?>

Cum poți să devii Patient Care Specialist: studii, fișa postului și salariu

Cum poți să devii Patient Care Specialist: studii, fișa postului și salariu

Dacă ești interesat să lucrezi cu pacienții, dar nu te vezi ca un potențial asistent medical, profesia de Patient Care Specialist poate fi soluția.

Deși acest tip de rol practic poate fi solicitant, el poate fi, de asemenea, foarte satisfăcător, pentru că influențează semnificativ viața pacienților și sprijină activitatea medicilor, astfel încât clinica sau spitalul să ofere cele mai bune servicii.

Pe scurt, un Patient Care Specialist reflectă întreaga echipă, iar datorită interacțiunii frecvente cu pacienții, poate fi considerat „cartea de vizită” a companiei medicale.

Iată ce presupune rolul unui Patient Care Specialist în spital, de la studiile necesare, la fișa postului și salariile oferite în România în 2022. 

Ce înseamnă această profesie? 

Să fii Patient Care Specialist înseamnă, de fapt, să fii persoana responsabilă pentru interacțiunea cu cei care trec pragul instituției, fie că vorbim de pacienți sau familiile acestora. Această poziție combină atribuțiile și responsabilitățile unui recepționer, office manager, asistent medical și asistent manager/registrator medical.

În acest post vei gestiona sarcini administrative, ceea ce înseamnă să ajuți la organizarea și procesarea documentelor pentru a te asigura că pacienții primesc îngrijirea de care au nevoie, vei răspunde la apelurile telefonice de la pacienți, vei răspunde la întrebări sau reclamații și vei rezolva probleme de înregistrare a documentelor.

Citește și: Cum poți măsura satisfacția pacienților care îți trec pragul clinicii: 3 metode eficiente

Ce studii îți trebuie pentru a deveni Patient Care Specialist?

Postul de Patient Care Specialist este unul destul de nou pe piața din România și, după cum spuneam, îmbină o plajă largă de abilități. De regulă, angajatorii preferă persoanele cu experiență într-una din pozițiile de recepționer / front desk officer, registrator medical sau office manager. 

Această poziție apare în cadrul clinicilor „cu management modern și orientată către pacienți și nevoile acestora”, a explicat pentru MEDIjobs Laurentiu Avram, managerul Clinicii de Estetică Facială Intermedica, unul dintre angajatorii care caută în acest moment un Patient Care Specialist. „Noi, în cadrul sistemului propriu de management, dedicăm această poziție persoanelor cu studii superioare și neapărat cu calități de bun organizator, disciplină, analitice și nu în ultimul rând dotate (nativ) cu inteligență emoțională ridicată”, a transmis managerul.

Pentru că îmbină abilități din mai multe profesii, studiile superioare pot fi de „inginerie medicală, stomatologie, inginerie de orice fel sau chiar și din domeniul economic sau uman”, a mai declarat Laurențiu Avram.

Companiile medicale angajatoare pot solicita, în anumite cazuri, completarea unor traininguri pentru a dezvolta competențe de lucru în anumite programe de software medical sau proceduri de lucru specifice companiei. Totodată, sunt necesare cunoștințe privind termenii medicali specifici, iar aceștia pot fi deprinși la locul de munca în cadrul unor sesiuni de instruire pe parcursul a 3-6 luni.

Te-ar putea interesa și: 10 lucruri pe care pacienții le apreciază cel mai mult la un medic

Fișa postului și responsabilități 

Rolul de Patient Care Specialist înseamnă o răspundere destul de mare și un rol important. Vei fi prima persoană cu care interacționează pacientul, deci vei avea ocazia de a forma prima impresie pe care o vor avea persoanele care intră în clinică.

De asemenea, vei fi punctul de contact și persoana cu care discută pacienții după consultații, când pot fi stresați sau îngrijorați cu privire la problemele de sănătate.

Așadar, la fel de important în acest job, este să poți gestiona situațiile ușor dificile, să ai empatie, să comunici eficient și să îți păstrezi calmul și deschiderea spre a rezolva problemele celor care trec pragul clinicii.

În funcție de cum sunt tratați (și aici nu facem referire doar la personalul medical) aceste persoane pot alege dacă vor reveni sau nu la același spital sau aceeași clinică în viitor – de aceea e important să fii un bun comunicator, să fii amabil, empatic și respectuos.

Citește și: Sistemul sanitar | Tot ce ar trebui să ştii despre drepturile şi obligaţiile pacienţilor

Am analizat anunțurile de angajare pentru postul de Patient Care Specialist și am vorbit cu angajatorii din domeniul medical pentru a vedea care este fișa postului și ce responsabilități are persoana care va ocupa acest job. 

