Ghidul bunelor maniere la angajare

Ghidul bunelor maniere la angajare

Prima impresie contează este un principiu aparent superficial, dar atât de important în anumite contexte sociale. De cele mai multe ori aparențele înșală, mai ales în primele minute de interacțiune. De câte ori nu ți s-a întâmplat ca persoanele pe care le catalogai drept arogante să devină prieteni de nădejde? Timpul este cel care te poate ajuta să-ți dai seama cu adevărat de cei care te înconjoară. Însă, cât de valabilă mai este o asemenea regulă în timpul unui interviu de angajare? Acolo, în doar cinci minute ți se poate pune o etichetă, care să influențeze semnificativ parcursul tău profesional.

Tocmai de aceea, e foarte important să acorzi o atenție deosebită fiecărui detaliu. Nu trebuie totuși să pari ceea ce nu ești, ci să împachetezi totul în așa fel încât să te pui în valoare. De asemenea, bunele maniere nu au cum să lipsească din conduita ta, mai ales dacă vrei să impresionezi. În domeniul medical, pe lângă competențele de specialitate ai nevoie și de o atitudine corespunzătoare. Astfel, cu ajutorul regulilor de bune maniere vei reuși să te diferențiezi rapid de celelalte alternative. De asemenea, îi vei surprinde plăcut chiar și pe cei mai exigenți angajatori.

Reguli de bază înainte și în timpul interviului

Înainte de a ajunge la interviu e important să:

·   Întocmești cu atenție un CV. Sinceritatea este elementul de bază care te poate ajuta să stârnești interesul angajatorului. Expune-ți pe larg competențele profesionale, dar și abilitățile personale. Ai grijă să citești de mai multe ori documentul pentru a te asigura că nu s-a strecurat vreo greșeală gramaticală sau de exprimare.

Află cum să acoperi Spațiile goale din CV: cum folosești perioadele de pauză dintre joburi în favoarea ta

·    Te odihnești. E lipsă de respect să mergi într-un club în seara de dinaintea interviului tocmai pentru că dai dovadă de iresponsabilitate și indiferență. Alege așadar să rămâi acasă pentru a fi fresh a doua zi.

·   Citești mai mult despre caracteristicile instituției care oferă jobul.

·    Ai grijă să nu întârzii. Una dintre cele mai importante reguli este să dai dovadă de punctualitate și seriozitate. Ia în calcul toate situațiile neprevăzute care pot apărea pe parcurs. Asigură-te că ajungi cu 10 minute mai devreme și așteaptă în liniște până ți se va permite să intri.

Citește și: Cum te promovezi eficient la interviu dacă nu ai experiență?

·     Te îmbraci corespunzător. Stilul casual sau cel de stradă nu este deloc indicat. Totuși, încearcă să nu optezi pentru obiecte vestimentare mult prea formale. O cămașă în culori neutre, pantaloni în același ton și o pereche de pantofi sport pot deveni elementele principale din ținuta unui bărbat. În cazul femeilor decolteurile adânci, fustele mult prea scurte și machiajul strident sunt total interzise.

Mai apoi, în timpul interviului principalele aspecte pe care ar trebui să le în calcul sunt:

·   Nu te așeza decât atunci când angajatorul îți spune. Nu te repezi să te așezi pe scaun. Emoțiile pot fi copleșitoare, însă încearcă să îți păstrezi calmul.

·   Strânge cu fermitate mâna angajatorului pentru a da dovadă de încredere în forțele proprii.

·   Păstrează contactul vizual și nu ezita să pui întrebări atunci când simți nevoia de lămuriri. De asemenea, adoptă o postură dreaptă și nu uita să zâmbești. E foarte important să emani optimism și deschidere pentru a arăta angajatorului că știi ce vrei.

·   Dă telefonul pe silent sau lasă-l în mașină. Dacă vrei să îți notezi lucruri în timpul interviului e indicat să optezi pentru variantele clasice: un pix și o agendă.  

