Un proces de recrutare de succes este foarte greu de garantat, indiferent de domeniul despre care e vorba. Pe principiul „paza bună trece primejdia rea”, știind care sunt cele mai comune greșeli făcute în recrutare, ai mai multe șanse să le eviți sau să gestionezi mai eficient situația. În continuare vei afla care sunt cele mai comune greșeli întâlnite în domeniul recrutării pentru a fi pregătit pentru următoarele tale interviuri.
1. Nu iei în considerare persoanele din instituție
Uneori, cei mai potriviți candidați pentru o poziție sunt chiar cei din instituția pentru care trebuie să recrutezi. Este un lucru firesc pe de-o parte – deja cunosc cultura organizațională, știu cu ce se ocupa persoana care era înainte pe poziția pentru care se recrutează, sunt familiarizați cu colegii etc.. Totuși, de cealaltă parte, trebuie să te asiguri că persoana pe care ai putea să o angajezi are și abilitățile necesare pentru noul job.
Înainte de a te arunca într-un proces lung și greoi pentru găsirea candidatului perfect, concentrează-te întâi pe persoanele care ar putea fi promovate sau care ar fi interesate să încerce și o altă ramură din locul de muncă.
2. Te bazezi prea mult sau doar pe interviu
Pentru majoritatea locurilor de muncă, este suficient un singur interviu pentru a alege un candidat. Dar este oare cea mai bună metodă? Specialiștii sunt de părere că în funcție de tipul job-ului, de gradul de experiență necesar sau de abilitățile deosebite solicitate, să se execute diferite teste, probe sau sarcini este extrem de important. De asemenea, programarea mai multor interviuri cu același candidat este recomandată, mai ales dacă nu ești foarte sigur că el este alegerea potrivită. Astfel, vei putea demonstra practic tot ceea ce știe să facă persoana intervievată.
Citește și: Cum să excelezi în recrutarea din domeniul medical?
3. Ai încredere în toate referințele dintr-un CV
Cât de multă încredere poți să ai într-un CV? Specialiștii sunt de părere că aproximativ 60% dintre angajatori ajung să descopere cel puțin o minciună în CV-urile angajaților. De exemplu, tipurile de sarcini pe care le-a realizat o asistentă în secția ei pot fi descrise la superlativ, mai ales dacă secția în care a lucrat este ofertantă, deși ea a executat doar niște sarcini de bază la locul de muncă. Prin urmare, în timp ce candidații vor să impresioneze prin diferite referințe sau experiențe în poziții impunătoare, este recomandat ca tu, în calitate de recrutor să le verifici, mai ales dacă ceva pare ieșit din comun.
Totuși, nu trebuie să te bazezi prea mult pe aceste referințe, indiferent dacă sunt foarte bune sau deloc interesante. Dacă o persoană s-a descurcat excelent la fostul loc de muncă, asta nu înseamnă că o va face la fel și în cele ce urmează. În această ordine de idei, o experiență neplăcută pe o fostă poziție nu dictează viitorul unui angajat într-o nouă companie.
4. Grăbești procesul de angajare
Există posibilitatea să nu existe un candidat perfect, dar asta nu înseamnă că trebuie să te grăbești să angajezi pe oricine. Ia-ți suficient timp. Programează mai multe interviuri și nu te grăbi la primul candidat care pare potrivit. Dacă observi că ai tendința să te grăbești în angajarea cuiva, încearcă să te gândești care ar fi costurile de timp și de bani în angajarea și învățarea unei noi persoane, care este complet nepotrivită pentru job-ul respectiv și va pleca în mai puțin de câteva luni. Alocă-ți suficient timp, programează mai multe interviuri cu aceleași persoane și ia cea mai bună decizie.
5. Ai așteptări prea mari, într-un timp prea scurt
În mod normal, un nou angajat are nevoie de cel puțin 3 luni pentru a se integra complet într-un colectiv și pentru a începe să producă rezultate benefice pentru instituția în care lucrează. Este firesc să îți dorești rezultate cât mai repede, mai ales dacă poziția pe care se află noul angajat a fost vacantă mai mult timp sau dacă recrutarea a durat mai mult decât te așteptai. Fiecare persoană se adaptează în ritmul propriu și trebuie să aloci un minimum de 3 luni înainte de a te pronunța dacă ai angajat persoana potrivită sau nu.
Citește și: Cat de important este sa iti ceri scuze, in calitate de manager
Specialist in comunicare in functia de redactor online, cu o fire pozitiva si plina de viata, care adora sa se exprime in scris. Cele mai eficiente calitati dobandite in urma profesarii ca redactor online sunt cele de organizare eficienta a timpului si exersarea permanenta a imaginatiei si a creativitatii.