Angajații vin cu strângere de inimă la locul de muncă? 5 sfaturi să devii un lider de succes

Angajații vin cu strângere de inimă la locul de muncă? 5 sfaturi să devii un lider de succes

Un angajat inspirat și pasionat va avea tedința să dea tot ce are mai bun pentru compania la care lucrează, va veni cu idei proprii în loc să urmeze orbește ordine și își va pune abilitățile și talentele la bătaie pentru scopurile organizației, mai ales dacă este motivat de un lider de succes.

Însă câte persoane sunt cu adevărat pasionate de locul lor de muncă? Un studiu Gallup din 2013 realizat în SUA arată că doar 30% dintre oameni sunt pasionați, asta însemnând că 70% dintre persoane fie își urăsc slujba fie, în cel mai bun caz, sunt indiferenți. Este destul de clar că în România cifrele ar putea fi mult mai alarmante. Așa că întrebarea care trebuie adresată este: „Cum poți tu, ca lider de echipă, să inspiri oamenii cu care lucrezi?

5 sfaturi pentru a deveni un lider de succes

1. Un lider de succes este el însuși un om pasionat

Dacă tu nu crezi în misiunea și obiectivele companiei, cum poți să inspiri asta celor din jurul tău? Fii sigur că tu esti cel energic și pozitiv cu privire la jobul tău și apoi îți va fi mai ușor să proiectezi acest lucru către ceilalți colegi de echipă.

2. Un lider de succes încurajează feedbackul

Ascultă ideile și opiniile angajaților pentru a încerca ulterior să le implementezi. Ei se vor simți ca o parte valoroasă din succesul viitor al companiei.

Metodele prin care poți implementa aceatsă practică sunt variate: căsuța pentru sugestii, întâlniri individuale sau de grup, important e ca angajații să simtă că feedbackul lor e binevenit oricând.

Un exemplu de succes al acestei metode este Spitalul Griffin din Derby, Connecticut, SUA. În anii ’80 era văzută ca o organizație cu foarte multe probleme, dar acum a ajuns un adevărat model pentru spitalele din Statele Unite și una dintre cele mai căutate organizații pentru care să lucrezi.

CEO-ul lor, Patrick Charmel, atribuie acest succes deciziei de a implementa un sistem de feedback onest, direct de la angajați și pacienți. A ascultat care sunt nevoile lor, după care a oferit oamenilor ceea ce au cerut.

Citește și: 5 abilități de leadership pe care le vei învăța la primul tău job ca medic proaspăt specialist

3. Un lider de succes își apreciază angajații

Toate studiile arată că stilul managerial prin frică și negativitate scade productivitatea și satisfacția pe termen lung a jobului. În schimb, oamenii sunt foarte motivați atunci când sunt lăudați pentru o realizare și tind către replicarea acelui succes.

Richard Branson, fondatorul Virgin Group, spunea: „Atunci când lauzi oameni, aceștia înfloresc. Critică-i și se vor ofili”.

4. Un lider de succes investește în dezvoltarea angajaților

Sir Ken Robinson, expert în educație, creativitate și inovație, spunea în timpul unei prezentări la TED Talk (cea mai vizionată prezentare din istoria TED Talk): „Resursele umane sunt ca resursele naturale; de multe ori sunt îngropate adânc. Trebuie să le cauți, nu stau să aștepte la suprafață. Trebuie să creezi circumstanțele în care ele să se arate.”

De aceea este important să maximizezi talentele și devoltarea oamenilor din echipa ta. Trainingul și un plan de carieră motivant sunt absolut necesare, deoarece contribuie la creșterea atașamentului față de companie a angajatului, îl face mai mulțumit de el și de poziția lui în organizație. 

5. Un lider de succes este optimist

El acționează curajos, vorbește cu încredere și vede lumea din jurul lui diferit. Unde alții văd disperare, tumult și turbulență, liderul de succes vede oportunități. În multe feluri, optimismul este un element esențial din inovația pe care un lider o poate aduce în echipa sa.

Te-ar putea interesa și: Viitorul leadershipului medical în România: Cum și de ce medicii talentați devin manageri de succes

În concluzie, poți fi un lider de succes care are toate aceste calități sau doar câteva dintre ele. Asta nu înseamnă automat că toți oamenii care lucrează pentru tine își vor iubi slujba.

Un număr mare din acei 70% care nu sunt mulțumiți de locul lor de muncă pot fi pur și simplu într-un domeniu care nu li se potrivește și niciun fel de sistem de motivare nu va funcționa. Dar un lider de succes îi va direcționa pe aceștia în direcția potrivită și va motiva restul echipei să dea tot ce are mai bun pentru atingerea obiectivelor.

Angajezi specialiști medicali? Creează un profil de companie aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Despre Autor

Catrinel Hagivreta

Facebook Comment