·   Nu vorbi mai mult decât trebuie. Chiar dacă ești entuziasmat/ă de jobul disponibil încearcă să maschezi pe cât se poate energia debordantă. Adoptă un limbaj formal, dar în același timp prietenos. Răspunde scurt și la obiect și nu intra în detalii inutile sau mult prea personale. De asemenea, acordă atenție aspectelor nonverbale.  

·   La plecare amintește angajatorului că aștepți cu interes un răspuns din partea lui.

Te-ar putea interesa și: Cum să treci peste emoțiile primului interviu de angajare

Cum trebuie să te comporți după angajare?

Respectarea regulilor de bune maniere ar trebui să continue chiar și după ce ai primit un răspuns pozitiv din partea firmei angajatoare.  

Iată câteva lucruri de care ar trebui să ții cont în timpul orelor de muncă:

·   Adoptă o atitudine prietenoasă și evită disputele de orice fel. Încearcă să conversezi cu toate persoanele din echipă, fie că e vorba de asistenți, infimieri sau medici. De asemenea, e important să reții numele colegilor tăi. Este o dovadă de respect și bun simț. Nu miza pe faptul că memoria îți joacă feste. Încearcă să rămâi concentrat/ă și să te integrezi armonios.

·   Nu te lăsa distras/ă de telefon și implică-te în toate activitățile, chiar dacă ești la început. Arată că vrei să-ți depășești limitele și că vrei să ajungi la rezultate cât mai bune.

·   Nu încerca să faci glume deplasate cu pacienții sau ceilalți membrii ai echipei. Chiar dacă îți place să destinzi atmosfera și să generezi zâmbete în jurul tău ai grijă să nu cazi în cealaltă extremă. Păstrează conduita profesională. Totuși, prea multă seriozitate poate fi intimidantă. Așadar, încearcă să găsești un echilibru între profesionalism și atitudinea degajată. Pentru a-ți fi mai ușor e recomandat să alegi cu atenție locul de muncă. Analizează toate ofertele disponibile și orientează-te către platforma de recrutare MEDIjobs. Este o alternativă mult mai sigură, care îți va garanta că vei găsi echipa la care sperai de mult timp.

Citește și: MEDIjobs, platformă de recrutare | Avantaje din postura de candidat

·   Nu da foarte multe detalii despre salariul pe care îl încasezi. Asemenea informații sunt confidențiale și nu ar trebui devină subiecte de discuție între colegi.

·   Asumă-ți atunci când greșești. Erorile sunt firești, mai ales într-un domeniu presărat de atât de multe provocări. Însă, nu trebuie să transformi o situație perfect normală într-o problemă complexă. Asumă-ți ceea ce ai făcut și încearcă pe cât se poate să repari acolo unde se poate. 

Concluzii

Interviul de angajare este un moment extrem de important pentru orice candidat, indiferent de postul pentru care aplică. Pe lângă experiența acumulată de-a lungul timpului și competențele profesionale e important să arăți că stăpânești foarte bine regulile de bune maniere.  

Ai grijă așadar să fii odihnit/ă, să nu întârzii și să adopți o ținută potrivită. De asemenea, încearcă să nu vorbești mai mult decât trebuie și să păstrezi un ton prietenos, dar în același timp formal. Nu uita să aplici tehnicile enumerate mai sus chiar și după ce ai fost angajat/ă. Consecvența este secretul care te va ajuta să atingi succesul profesional.

Adoptă atitudinea adecvată și vei primi mai mult ca sigur atenția cuvenită!

Ești specialist medical și vrei un loc de muncă mai bine plătit? Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Despre Autor

REDSEM

Pasiunea pentru scris și modul în care am ales să mixez curiozitatea pentru domeniul medical și redactare sunt cele care mă fac să vă prezint articole elaborate. Îmbinarea dintre artă și știință este ceea ce definește stilul meu. Vă invit pe toți la lectură plăcută și sper să găsiți informații esențiale în textele mele.

Facebook Comment