Secretul fericirii la locul de muncă în domeniul medical

Secretul fericirii la locul de muncă în domeniul medical

Fericirea este sursa multor victorii, atât pe plan personal, dar mai ales profesional. Este cheia către succesul mult visat – o carieră împlinită și o viață echilibrată. S-a demonstrat în nenumărate rânduri că un mediu de lucru în care primează optimismul și prietenia duce la îmbunătățirea productivității și reducerea conflictelor. Cu cât ești mai fericit pe plan profesional, cu atât șansele tale de a atinge rezultate deosebite vor crește. 

Crearea unei culturi organizaționale armonioase se numără, așadar, printre cele mai eficiente strategii de evoluție. Personalul medical, nevoit să se confrunte adesea cu situații tensionante, are nevoie de înțelegere, empatie și lucru în echipă pentru a progresa. Din postura de angajator, trebuie să pui la dispoziție angajaților toate resursele necesare unui parcurs profesional armonios. În ultimii ani, s-au derulat numeroase studii care au analizat evoluția medicilor în contextul unui ambient de lucru relaxant. În ciuda strategiilor aplicate pentru îmbunătățirea satisfacției profesionale și a gradului de fericire, încă există probleme care impactează negativ starea de spirit a cadrelor medicale. Aproximativ 55% dintre medici ar opta pentru o reducere a salariului pentru a putea petrece mai mult timp alături de familie. De asemenea, burnout-ul încă face ravagii în rândul cadrelor medicale. Cei mai vizați de epuizare fizică și psihică sunt cei specializați în medicină de urgență, obstetrică/ginecologie, boli infecțioase și medicină de familie. 

Te-ar putea interesa și articolul despre: Cadrele medicale, „pacienții tăcuți” cu burnout. (Cum) are grijă managementul din clinici și spitale de sănătatea emoțională a angajaților?

Fericirea vine, așadar, ca un vis plăcut în asemenea situații. În mod evident, perfecțiunea nu are cum să existe, mai ales într-un domeniu atât de ancorat în problemele realității. Totuși, există strategii și metode specifice care ajută la definirea unui ambient în care te poți dezvolta fără să întâmpini obstacole. 

Cum să oferi angajaților tăi un mediu de lucru pozitiv?

Fără resursele potrivite, o afacere nu are cum să funcționeze, indiferent că face parte din industria medicală sau cea de construcții. Este o regulă generală pe care orice angajator ar trebui să o aibă în vedere. Angajații fericiți generează rezultate, sunt orientați către evoluție, au inițiativă și vin cu soluții practice. Totuși, cum îi faci să ajungă la acel nivel de împlinire care să îi determine să obțină performanțe extraordinare? 

Nu există un singur răspuns corect, însă poți aplica mai multe strategii pentru a influența pozitiv gradul de fericire al angajaților și anume:

  • Construiește relații bazate pe încredere – Vorbește deschis cu angajații tăi și fii mereu acolo pentru a le oferi suport. Spune lucrurilor pe nume, chiar și atunci când te confrunți cu situații mai dificile. Angajații vor aprecia transparența și capacitatea ta de a trece peste momentele nu tocmai frumoase. Nu lăsa niciodată responsabilitățile organizatorice să fie mai presus de nevoile angajaților tăi. Este o regulă nescrisă a celor care se numesc lideri. 
  • Susține relațiile de lungă durată între angajați – Încurajează-ți angajații să practice ajutorul reciproc și prietenia. Organizează cât se poate de des ieșiri în oraș și teambuilding-uri pentru a îmbunătăți lucrul în echipă. În momentul în care colegii se înțeleg și formează un colectiv bine sudat, nimic nu mai poate destabiliza eficiența mediului de lucru. 
  • Devino tu un exemplu de fericire și împlinire profesională – Orice echipă își urmează liderul. E foarte important, așadar, să te afișezi în fața angajaților cu o atitudine pozitivă și energie debordantă. Arată-le, prin puterea propriului exemplu, cât de importantă este abordarea optimistă pentru acumularea succesului profesional. 

