?>

De ce intrăm în criză de timp?

De ce intrăm în criză de timp?

Timpul este fără îndoială una dintre cele mai prețioase resurse pe care le ai la dispoziție. Însă, odată cu tehnologizarea excesivă și dezvoltarea platformelor online gestionarea unui program eficient a devenit o misiune din ce în ce mai grea. Petrecerea timpului în mediul online a devenit o alternativă din ce în ce mai tentată, mai ales pentru tinerii cu vârste cuprinse între 17 și 34 de ani. 8 din 10 români preferă să stea în fața ecranelor atunci când sunt liberi decât să se bucure de activități în aer liber. Se pierd, așadar, aproximativ 5 ani din viață. Însă, în cazul în care dependența atinge cote alarmante, efectele se resimt mult mai puternic.

Știai că majoritatea se confruntă cu anxietatea legată de timp? Persoanele care dezvoltă o asemenea afecțiune simt că timpul trece mult prea repede pe lângă ei, ceea ce le cauzează stări constante de liniște. De asemenea, intră mereu în criză de timp, tocmai pentru că au impresia că nu pot duce la îndeplinire obiectivele pe care și le-au setat. Chiar și în zilele libere sau în vacanțe își fac planuri pentru a duce la bun sfârșit cât mai multe activități.

Dacă și tu te-ai regăsit în rândurile de mai sus nu trebuie să îți faci griji. Există alternative care te vor ajuta să elimini cu succes efectele negative ale anxietății cauzate de gestionarea ineficientă a timpului.

5 metode care te vor ajuta să eviți crizele de timp

Organizarea minuțioasă este punctul cheie care te va ajuta să te bucuri de rezultatele dorite când vine vorba de îndepărtarea crizelor de timp.

 Iată 5 metode eficiente pentru a te bucura de un program bine definit:

1.     Nu te mai gândi obsesiv la trecerea timpului – Cu cât acorzi o atenție sporită unui lucru, cu atât factorii de stres își vor face apariția rapid. Încearcă să ai o discuție cu tine și să clarifici anumite aspecte din viața ta. Ce valoare are timpul pentru tine? Care sunt cele mai importante momente care s-au petrecut de-a lungul timpului? Cum vrei să arate viitorul? Contemplează atent și nu încerca să pui prea multă presiune asupra propriei persoane.

Citește și: Meseria de asistent medical – Cum îți gestionezi eficient programul?

2.     Odihnește-te corespunzător – Adulții cu vârste cuprinse între 18 și 64 de ani ar trebui să doarmă între 7 și 9 ore. Există totuși persoane care se confruntă cu oboseală pe tot parcursul zilei, chiar dacă au dormit mai mult de 8 ore. Secretul este simplu: dezvoltă-ți obiceiuri sănătoase. Stabilește o oră de culcare și una de trezire, chiar și în weekend-uri sau vacanțe. Astfel, ceasul biologic va fi reglat cu succes. Învață să fii matinal/ă pentru că proverbul „Cine se trezește dimineața departe ajunge” încă are aplicabilitate. La prima oră gândește-te în liniște la ce ai de făcut în ziua respectivă. Vei observa cum vei avea timp să să realizezi tot ce ți-ai propus.

3.     Trasează sarcini exacte – Pentru o persoană care se confruntă cu anxietatea legată de timp, o zi în care nu a realizat nimic important este una irosită. Totuși, încearcă să privești dincolo de activitățile derulate propriu-zis și gândește-te la aspectele care îți oferă senzații de bine. Poate că o zi în care alegi să te conectezi cu natura, să faci o plimbare în parc sau să te uiți la serialul preferat nu este chiar o alegere greșită. Însă, nu lăsa obligațiile pe ultima sută de metri. Rămâi pe linia de plutire și încearcă să pui în balanță toate lucrurile pe care trebuie să le efectuezi.

