10 strategii pentru a-ți securiza jobul într-o perioadă incertă

10 strategii pentru a-ți securiza jobul într-o perioadă incertă

Cu siguranță trăim vremuri incerte. Mai întâi pandemia de COVID-19, apoi izbucnirea războiului chiar la granițele noastre în urma invadării Ucrainei de către Rusia, urmate de criza energetică și economică. Toate acestea au schimbat realitățile în moduri inimaginabile, iar acest lucru este valabil mai ales pe piața muncii. 

Într-un sondaj privind satisfacția profesională și prioritățile la locul de muncă, siguranța locului de muncă a urcat în fruntea listei. Aproape 50% dintre respondenți au spus că siguranța locului de muncă este “mult mai importantă” pentru ei acum decât era înainte de criză și având în vedere că rata șomajul a crescut, este de înțeles de ce securizarea jobului se află pe lista priorităților angajaților.

Existǎ câteva strategii care se pot dovedi utile dacă vrei să îți păstrezi locul de muncǎ sau pentru atingerea obiectivelor profesionale pe care ţi le-ai propus.

Iată recomandările noastre:

  1. Dobândește competențe noi

În calitate de medic sau asistent medical, vă aflați în prima linie a îngrijirii pacienților. Este esențial ca aptitudinile dumneavoastră să fie la zi pentru a vă asigura că pacienții primesc un tratament de calitate – și pentru a rămâne angajat. Menținerea la curent cu progresele tehnologice, practicile medicale și legile privind asistența medicală este necesară pentru toți asistenții medicali și medicii, indiferent de nivelul diplomei sau de experiență. Există mai multe resurse disponibile pentru a vă ajuta să vă actualizați competențele pe parcursul carierei.

Spre exemplu, tehnologia devine din ce în ce mai importantă în domeniul asistenței medicale. Programele informatice sunt adesea folosite pentru stocarea înregistrărilor și a datelor pacienților sau noi echipamente medicale sunt achiziționate. Pentru a ține pasul cu boom-ul tehnologic și pentru a vă securiza jobul, este esențial să fiți proactivi în ceea ce privește menținerea cunoștințelor de utilizare a computerului. 

Citește și: Cum să te adaptezi schimbărilor neprevăzute la muncă

Utilizarea și familiarizarea cu diferite sisteme de operare și programe de calculator este o modalitate ușoară de a fi la curent cu progresul. De asemenea, participarea la programe de formare atunci când la locul de muncă sunt introduse echipamente noi vă va asigura că știți cum să le folosiți și puteți deveni un angajat indispensabil.

  1. Fii înțelegător

În situații de criză, așa cum este cea provocată de pandemie, sau într-o criză economică, companiile sunt puse în situația în care trebuie să ia decizii neplăcute pentru a se menține pe linia de plutire. De aceea, este important să fiți înțelegător și atenți la întregul tablou. Vremurile dificile se resimt și de către angajații obișnuiți, dar și de către managerii și directorii din companie. Este bine să țineți cont de faptul că managerul își dorește să păstreze cât mai mulți angajați, ca aceștia să fie mulțumiți de locul de muncă și, implicit, productivi, însă în calitate de lider este posibil să fie nevoit să reducă personalul. Cel mai bine este să înțelegeți deciziile companiei dvs. și să acceptați că astfel de măsuri sunt necesare pentru ca spitalul sau clinica să supraviețuiască crizei.

De asemenea, dacă vă numărați printre angajații care își vor păstra funcția, acesta este cel mai bun moment pentru a vă arăta sprijinul față de compania dumneavoastră. Oferiți idei utile și încercați să-i încurajați pe ceilalți angajați să vadă partea bună din spatele acestor schimbări. În cele din urmă, puteți ridica statutul companiei dvs. arătând că empatizați, înțelegeți și gestionați fiecare provocare cu maturitate și profesionalism.

Te-ar putea interesa și: Demotivarea la job: 5 cauze și soluții ca lucrătorii medicali să se bucure (din nou) de ceea ce fac

  1. Fii productiv

Indiferent cât de mult timp munciți și de cât de motivat sunteți, atât timp cât nu obțineți rezultate, nu veți avea jobul asigurat în cazul unei crize. Schimbați-vă stilul de lucru, dacă este necesar, și fiți orientat către rezultate. Puteți delega sarcini sau faceți liste de sarcini de lucru și vedeți ce este urgent, ce poate fi făcut ulterior, anticipați unde este cazul, fiți proactiv și executați eficient. Sigur că în spital pot avea loc urgențe sau starea unui pacient se poate înrăutăți și rutina pregătită din timp va fi bulversată, însă dacă vreți să vă asigurați un loc de muncă, trebuie să fiți consecvent cu munca, motivația și pasiunea dumneavoastră.

Atunci când angajatorii vă evaluează performanța profesională la sfârșitul zilei, pot vedea cât de mult efort și valoare ați depus pentru sarcinile dumneavoastră. În această pandemie companiile au nevoie de angajați eficienți și flexibili. De asemenea, angajatorii sunt în căutarea unor angajați dedicați care își îndeplinesc sarcinile ce le revin, indiferent cât de banale sau dificile sunt acestea.

