10 skill-uri de bază pe care ar trebui să le ai ca manager

10 skill-uri de bază pe care ar trebui să le ai ca manager

Nicio companie nu ar funcționa eficient fără ajutorul unui manager, care să supervizeze angajații, să le ofere suport și să intervină atunci când este nevoie. Rolul său este unul complex și presărat de responsabilități diverse. Coordonează activitățile, deleagă sarcini, implementează schimbări și rezolvă conflicte. Devine așadar un om de bază al instituției și o sursă nelimitată de oportunități de evoluție.

Totuși, nimeni nu spune că misiunea unui manager este una ușoară. Nu toți sunt capabili să gestioneze eficient toate îndatoririle. Munca unui manager poate deveni de cele mai multe ori mult prea copleșitoare, mai ales în domeniul medical, acolo unde situațiile urgente sunt la ordinea zilei. Însă, nu trebuie să îți faci griji. Dacă visezi de mult la un post în departamentul de management ar trebui să iei în calcul câteva aspecte importante.

Iată așadar top 10 skill-uri care nu ar trebui să lipsească din conduita ta dacă vrei să fii un manager de succes:

1.     Comunicare

Un aspect esențial în construirea relațiilor profesionale. Va trebui așadar să stăpânești foarte bine abilitățile de comunicare, atât pe cele scrise, cât și pe cele verbale. De-a lungul timpului vei fi nevoit să negociezi, să oferi feedback, să inițiezi conversații și să oferi explicații diverse. Tocmai de aceea, ar trebui să dai dovadă de seriozitate, transparență și deschidere. Nu scăpa din vedere nici aspectele care țin de comunicarea nonverbală. Acordă atenție deosebită fiecărui gest sau fiecărei grimase. Un manager în adevăratul sens al cuvântului are un fler special. Recunoaște din prima intențiile celorlalți și acționează în consecință. În plus, conform unui raport derulat de Gallup, o comunicare eficientă între manager și angajat sporește nivelul de implicare din partea întregii echipe.

Citește și: Ai o criză acută de… personal? Află când, cum și de ce să soliciți ajutorul MEDIjobs în recrutarea de cadre medicale!

2.     Ascultare activă

Modalitatea principală prin care poți evita sau atenua conflictele la nivelul companiei. Ascultarea activă este un principiu care are la bază importanța înțelegerii reciproce. În momentul în care inițiezi un dialog devine mai mult decât necesar să asculți cu atenție mesajul primit. Nu ezita să pui întrebări ori de câte ori simți că e nevoie de o clarificare. Astfel, vei putea reduce la minimum eventualele neînțelegeri sau nelămuriri. De asemenea, un manager care se respectă va oferi mereu șansa angajaților să își exprime părerea, fără ocolișuri sau teama de a fi judecați.

3.     Time management

Dacă nu știi să-ți gestionezi eficient timpul nu vei putea ajunge niciodată la performanțe extraordinare ca manager. Timpul este fără îndoială una dintre cele mai prețioase resurse, tocmai de aceea ar trebui să îi acorzi atenția cuvenită. Nu pierde vremea! Acționează atunci când trebuie dacă vrei rezultate. Alocă deadline-uri activităților în funcție de importanța pe care o prezintă pentru companie. Setează-ți obiective realiste și nu ezita să delegi sarcini. Nu trebuie să faci tu toată treaba pentru că vei ajunge mai devreme sau mai târziu la epuizare și burnout. Concentrează-te pe ceea ce este cu adevărat important pentru companie și organizează-ți lunar planul de time management. De asemenea, profită de momentele libere și transformă-le în posibile oportunități de dezvoltare.

Te-ar putea interesa și: 3 exemple de feedback pe care un angajator nu le poate ignora

4.     Putere de decizie

Un manager de asemenea trebuie să gestioneze eficient factorii decizionali. El este responsabilul pentru direcționarea personalului. Orice greșeală care poate interveni în proces poate aduce numeroase pagube materiale, financiare, dar și morale. Vei avea de-a face așadar atât cu rezultate nesatisfăcătoare, cât și cu angajați nemulțumiți. Așadar va fi nevoie să iei decizii menite să influențeze semnificativ soarta companiei și să genereze câștiguri diverse. Puterea de decizie implică însă mai multe elemente: obiective practice, soluții posibile, plan de acțiune bine organizat și o structura a activităților. Bineînțeles că va trebui să iei în calcul și posibilele riscuri care pot apărea în urma acțiunilor derulate. Decizia este un proces complex care are la bază gândirea pe termen lung.

