?>

Ce își doresc pacienții de la medici în 2022?

Ce își doresc pacienții de la medici în 2022?

După doi ani de agitație, îmbolnăviri și probleme de management, sistemul medical începe într-un final să prindă contururi colorate. Anul 2022 aduce schimbări în ceea ce privește realizarea tratamentelor și consultațiilor. Pe 1 aprilie au fost introduse noi servicii de îngrijire și diagnosticare, care pot fi realizate atât în cabinet, cât și la domiciliul pacienților. De asemenea, pacienții pot solicita în continuare ajutor specializat prin intermediul platformelor online.

Totuși, relația medic-pacient rămâne un element definitoriu care poate îmbunătăți semnificativ calitatea serviciilor medicale. Criza sanitară COVID-19 a impactat major viața cadrelor medicale, dar mai ales a pacienților. Perioada în care spitalele erau suprasolicitate, iar mersul la doctor a fost limitat de starea de alertă a cauzat multe probleme celor care sufereau de diverse afecțiuni. Comunicarea între medic și pacient a fost, de asemenea, îngreunată de cazurile de infectări în continuă creștere și de numărul insuficient de personal medical.

Experiențele din pandemie au trasat, așadar, noi așteptări în ceea ce privește atitudinea medicilor și felul în care își exercită meseria.

Care sunt așteptările pacienților pentru anul 2022?

Relaxarea binemeritată după doi ani de pandemie a venit cu noi speranțe în ceea ce privește sistemul medical. Pacienții își doresc ca medicii să integreze în procesul de realizare a activităților valori precum:

Empatie – Viața de medic presupune un lung șir de experiențe și trăiri. În fiecare zi întâlnești noi cazuri și povești de viață, care mai de care mai impresionante. Mulți aleg să se detașeze emoțional și să gândească la rece, pentru a nu facilita apariția stărilor de anxietate și depresie. Totuși, pentru pacienți e important ca medicii să arate bunăvoință, implicare și compasiune. Își doresc să fie ascultați cu atenție și să li se ofere în primul rând sprijin din punct de vedere moral. Fraze precum „Înțeleg prin ce treceți”, „Îmi pare rău că trebuie să vă confruntați cu o asemenea problemă” sau „Vom reuși împreună” nu ar trebui să lipsească din vocabularul medicului sau asistentului medical.

Citește și: Empatia, cel mai bun medicament? Cum construim o relație de încredere cu pacientul

Dorința de a ajuta – Care se poate vedea cel mai bine în modul de realizare a etapelor de tratare. E important ca medicul să solicite informații suplimentare din partea bolnavului pentru a putea personaliza planul de tratament și a dobândi o perspectivă biomedicală complexă. De asemenea, perspectiva pacientului are un rol esențial. Pentru a oferi rezultatele dorite, cadrul medical ar trebui să îmbine armonios cele două abordări.

Sinceritate – Pentru majoritatea pacienților e esențial ca medicul să le ofere cât mai multe detalii despre starea lor de sănătate. Totuși, în cazurile delicate, sinceritatea exagerată îi poate descuraja. Mulți medici aleg să informeze familia pacientului, pentru a evita momentele neplăcute. Însă, de cele mai multe ori, o asemenea decizie nu face altceva decât să agraveze situația. Bolnavii au nevoie de transparență, deschidere și onestitate.

–  Înțelegere – Descoperirea unei afecțiuni poate reprezenta pentru mulți un șoc afectiv puternic.  Tocmai de aceea, medicul va trebui să definească efectele socio-psihologice cu care se confruntă pacientul și să îi înțeleagă suferința.

Citește și: 10 lucruri pe care pacienții le apreciază cel mai mult la un medic

–  OrganizareTelemedicina a reprezentat o soluție ingenioasă pe timpul pandemiei. Totuși, nu a avut efectele scontate asupra pacienților. Conform unui studiu mai puțin de o treime dintre românii din mediul urban (31%) au apelat la medicina la distanță. Majoritatea celor care au optat pentru serviciile online au fost tinerii, cu vârste de până la 44 de ani. Însă, cea mai mare problemă a vizat disponibilitatea medicilor pentru a efectua consultanții detaliate. Un program bine definit pentru realizarea serviciilor de telemedicină ar fi, așadar, mai mult decât necesar, mai ales pentru părinți și cei care nu se pot deplasa.

Cât de importantă este pentru pacienți atmosfera din unitățile sanitare?

Pe lângă definitivarea unei legături strânse cu medicul, pacienții au așteptări și în ceea ce privește activitățile propriu-zise de tratare. Atmosfera din spitalele de stat a reprezentat mereu un punct sensibil pentru pacienți. Timpul îndelungat petrecut în sălile de așteptare, dar și imposibilitatea de exercitare a dreptului la sănătate se numără printre principalele cutume ale sistemului.

Pe coridoarele spitalelor de urgență au loc adesea evenimente neplăcute, care se transformă mai apoi în adevărate drame. O femeie din Constanța a murit pe scaun, în brațele fiului său, după 16 ore de așteptare. Și cazurile nu se opresc aici.

Totul depinde, evident, de principiile medicului, dar și de mediul de lucru în care sunt derulate serviciile medicale. Pentru pacienți e esențial să se bucure în unitățile sanitare de o atmosferă caldă, prietenoasă. Pentru unii e doar un moft, însă o asemenea conduită poate oferi bolnavului încrederea de care are nevoie pentru a se bucura de un tratament eficient.

Te-ar putea interesa și: Durata consultației: Cât timp ar trebui să petreci cu pacientul pentru cele mai bune rezultate?

Dispozitivele medicale și tehnicile de lucru reprezintă, de asemenea, subiecte de interes pentru pacienți. Modalitățile clasice de diagnosticare și realizare a etapelor de tratare au rămas principalele opțiuni în sistemul medical românesc. Însă, pentru 2022 se dorește modernizarea terapiilor medicale prin integrarea unor echipamente de ultimă generație. Majoritatea pacienților își doresc precizie, siguranță și confort.

Concluzii

Anul 2022 este unul al schimbărilor. Neliniștea din perioada pandemică s-a dispersat și s-a optat pentru diversificarea serviciilor medicale. Pacienții și-au dezvoltat, așadar, noi așteptări în ceea ce privește gestionarea relației cu personalul medical și realizării activităților de tratare. Empatia, deschiderea, sinceritatea, implicarea și bunul simț sunt valori apreciate de pacienți.

Se dorește, de asemenea, schimbarea ambientului din unitățile sanitare, mai ales din cele de stat. Bolnavii își doresc să fie ascultați și tratați cu eficiență, fără a mai fi nevoie să aștepte ore întregi pentru consultație. Însă, totul depinde într-o mare măsură de felul în care este construită echipa. MEDIjobs este cea mai mare platformă de recrutare din România, care vine atât în sprijinul medicilor, cât și al pacienților. Cu ajutorul aplicației, medicii își găsesc cu ușurință locul de muncă ideal, ceea ce devine un plus pentru definitivarea unei atmosfere plăcute în instituțiile medicale.

Alege MEDIjobs și fă o schimbare în sistemul medical! Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România

Despre Autor

REDSEM

Pasiunea pentru scris și modul în care am ales să mixez curiozitatea pentru domeniul medical și redactare sunt cele care mă fac să vă prezint articole elaborate. Îmbinarea dintre artă și știință este ceea ce definește stilul meu. Vă invit pe toți la lectură plăcută și sper să găsiți informații esențiale în textele mele.

Facebook Comment