Cât de mult contează recenziile online în acceptarea unui job nou?

Cât de mult contează recenziile online în acceptarea unui job nou?

Odată cu avansul tehnologic și dezvoltarea rapidă a mediului online, alegerea unui loc de muncă nu a fost nicicând mai ușoară. Pe de o parte, candidații au acces la informații detaliate despre companii, iar recrutorii filtrează opțiunile cu ajutorul sistemelor moderne de screening. Oricât de avantajoasă ar fi situația de ambele părți, există și reversul medaliei. 

Mulți candidați iau în considerare recenziile online pentru a lua o decizie cât mai bine documentată cu privire la oferta de muncă primită. Potrivit un studiu efectuat pe un eșantion de 4633 de persoane aflate în căutarea unui job, 48% au consultat Glassdoor, o platformă dedicată special viitorilor angajați. De asemenea, 60% dintre cei intervievați au afirmat că nu ar alege o companie cu un rating de o stea. 

Reputația online a unui business devine, așadar, un factor esențial atât pentru acumularea succesului, cât și pentru atragerea de talente. Ce schimbări poți aduce în companie, dar și cum pot influența recenziile online în procesul de recrutare medici afli în rândurile de mai jos. 

În ce mod influențează recenziile online acceptarea unui loc de muncă?

Recenziile online nu reflectă întotdeauna adevărul despre cultura și valorile unui business. Totuși, în majoritatea cazurilor reprezintă o modalitate rapidă de filtrare a alternativelor disponibile, fără a mai pierde timp la interviuri sau discuții suplimentare. Potențialii candidați pot lua în considerare opiniile celorlalți angajați pentru a identifica atuurile și punctele slabe ale unei companii. 

O recenzie pozitivă nu înseamnă doar garanția unui loc de muncă sigur și a unui mediu de lucru plăcut, este și o exprimare a mândriei pe care o vor resimți angajații după acceptarea postului. Conform unui studiu întocmit de Glassdor, participanții au afirmat că s-ar simți mândri să lucreze într-o companie care are multe recenzii pozitive. De asemenea, cei care au vizualizat recenzii pozitive au spus că nu ar mai fi tentați să ceară măriri de salariu. Pe lângă satisfacția personală de a face parte dintr-o echipă bine sudată, apare și mulțumirea că celelalte persoane din exterior recunosc și apreciază reputația business-ului. Chiar dacă nu ar trebui să influențeze procesul decizional, părerea celorlalți este destul de importantă. 

Află mai multe despre Employer branding | Ce este și cum te poate ajuta să îți crești afacerea?

Indiferent de recenziile pe care le-au văzut, participanții au decis în unanimitate că recenziile online sunt mai importante decât orice certificare sau premiu obținut. Devin, așadar, surse de încredere pe care departamentul de HR ar trebui să le ia în calcul atunci când stabilește strategiile de recrutare și retenție. 

Sfaturi pentru a îmbunătăți reputația online în domeniul medical 

Responsabilitatea de a păstra o reputație online pozitivă ar trebui să devină o prioritate pentru că nu influențează doar părerea viitorilor angajați. Are un impact semnificativ și asupra percepțiilor pacienților. Nevoile lor s-au schimbat, vor să aibă garanția că vor primi servicii medicale de calitate. Circa 90% dintre pacienți citesc recenzii online, iar 69% dintre ei nici măcar nu ar alege un furnizor care are mai puțin de patru stele rating. Chiar vrei să riști? 

Vestea bună e că există multe strategii de optimizare a prezenței online. Mai jos poți descoperi doar cinci dintre ele:

  1. Acceptă importanța pe care o au recenziile online 

Primul pas care te poate ajuta să optimizezi atât tehnicile de angajare este să accepți faptul că mediul online a căpătat o putere semnificativă. Multe companii aleg să-și demonstreze profesionalismul fără a se ajuta de avantajele tehnologiei. Este, în mod clar, una dintre cele mai mari greșeli pe care le poți face. Acceptă realitatea noului mediu și pune pe primul loc impactul pe care care îl au recenziile, atât cele pozitive, cât și cele negative. În caz contrar, vei pierde talentele organizaționale, care pot face cu adevărat o diferență în succesul pe termen lung al businessului. 

Descoperă Cum să fii top of mind pentru pacienți și angajați

  1. Verifică mereu recenziile lăsate de angajați și pacienți 

Dacă vrei să devii o alternativă demnă de luat în considerare de către cei aflați în căutarea unor joburi medicină, fă-ți un plan. Mai exact, monitorizează cu atenție toate recenziile primite și nu le neglija. Pentru a-ți fi mai ușor, deleagă o echipă care să se ocupe doar de verificarea opiniilor scrise în online. Nu te rezuma doar la cele de pe Google, ia-le în considerare și pe cele din social media. Creează un șablon pentru răspunsuri, dar adaptează-l la fiecare situație în parte. Cu cât este mai personalizat, cu atât vei arăta mai mult interes și atenție la detalii. 

