?>

Dr. Horațiu Ioani, medic neurochirurg: Medicina este în urma altor industrii în privința digitalizării

Dr. Horațiu Ioani, medic neurochirurg: Medicina este în urma altor industrii în privința digitalizării

Medicina digitală și telemedicina pot ajuta pacienții să găsească mai rapid medicul potrivit și tratamentul de care au nevoie pentru a se vindeca într-un timp cât mai scurt. Declarația îi aparține lui Horațiu Ioani, medic primar neurochirurgie. El a participat joi, 18 noiembrie, la cea de-a doua ediție a conferinței Leaders in Healthcare România, organizată de MEDIjobs în parteneriat cu MedicHub. Unul dintre subiectele abordate în cadrul evenimentului a fost cel al inovației și al digitalizării în medicină, o temă tot mai actuală și tot mai dezbătută în ultima vreme, mai ales în contextul pandemic ce a schimbat modul în care privim și efectuăm medicina. 

Prin intermediul telemedicinei, pacienții „pot fi ghidați, de la început, către acel specialist care are un interes exact în afecțiunile pacientului”, a explicat medicul neurochirurg, vorbind despre beneficiile pe care le aduce digitalizarea în acest domeniu. 

Întrebat ce ar putea face liderul unei organizații medicale care susține digitalizarea atunci când colegii săi medici sunt reticenți să facă acest pas, sfatul reputatului neurochirurg a fost acela de a arăta, în mod concret, care sunt beneficiile pe care le are o platformă care standardizează interacțiunea medic-pacient. Unul dintre principalele avantaje care i-ar putea convinge pe medici este acela că vor primi pacienții care sunt exact în aria lor de interes și astfel este economist mult timp de ambele părți. „Să demonstreze că are un flux mai mare de pacienți, mai bine triați, și mai bine pliați pe specialitatea lui”, a completat medicul. 

Citește și: Interacțiunea cu pacienții în mediul digital. Dr. Radu Veștemean: Poate fi mai umană decât în spitale, în mod paradoxal

Telemedicina pune în legătură pacienții cu medicii potriviți, iar în următorii ani va veni chiar în sprijinul nevoilor mai nuanțate ale pacientului. Tehnologia ajută la organizarea mai bună a fluxurilor, astfel încât medicul de familie poate îndruma pacientul de la început, în funcție de problemele sale, către un specialist. Acest lucru înseamnă o evaluare mai rapidă și mai eficientă, ce este atât în sprijinul personalului medical, cât și al pacientului.

„Neurochirurgia are aproape 12 subdiviziuni. Inclusiv pentru un specialist care nu este neurochirurg, pot fi greu de înțeles nuanțele. (…) Unui medic de familie sau cu o practică medicală generală îi este greu să găsească specialistul cu nișa de care are nevoie pacientul.”, a declarat medicul.

Totul este un proces care vine natural, pentru că „digitalizarea în sine nu trebuie să fie un deziderat”. „Nu începi un job ca medic iar motivul pentru care faci asta este pentru că vrei să digitalizezi, ci începi cu pacienți care vin și cărora trebuie să le rezolvi o problemă”, a explicat dr. Horațiu Ioani. 

Deși, în România, telemedicina este practicată de mai mult timp, medicina este în urma altor industrii în ce privește digitalizarea și încă este nevoie de platforme sau sisteme care să standardizeze interacțiunea dintre medici și pacienți. 

Te-ar putea interesa și: Viitorul leadershipului medical în România: Cum și de ce medicii talentați devin manageri de succes

El a dat exemplul medicilor care, într-adevăr, comunică cu pacienții lor online și care acceptă documente medicale transmise electronic. Însă acest proces poate fi unul mai puțin productiv, pentru că sunt cazuri în care informațiile sunt disparate. Pacienții trimit o parte din documente pe e-mail, sau documentele sunt trimise de o cunoștință, dacă nu se descurcă la fel de bine cu tehnologia, iar alții folosesc mai multe platforme și devine dificil pentru medici să aibă informațiile centralizate.

Întors în România în urmă cu cinci ani, după ce a trăit și profesat în Anglia, dr Horațiu Ioani a creat o platformă dedicată, Medicentrum, care standardizează interacțiunea – o platformă care ajută pacienții să contacteze medicii. Pacienții pot contacta medicul atât prin serviciul de telemedicină propriu dar se și pot programa la clinica unde medicul își desfășoară activitatea pentru consultația fizică. 

Unul dintre beneficiile platformei este aceea că este „construită de un medic și respectă anumite procese care au loc în cadrul unei consultații în cabinet”, a mai explicat medicul neurochirurg.

Ești specialist medical și vrei un loc de muncă mai bine plătit? Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Despre Autor

Alexandra Ariton

Fire curioasă și creativă, privesc cu entuziasm comunicarea online. Cred în storytelling și puterea textelor care informează, captează și inspiră publicul.

Facebook Comment