?>

3 exemple de feedback pe care un angajator nu le poate ignora

3 exemple de feedback pe care un angajator nu le poate ignora

Procesul de gestionarea a resurselor umane ar deveni o adevărată provocare fără una dintre cele mai importante etape: acordarea feedback-ului. Angajații reprezintă fără îndoială elementele centrale din fiecare organizație. Ei sunt motoarele care pun în mișcare activitățile de lucru și creează contextul perfect pentru a găsi oportunități constante de evoluție. Oferă de asemenea o imagine complexă despre principiile și valorile care gravitează în jurul organizației. Îți pot crea așadar o primă impresie despre un brand după o simplă interacțiune cu angajații săi. În domeniul medical calitatea serviciilor oferite de o instituție este influențată semnificativ de experiența profesională a medicilor, dar și de capacitatea lor de comunicare cu pacienții.

Însă, pe lângă abilitățile personale extraordinare, la baza performanțelor de succes stă feedback-ul oferit în mod constant. Managerii sunt responsabili pentru a discuta pe larg cu fiecare angajat despre felul în care se pot perfecționa atât din punct de vedere profesional, cât și personal. Este un proces extrem de practic, din care au de câștigat ambele părți – angajații și organizația. Totuși, feedback-ul este un proces bilateral. Nu este doar un monolog pe care îl susțin managerii în fața subordonaților din punct de vedere ierarhic. Angajații ar trebui să ofere de asemenea feedback superiorilor. Numai așa pot fi îmbunătățite activitățile de lucru și eliminate eventualele tensiuni sau probleme de comunicare.

Însă, cât de mult se vorbește despre importanța unui asemenea feedback? Unii manageri au impresia că le știu pe toate și că nu au nevoie de părerea angajaților. Ceea ce nu știu ei este că tocmai o asemenea atitudine devine sursa situațiilor neplăcute dintr-un centru medical, spital sau clinică.

3 tipuri de feedback pe care un angajator nu le poate ignora

Dacă vrei să contribui la dezvoltarea organizației și la îmbunătățirea experiențelor trăite de angajați e important să acorzi atenție fiecărui detaliu.

Într-adevăr, programul unui manager este extrem de încărcat, ceea ce devine un obstacol evident în fața ascultării și evaluării părerilor primite din partea angajaților. Însă, lipsa implicării în definirea unui proces complet de acordare a feedback-ului va destabiliza puternic felul în care sunt derulate activitățile. De asemenea, e important ca managerul să asculte cu interes toate sugestiile primite din partea angajaților, chiar și pe cele mai puțin evidente.

Iată așadar trei exemple de feedback pe care ar trebui să le tratezi cu deosebită atenție:

1. Feedback negativ – Părerile negative nu pot fi considerate elemente care să ajute la instalarea unei schimbări. Însă, nu ar trebui privite cu superficialitate. O remarcă răutăcioasă venită din partea unui angajat, fie în mod subtil sau nu, ar trebui să fie suficientă pentru a-ți pune câteva întrebări. Poate e ceva ce nu faci bine, poate că la un moment dat l-ai tratat necorespunzător. Cel mai bine ar fi să nu reacționezi pe măsura opiniei negative, ci să inițiezi o discuție calmă pentru a afla cum a ajuns respectivul la o asemenea părere. Analizează, ascultă și tratează totul cu profesionalism.

Citește și: Cum percep angajații lipsa feedback-ului? Cauze și consecințe

2.     Feedback constructiv – Cel mai eficient tip de feedback. „Mă simt bine aici, dar aș îmbunătăți x lucru” sau „Da, cred că lucrăm bine împreună, dar există și situații în care nu simt susținere din partea dvs” sunt doar câteva exemple care reflectă specificitatea unui asemenea feedback. Criticile sunt împachetate într-un mod constructiv, tocmai pentru a facilita evoluția. Perfecțiunea nu există, mai ales când vine vorba de gestionarea relațiilor dintre manager și angajat. Din postura unei persoane care poate lua decizii e important să acorzi celorlalți membrii ai echipei șansa de a-și exprima liber opiniile. De asemenea, devine esențial să privești totul cu realism și să acționezi în consecință. Chiar dacă ai putea crede că ești vedeta organizației și toată lumea te adoră, realitatea poate fi alta.