Citește și: Companii din industria medicală care pun fericirea angajaților înainte de profit

  • Îmbunătățește constant strategiile de lucru – Fii la curent cu noile modalități de lucru care se află pe lista preferințelor angajaților. Mizează pe inovare și oferă-le posibilitatea de a-și dezvolta în mod constant abilitățile, chiar dacă au în spate ani de experiență în domeniu. Arată-le că îți pasă și că vrei ca ei să devină nume sonore în industria medicală. 
  • Cere feedback din partea angajaților – Feedback-ul de la finalul anului a devenit o practică destul de populară în mai toate industriile. Chiar dacă pentru angajatori este un prilej numai bun pentru a lua decizii organizatorice, pentru angajați, încasarea feedback-ului nu este tocmai un lucru ușor. Ce-ar fi dacă ai practica importanța feedback-ului de ambele părți? Permite-le angajaților să-și exprime liber opinia în ceea ce te privește.

Sfaturi pentru a fi fericit la locul de muncă

Fericirea de la locul de muncă nu este doar responsabilitatea angajatorului. Și angajații trebuie să se implice la fel de mult în crearea unei culturi organizaționale optimiste. Probabil te întrebi ce poți face tu pentru a schimba lucrurile. 

Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să ajungi la un nivel ridicat de fericire profesională: 

  • Da-ți seama ce vrei – Găsește jobul care îți poate oferi siguranță și care se potrivește întocmai felului tău de a fi. Nu aplica pentru un post doar de dragul de a fi acolo sau de a-ți îmbunătăți statutul financiar. Dacă simți că nu rezonezi cu managerii sau colegii de muncă, fă o schimbare sau pur și simplu pleacă. Cu cât faci un lucru fără să-ți dorești cu adevărat, cu atât reduci șansele de a experimenta fericirea. 
  • Ieși puțin din rutina zilnică – Munca robotică nu face altceva decât să-ți îngrădească performanțele și să-ți limiteze creativitatea. Chiar dacă munca în industria medicală vine la pachet cu numeroase responsabilități, nu ezita să adaugi și puțină distracție orelor de muncă. Fă-ți timp pentru a vorbi cu ceilalți colegi și despre altceva în afară de activitățile de la muncă și fă-ți timp pentru o vacanță. 
  • Renunță la regulile de protocol mult prea rigide – Viața unui medic este cu siguranță o adevărată aventură. Trebuie să te împarți între viața de familie și nevoile pacienților pe care îi tratezi. Toate activitățile de lucru vin la pachet cu reguli și protocoale rigide. Trebuie să vorbești și să te comporți într-un anumit fel, ceea ce devine plictisitor la un moment dat. Energia debordantă de la începutul carierei este anihilată de birocrație, ceea ce nu poate duce la fericire. Încearcă să abordezi lucrurile dintr-o altă perspectivă. Zâmbește mai mult și alege, spre exemplu, să-ți îmbrățișezi pacienții și colegii. 

Concluzii

Toți își doresc să fie fericiți, dar prea puțini înțeleg cum pot să ajungă în mod practic la fericire. Împlinirea și satisfacția profesională vin numai în cazul în care există implicare din partea ambelor părți – atât a angajatorului, cât și cea a angajatului. Trebuie să existe o cultură organizațională bazată pe înțelegere, respect, empatie și responsabilitate pentru a putea obține rezultatele dorite. Cum faci însă, să facilitezi contextul ideal de crearea a unei asemenea culturi? Din postura de angajator e important să-ți asculți angajații și să le oferi suport în mod constant. De asemenea, tu trebuie să devii un exemplu de optimism și voie bună. Ca angajat, fericirea vine numai dacă alegi să-ți condimentezi rutina cu activități amuzante și inițiative care să conteze atât pentru tine, cât și pentru pacienți. 

Alege fericirea înainte de toate!

Angajezi specialiști medicali? Creează un cont de companie, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Despre Autor

REDSEM

Pasiunea pentru scris și modul în care am ales să mixez curiozitatea pentru domeniul medical și redactare sunt cele care mă fac să vă prezint articole elaborate. Îmbinarea dintre artă și știință este ceea ce definește stilul meu. Vă invit pe toți la lectură plăcută și sper să găsiți informații esențiale în textele mele.

Facebook Comment