  1. Răspunde tuturor recenziilor pe care le primește compania 

Mulți aleg să șteargă recenziile negative și să se bucure doar de cele pozitive. Nu așa se rezolvă problemele. Apreciază fiecare comentariu, răspunde politicos și adu-ți aminte că feedbackul este un factor cheie în procesul de evoluție al companiei. Păstrează o notă profesională, dar în același timp prietenoasă. În cazurile care se arată mai urgente, nu ezita să contactezi direct persoana respectivă. Păstrează întotdeauna detaliile confidențiale ale pacienților sau foștilor angajați. Pune accent pe empatie, respect și înțelegere. Cei care vor citi răspunsurile îți vor aprecia în mod sigur implicarea. 

Află mai multe despre Transformarea angajaților în ambasadori de brand | O strategie eficientă pe termen lung

  1. Încurajează feedback-ul din partea angajaților și pacienților

O altă strategie care ar putea propulsa compania în primele locuri pe lista de preferințe a candidaților este preocuparea pentru feedback. Oferă pacienților modalități diverse și ușoare de a lăsa o părere despre experiența pe care au avut-o. De asemenea, la nivel de echipă, susține-ți angajații să-și exprime în mod liber opiniile. Respectă-le decizia celor care aleg să plece și întreabă-te unde au greșit mai exact conducerea și departamentul de HR. 

Arată-le posibililor angajați că te preocupă îmbunătățirea serviciilor și a mediului de lucru. Greșeala e normală, ignorarea ei este un semn al indiferenței. 

  1. Repetă procesul și adaptează constant strategiile

Consecvența e cheia performanțelor de înaltă calitate. Așa cum a fost punctat și în rândurile de mai sus, e esențial să-ți faci un plan. Tratează fiecare recenzie ca pe o oportunitate de recrutare medici. Extrage lucrurile bune și îmbunătățește-le pe cele rele. Atitudinea superficială s-ar putea să funcționeze pe moment, dar în timp nu va face decât să afecteze și mai mult compania. Valorifică fiecare părere și devino din ce în ce mai bun. Setează alarme Google și verifică în mod periodic mențiunile făcute în comunitățile dedicate angajaților. Adaptează metodele de răspuns și fă ca totul să fie cât mai personal posibil. Doar așa vei putea reduce efectele unui comentariu negativ. 

Vezi 7 cele mai bune practici de Employer Branding, pe care trebuie să le aplici acum

Concluzii 

Plănuiești promovarea unui loc de muncă, dar nu vrei să primești refuzuri din partea talentelor organizaționale? Cel mai bine ar fi să începi să dai importanță recenziilor online. Fiecare informație online care circulă despre companie poate influența decizia potențialilor angajați. Nu poți scăpa de recenziile negative, dar încearcă să le gestionezi cu mai multă atenție și responsabilitate. Monitorizează comentariile și răspunde cu tact tuturor. Nu lăsa emoțiile negative să vorbească pentru tine și nici nu neglija recomandările primite. Personalizează răspunsurile în funcție de fiecare caz în parte – demonstrează cel mai bine gradul de implicare. 

O reputație bună atrage specialiști medicali talentați, dar și pacienți sau parteneriate strategice. La MEDIjobs, înțelegem perfect provocările tale și suntem aici pentru a te ajuta să construiești un brand de angajator puternic.

Cum?

Prin crearea de conținut și campanii personalizate și adaptate brandului tău. Sau pe scurt, MEDIconnect serviciul nostru de employer branding, succesul afacerii tale.

Prin creșterea vizibilității companiilor și consolidarea brandului de angajator, MEDIconnect face ca oportunitățile de carieră să fie mai atractive și mai credibile pentru candidați. Promovarea consecventă și bine direcționată pe canalele noastre oficiale ajută specialiștii să se familiarizeze din ce în ce mai mult cu numele companiilor, să prindă încredere și să acorde o șansă interviurilor.

Transformă-ți afacerea și consolidează-ți poziția pe piața medicală cu ajutorul MEDIconnect – serviciul nostru de employer branding. Descoperă cum te putem ajuta!

Despre Autor

REDSEM

Pasiunea pentru scris și modul în care am ales să mixez curiozitatea pentru domeniul medical și redactare sunt cele care mă fac să vă prezint articole elaborate. Îmbinarea dintre artă și știință este ceea ce definește stilul meu. Vă invit pe toți la lectură plăcută și sper să găsiți informații esențiale în textele mele.

Facebook Comment