3.     Feedback pozitiv – Aprecierile venite din partea angajaților sunt într-adevăr măgulitoare. Sunt responsabile pentru creșterea stimei de sine și a încrederii în forțele proprii. Totuși, de cele mai multe ori angajații evită să ofere managerilor feedback negativ sau constructiv, tocmai din cauza de a nu face vreo greșeală. În majoritatea organizațiilor cultul oferirii feedback-ului reciproc nu prea este aplicat. Astfel, angajații încearcă să câștige simpatia superiorilor prin oferirea de opinii pozitive, chiar dacă nu au niciun fundament real.

Te-ar putea interesa și: Feedback-ul în HR | O tactică simplă prin care îți crește reputația de angajator

Care sunt consecințele neacordării feedback-ului de către angajați?

În cazul în care în organizația pe care o administrezi nu li se permite angajaților să acorde feedback managerilor, vor interveni imediat problemele.

Există două tipuri de consecințe care devin pregnante în asemenea cazuri:

·       Care se răsfrâng direct asupra angajaților – Dacă nu își pot exprima liber părerea, angajații vor crede că nu sunt importanți pentru organizație. Se vor simți izolați, dați la o parte sau priviți doar ca pe niște mașinării care trebuie să îndeplinească anumite sarcini. Intervin frustările, problemele de comunicare și supărările. Brusc, în echipă nu se va mai resimți o atmosferă degajată, ci una presărată de tensiuni. Există de asemenea șansa ca angajații să se confrunte cu senzații de anxietate sau chiar depresie. Presiunea de la locul de muncă poate fi mai puternică decât ai putea crede.

·       Cu efecte directe asupra organizației – Un angajat trist, căruia nu i se permite să vorbească înseamnă o organizație fără performanțe palpabile. Câștigurile încasate vor avea de suferit, iar reputația firmei va suferi de asemenea modificări.

Tocmai de aceea, ar trebui implementate modalități eficiente de acordare a feedback-ului. Ședințele clasice nu oferă un răspuns real problemelor pe termen lung. O alternativă la care poți apela ar putea fi integrarea în chestionarul de feedback a unor întrebări specifice. Oferă angajaților șansa de a-și exprima părerea despre modalitatea prin care tu, ca manager, poți evolua. Include rubrici speciale pentru exemple și argumente practice. Asigură-te de asemenea că utilizezi platformele ideale pentru a recruta unii dintre cei mai buni angajați. MEDIjobs devine una dintre cele mai recomandate opțiuni în asemenea situații. Este locul în care angajații își găsesc jobul perfect, iar companiile se bucură de rezultate extraordinare. 

Angajezi specialiști medicali? Creează un cont de companie, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Ai o criză acută de… personal? Află când, cum și de ce să soliciți ajutorul MEDIjobs în recrutarea de cadre medicale!

Concluzii

Obiceiul de a oferi feedback managerilor nu este tocmai apreciat pe piața muncii din România. Tocmai de aceea, apar problemele organizatorice și de comunicare. Încetul cu încetul, remarcile răutăcioase și tensiunile își fac loc în cadrul echipei, ceea ce nu face altceva decât să destabilizeze echilibrul organizațional.

Tocmai de aceea e important ca feedback-ul să fie oferit în mod bilateral, într-un cadru neutru și sub formă constructivă. Într-un asemenea mod vor avea de câștigat ambele părți, atât angajatul, cât și angajatorul.

Acordă atenție fiecărui detaliu, implementează tehnici eficiente și bucură-te de productivitate sporită din partea angajaților!

Despre Autor

REDSEM

Pasiunea pentru scris și modul în care am ales să mixez curiozitatea pentru domeniul medical și redactare sunt cele care mă fac să vă prezint articole elaborate. Îmbinarea dintre artă și știință este ceea ce definește stilul meu. Vă invit pe toți la lectură plăcută și sper să găsiți informații esențiale în textele mele.

Facebook Comment