5.     Customer service

Relația cu actualii și potențialii clienți este crucială pentru orice companie, mai ales pentru cele din domeniul medical. Pacienții vor să fie mereu informați și să se simtă în siguranță în instituțiile medico-sanitare pe care le aleg. Tocmai de aceea devine esențial să integrezi în activitățile derulate un plan de customer relationship management. E important așadar să implementezi tehnologii care să faciliteze transmiterea eficientă de informații și să mențină interacțiunea cu pacienții. Poți opta pentru un software care să colecteze datele primite și să le organizeze cu ușurință. Te va ajuta să economisești timp și bani, dar și să creezi o imagine pozitivă în jurul companiei.  

Citește și: Cum să fii top of mind pentru pacienți și angajați

6.     Gândire strategică

Vor fi multe momente în care va trebui să iei o decizie pe repede-înainte, sub impulsul stresului și tensiunilor acumulate. Tocmai de aceea ar trebui să dezvolți o gândire strategică, care să te ajute să eviți situațiile neplăcute. Principalele abilități care te vor ajuta să atingi succesul și care stau la baza gândirii strategice sunt: adaptabilitatea, creativitatea, maleabilitatea, gândirea logică, atenția la detalii, toleranța la schimbare și dorința de a învăța.

7.     Stress management

Tocmai pentru că va fi nevoie de tine în multe situații, stresul va apărea inevitabil. Dacă nu știi cum să gestionezi factorii de stres va interveni imediat epuizarea psihică și fizică. Te vei simți copleșit/ă, ceea ce va afecta mai mult ca sigur calitatea activităților. Există totuși câteva strategii pe care le poți lua în calcul pentru a scăpa de presiunea stresului și a te bucura de rezultatele dorite. Încearcă să adopți tehnici de relaxare precum meditație, yoga sau exerciții diverse. Învață să-ți controlezi emoțiile negative și să le transformi în lucruri constructive. Practică autocontrolul și ia exemplul celor cu mai multă experiență în domeniu. De asemenea, acționează imediat în cazul în care te confrunți cu relații toxice, fie ele de prietenie sau iubire.

8.     Abilitatea de a-i inspira pe ceilalți

Ca manager ai capacitatea de a-i influența pe ceilalți membrii ai echipei. Tu ești sursa lor de inspirație și energie. Conform unui studiu efectuat pe 332.860 de angajați, majoritatea așteaptă de la manageri suport, motivare și îndrumare. Încearcă așadar să adopți o atitudine pozitivă și echilibrată. Nu te abate de la principiile și valorile pe care le respecți cu strictețe. Menține o atitudine mereu prietenoasă, gata să ofere în orice clipă ajutor.

Citește și: Cum comunici cu candidații respinși la interviu | 10 practici de urmat

9.     Managementul conflictului

Conflictele sunt perfect normale, mai ales într-o companie de mari dimensiuni, în care lucrează oameni complet diferiți. Însă, ca manager va trebui să înveți să le aplanezi și să găsești soluții potrivite de rezolvare. Va trebui așadar să adopți strategii de management al conflictului. Principalele elemente pe care ar trebui să le ai în vedere sunt: identificarea problemei, definirea sursei care a generat situația respectivă, analizarea și înțelegerea sentimentelor implicate, generarea de idei și definitivarea soluțiilor potrivite. Este un proces aparent complex, dar care te va ajuta să aduci armonie mediului de lucru și să reduci pe cât se poate conflictele.

10.  Creativitate

Oricât de tehnic este domeniul în care activezi tot vei avea nevoie de un strop de creativitate și nonconformism. Chiar și industria medicală are nevoie de idei mărețe, ușor extravagante, capabile să revoluționeze și să inspire. Nu te rezuma așadar doar la îndatoririle clasice. Ieși din zona de confort și fă loc schimbării. Imaginația nu are limite și te va ajuta mai mult ca sigur să ajungi la strategii bazate pe inovație.

Concluzii

Rolul de manager nu este deloc unul ușor. Te va pune mereu la încercare și te va ajuta să te cunoști mult mai bine. Însă, pentru a te asigura că vei genera rezultate de succes e important să dezvolți o serie de abilități. Dacă îți dorești să devii un manager comunică eficient, ascultă activ, planifică-ți eficient timpul, ia decizii, implementează tehnici de customer service, gândește strategic, elimină stresul, inspiră-i pe alții, rezolvă conflicte și dezvoltă soluții creative.

Dezvoltă abilitățile necesare și bucură-te de rezultate de succes!

Angajezi specialiști medicali? Creează un cont de companie, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Despre Autor

REDSEM

Pasiunea pentru scris și modul în care am ales să mixez curiozitatea pentru domeniul medical și redactare sunt cele care mă fac să vă prezint articole elaborate. Îmbinarea dintre artă și știință este ceea ce definește stilul meu. Vă invit pe toți la lectură plăcută și sper să găsiți informații esențiale în textele mele.

Facebook Comment