Principalele cerințe și responsabilități:

  • Gestionarea relației cu pacienții. Cea mai mare parte a activității tale ca Patient Care Specialist se va concentra pe interacțiunea cu pacienții și familiile acestora. Așadar, printre responsabilități se află: preluarea apelurilor telefonice și soluționarea solicitărilor; acordarea de sprijin pacienților care prezintă cazuri medicale complexe, ce necesita un parcurs medical îndelungat; facilitarea programărilor sau a consultațiilor; redactarea corespondenței generale și a documentelor solicitate în relația cu pacienții; colectarea feedback-ului de la pacienți, pe care îl transmiți către managerul unității operaționale și către superiorul direct. 

De asemenea, aici trebuie menționat că, în funcție de specificul organizației medicale în care vei lucra, vei introduce în aplicațiile informatice corespunzătoare, sub îndrumarea asistentei sau a medicului, codificarea medicală a bolilor din Foile de observație clinică generală, investigațiile paraclinice, procedurile și manevrele medicale, tratamentele efectuate sau consultațiile intraspitalicești.

Te-ar putea interesa și: Comunicarea în relația medic-pacient în vederea stabilirii diagnosticului corect

  • Realizarea sarcinilor administrative. În calitate de Patient Care Specialist va fi nevoie să întocmești acte justificative, rapoarte, documente medicale solicitate de către superiorul ierarhic. De asemenea, unele clinici cer și realizarea corespondenţei în numele firmei, primirea și plata facturilor de utilităţi, materiale de birotică şi consumabile.

Abilități și calificări necesare

Am listat mai jos abilitățile și competențele pe care un Patient Care Specialist de succes le deține și pe care angajatorii le cer în anunțurile de joburi.

Este important să ai în vedere că această este listă lungă, completă, și nu trebuie îndeplinite toate aceste criterii pentru a fi angajat!

  • Abilități de comunicare excelente, atât în apelurile telefonice, online cât și față în față; aici sunt incluse comunicarea verbală și non-verbală;
  • Abilități bune de organizare, planificare și time management, pentru a putea gestiona cu succes atât sarcinile ce țin de relaționarea cu pacientul, cât și sarcinile administrative;
  • Competențe digitale (operare PC și alte echipamente de birou) pentru a lucra cu diferite programe și aplicații (suita Microsoft / Google apps, software medical și administrativ pentru programări, corespondență, comunicare online, procesare a plăților, administrare a formularelor);
  • Cunoașterea unor termeni medicali de bază inclusiv cei referitori la echipamentele medicale;
  • Tehnici de raportare și monitorizare a activităților/operațiunilor unitare;
  • Disponibilitate pentru a lucra în ture, fiind vorba de un post în domeniul medical;
  • Atenție la detalii;
  • Empatie, inteligență emoțională și amabilitate pentru că vei interacționa cu tipologii foarte diferite de persoane;
  • Cunoștințe bune de limba engleză / alte limbi (opțional);
  • O gândire orientată spre rezolvarea problemelor;
  • Spirit proactiv, etic și dedicat.

Ce salariu are un Patient Care Specialist

Salariile în domeniile medicale diferă destul de mult de la o companie la alta, dacă este spital public, privat, un cabinet medical aflat la început de drum sau o companie cu vechime pe piața medicală. De asemenea, postul de Patient Care Specialist include abilități și responsabilități dintr-o plajă mai largă decât pentru un loc de muncă consacrat și depinde de angajator să stabilească un salariu, în funcție de competențele pe care pune accentul.

Dacă pentru postul de Patient Care Specialist nu sunt încă suficiente date disponibile privind grila salarială, putem folosi ca referință salariile pentru recepționer / front desk officer și/sau registrator medical. 

Spre exemplu, potrivit platformei MEDIjobs, un registrator medical din București sau Brașov, câștigă, în medie 2300 de lei net, în timp ce un front desk officer poate câștiga de la 1800 lei până la 3500 lei, în funcție de experiență. 

Trebuie să ai în vedere că aceste sume fac referire la salariul de bază și nu includ tichetele de masă și alte beneficii extrasalariale importante, precum traininguri specializate, abonamente medicale pentru angajat și familia sa, program flexibil etc. Nu uita să le ai în vedere și să întrebi, în cadrul interviului, și de posibilitatea de a avansa in companie. Îți vei face o mai bună idee cu privire la viitorul tău profesional.

Așadar, în calitate de Patient Care Specialist, ești primul și ultimul punct de contact cu pacienții. Lucrând îndeaproape cu managerul clinicii și cu ceilalți membri ai echipei te vei asigura că pacienții sunt mulțumiți de îngrijirea medicală primită și că au la dispoziție toate informațiile necesare. Dacă ești o persoană organizată, sociabilă, empatică și știi să comunici clar și eficient, jobul de Patient Care Specialist ar putea fi alegerea potrivită pentru tine. 

Ești specialist medical și vrei un loc de muncă mai bine plătit? Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Despre Autor

Alexandra Ariton

Fire curioasă și creativă, privesc cu entuziasm comunicarea online. Cred în storytelling și puterea textelor care informează, captează și inspiră publicul.

Facebook Comment