  1. Fii flexibil

Așa cum spuneam, capacitatea de adaptare în fața schimbării reprezintă o calitate dorită de companii. Nu trebuie percepută neapărat ca o ameninţare asupra stabilitǎţii profesionale. Încearcă să nu te concentrezi atât de mult asupra faptului cǎ e o perioadă incertă. Foloseşte vremurile acestea ca pe un antrenament pentru a-ţi ȋmbunǎtǎţi rezilienţa ȋn competiţia cu diversele obstacole cu care te vei confrunta de-a lungul vieții tale profesionale. Depinde doar de tine să te adaptezi schimbării. 

Citește și: Cum să gestionezi situațiile conflictuale cu un medic dificil, dacă ești asistent medical

  1. Fii un lider bun

Într-o perioadă nesigură, echipa are și mai multă nevoie de lideri buni. Dacă te afli la conducerea unei echipe, fii asertiv, încurajează-ți colegii și comunică transparent

Studiile au demonstrat că anumite stiluri de conducere cresc angajamentul angajaților, ceea ce contribuie direct la calitatea îngrijirii pacienților și, în cele din urmă, la rezultate mai bune ale companiei. Identifică cel mai potrivit stil de conducere, fii un lider eficient și ajută organizația medicală să se dezvolte.

  1. Păstrează legătura

Perioadele de criză precum cea actuală sunt cele în care o rețea solidă de contacte vă poate ajuta să vă lansați în carieră, scoțând la iveală acele oportunități care nu au fost anunțate public și care, de obicei, sunt ocupate prin intermediul contactelor și recomandărilor personale. Prin urmare, este foarte important să lucrați la relațiile bune care v-ar putea ajuta ca această perioadă incertă să se transforme într-una benefică pentru cariera dvs. Păstrați legătura cu foștii colegi sau cu colegii de facultate, construiți o relație de încredere reciprocă și ei pot fi un sprijin pentru a identifica viitoarele oportunități de angajare.

Te-ar putea interesa și: Cum să te angajezi în domeniul medical: Ghid pentru medici și asistenți

  1. Fii empatic

Competențele “soft” sunt la mare căutare în rândul angajatorilor. În domeniul medical pot fi considerate soft skills aptitudini precum comunicarea, empatia, persuasiunea, capacitatea de adaptare sau chiar lucrul în echipă.

Dacă abilitățile „hard” pot fi cuantificate prin intermediul unor teste practice, care măsoară nivelul de cunoștințe dintr-un domeniu anume, abilitățile „soft” nu pot fi măsurate cu ușurință, însă reprezintă cheia succesului pentru orice lider și o modalitate de vă securiza jobul.

  1. Actualizeazǎ-ţi CV-ul

Fii totuşi pregǎtit pentru orice situaţie neaşteptatǎ. Indiferent dacǎ piața muncii trece printr-o perioadă incertă sau nu, CV-ul tǎu trebuie sǎ fie actualizat

Găsești pe blogul nostru articole care te pot ajuta să faci o primă impresie cât mai bună.

Pe lângă actualizarea CV-ului și a profilului tău de LinkedIn, nu uita și de contul MEDIjobs! Noi te susținem în căutările tale pentru o carieră medicală. Fă-ți un cont gratuit pe platforma noastră MEDIjobs și vei primi oferte de muncă din partea companiilor. Până acum, peste 1700 de companii au apelat la MEDIjobs și au angajat cu succes specialiști medicali.

Citește și: Ce faci când nu îți găsești un loc de muncă? 5 alternative pe care să le iei în calcul

  1. Consultǎ periodic site-urile de specialitate

Este bine sǎ te informezi constant cu privire la evoluţia domeniului tǎu de activitate. Vezi ce legi s-au schimbat, ce traininguri se organizeazǎ, ce noutǎţi au apǎrut şi cum te influenţeazǎ acestea. Vezi ce documente sunt necesare dacǎ doreşti sǎ candidezi pentru un job la stat, la privat sau la actuala companie. Într-o perioadă incertă, este bine să gândești în avans. 

Nu uita de blogul MEDIjobs, unde găsești resursele necesare pentru a-ți construi cariera medicală dorită. Am pregătit pentru tine sfaturi și recomandări pentru dezvoltarea profesională, cele mai bune strategii de comunicare medicală și cele mai noi instrumente pentru a fi organizat și productiv.  

  1. Adoptă o atitudine pozitivă

Atitudinea este, de asemenea, un factor important în modul în care sunteți perceput de ceilalți. Pentru a vă menține o poziție bună în raport cu angajatorul actual și, pe lângă faptul că dați dovadă de performanțe înalte și de capacități de adaptare, așa cum scriam mai sus, ar trebui să mențineți relații pozitive cu colegii, superiorii și subordonații.

În vremuri de incertitudine și dificultăți economice este important să investești în consolidarea poziției tale în cadrul companiei prin încorporarea în practicile tale profesionale a sfaturilor discutate mai sus.

În condițiile în care viața de zi cu zi se află în permanentă schimbare, este firesc să ne dorim stabilitate și siguranță. Deși nu există garanții, acești pași vă vor ajuta să vă consolidați poziția în cadrul companiei actuale și să vă consolidați setul de competențe în cazul în care aveți nevoie sau decideți să explorați noi oportunități.

Ești specialist medical și vrei un loc de muncă mai bine plătit? Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Despre Autor

Alexandra Ariton

Fire curioasă și creativă, privesc cu entuziasm comunicarea online. Cred în storytelling și puterea textelor care informează, captează și inspiră publicul.

Facebook Comment