacă vrei să angajezi cei mai buni asistenti medicali, trebuie să vezi lucrurile și din perspectiva personalității, al intereselor, al stilului de lucru.

La ce te sfătuim să fii atent în procesul de recrutare a candidaților:

  1. Capacitatea și dorința de învățare – Cu pregătirea potrivită, fiecare persoană poate învăța sau deprinde anumite aptitudini. Însă dorința de a învăța depinde de tipul de persoană. Poți găsi o persoană calificată, dar care este auto-suficientă și nu își dorește să învețe. Un astfel de candidat poate fi unul problemă pe viitor, care nu se va adapta în echipă. 
  1. Personalitatea sa – Așa cum spuneam, personalitatea este un punct cheie în recrutare. Asistenții medicali trebuie să fie persoane care lucrează bine în echipă, comunică eficient, sunt empatici și atenți la nevoile pacienților lor.
  2. Experiența – Bineînțeles, experiența și pregătirea contează foarte mult, însă nu este prima în lista priorităților. Competențele se schimbă, iar dacă angajații își doresc să evolueze și au dorința de a învăța, acest lucru se poate dezvolta în timp. Atunci când recrutăm, o facem gândind în perspectivă și având în vedere ce vor avea de făcut în viitor, la locul de muncă, nu doar pentru ce au făcut în trecut.

Personalul din domeniul sănătății este esențial, nu doar pentru spitale și clinici, ci pentru întreaga societate, în ansamblu. Criza de sănătate publică generată de pandemie a reprezentat și o lecție de învățat atunci când este o nevoie continuă de angajați. Pentru a angaja cei mai buni asistenți medicali trebuie să fii dispus să diversifici canalele de recrutare, să își dezvolți brandul de angajator, să oferi beneficii atractive și să fii atent, dincolo de cunoștințele candidaților, și la personalitatea și interesele lor.

Angajezi specialiști medicali? Înregistrează-ți compania aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Despre Autor

Alexandra Ariton

Fire curioasă și creativă, privesc cu entuziasm comunicarea online. Cred în storytelling și puterea textelor care informează, captează și inspiră publicul.

Facebook Comment