4.     Fii realist/ă – Timpul trece atât de repede pe lângă tine încât e complet neindicat să îți setezi așteptări nerealiste. Fii productiv/ă și setează-ți doar obiective pe care le poți îndeplini.

Citește și: Rezoluții în 2022. Sfaturi pentru un an de succes

5.     Nu te descuraja – Eșecul este perfect normal. Cu siguranță te vei mai confrunta cu situații stresante, tocmai pentru că există și factori externi care te pot împiedica să te bucuri de o zi productivă. Însă, nu te învinui și nu dezvolta o atitudine pesimistă.

Cum îți gestionezi timpul la locul de muncă?

Pe lângă definitivarea unui program clar în ceea ce privește viața personală e important să te gândești și la cariera profesională. Dacă vrei să eviți cu succes crizele de timp și să te bucuri de un ambient plăcut ține cont de următoarele aspecte:

–       Comunică eficient – Sesizează persoanele de la conducere ori de câte ori întâmpini o problemă. Nu încerca să îți încarci munca și să realizezi pe cont propriu mai multe activități. Rezultatele finale nu se vor ridica la nivelul așteptărilor și nici nu îți vor oferi șansa să te perfecționezi. Ajutorul este întotdeauna binevenit, mai ales când vine vorba de gestionarea timpului.

–       Nu încerca să faci tu toată treaba – Lucrul în echipă prezintă o importanță deosebită în ceea ce privește gestionarea timpului. Trasează clar sarcinile și nu face prea multe compromisuri. Domeniul medical este unul dintre cele mai provocatoare sectoare de activitate. Aici orice secundă contează, iar timpul acționează parcă cu mai multă rapiditate. Tocmai de aceea, e important să îți coordonezi mișcările cu ale celorlalți colegi.

Te-ar putea interesa și: Procrastinarea – ce este, care îi sunt cauzele și cum o combatem

–       Solicită tehnicile adecvate de organizare – De cele mai multe ori ineficacitatea la locul de muncă este cauzată de lipsa echipamentelor adecvate. În sistemul medical din România asemenea probleme sunt destul de pronunțate. Tocmai de aceea, e indicat să îți alegi cu atenție locul de muncă. Nu lua decizii pe repede-înainte și asigură-te că vei avea parte de toate resursele necesare. Cu platforma de recrutare MEDIjobs nu vei da greș niciodată. Devine alegerea ideală atât pentru cadrele medicale aflate la început de drum, cât și pentru cele cu o vastă experiență în domeniu. Ofertele sunt personalizate în funcție de fiecare candidat în parte, ceea ce te va ajuta să îți îndeplinești cu ușurință obiectivele profesionale. Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs pentru a avea parte de cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Concluzii

Timpul este unul dintre cele mai importante elemente din viața unui om. Însă, în ultimii ani gestionarea unui program adecvat a devenit o adevărată provocare. Majoritatea intră în crize de timp și se confruntă cu stări constante de epuizare și anxietate, atât în viața personală, cât și în cea profesională. Cea mai indicată metodă de rezolvare este organizarea atentă a fiecărei activități din timpul zilei. Adoptă o rutină de somn corespunzătoare și privește cu optimism viitorul. De asemenea, dacă vrei să te bucuri de un mediu de lucru plăcut apelează cu încredere la alternativele care garantează succesul. MEDIjobs este răspunsul pentru toți cei care își doresc un job care să preteze chiar și celor mai exigente cerințe.

Setează-ți obiective clare și bucură-te de eficiența unui program bine definit!

Despre Autor

REDSEM

Pasiunea pentru scris și modul în care am ales să mixez curiozitatea pentru domeniul medical și redactare sunt cele care mă fac să vă prezint articole elaborate. Îmbinarea dintre artă și știință este ceea ce definește stilul meu. Vă invit pe toți la lectură plăcută și sper să găsiți informații esențiale în textele mele.

Facebook Comment