Îți poți completa site-ul, reclamele și activitatea pe social media cu tot felul de pledoarii despre cât de grozavă este compania ta și cât de mult îți apreciezi angajații, dar adevărul este că această strategie nu îți va crește în mod neapărat employer branding-ul. De ce?
Pentru că persoanele interesate de un potențial job în compania ta vor autenticitate. De fapt, comentariile pe care specialiștii le primesc de la persoanele care își caută un loc de muncă, adesea susțin:
„Vreau să văd o imagine reală a companiei și a mediului de muncă al acesteia, nu profilul tipic pe care încearcă toată lumea să îl prezinte public”
„Îmi doresc să mă conectez cu oameni din companie – nimic nu se compară cu discutarea unor aspecte sensibile cu persoanele care muncesc acolo zi de zi.”
„Aș vrea să aud atât aspectele pozitive, cât și pe cele negative de la angajații firmei – nu marketing-ul promovat de CEO. Oameni reali cu joburi reale.”
După cum poți vedea, candidații vor sinceritate și exemple, iar dacă acestea provin chiar de la angajații curenți, cu atât mai bine! De la cultură, până la modul în care îți evaluezi și apreciezi angajații și perspectivele lor, acestea sunt aspectele pe care trebuie să le transmiți pentru a atrage oameni care se vor mula pe profilul real al companiei tale.
Cum reușești să spui o poveste autentică? Mai jos ai 3 exemple de companii reale, care au reușit. Inspiră-te și tu din povestea lor.
1. Shangri-La Hotel and Resorts derulează campanii trimestriale care arată perspectiva angajaților
Această companie are o istorie în ceea ce privește serviciile exemplare și cerința pentru excelență. Pentru a aduce „viață” în employer branding-ul lor, specialistul de HR al companiei, Arthur Wan, a lansat o campanie pentru angajați care se numește „#HIStory #HERstory”, în traducere #povesteaLUI #povesteaEI. În fiecare trimestru, angajații companiei din întreaga lume, filmează spunând povești despre ei sau despre apropiații lor. Arthur preia aceste povești unice și creează conținut vizual de angajare bazat pe vizualul care arată perspectivele angajaților asupra diverselor oportunități de la fiecare hotel.
Citește si: 5 modalitati de intampinare a noilor angajati
Un recrutor regional a recomandat un bucătar de patiserie de la Shangri-La, care a crescut ca tâmplar și a câștigat premiul de cel mai bun sculptor de gheață la Cupa Mondială de Patiserie. Ei au filmat povestea lui și au împărtășit videoclipul pe canalele de branding Shangri-La. Arthur crede că poveștile autentice ale angajaților captează cu adevărat atenția candidaților și creează o conexiune puternică.
2. World Vision organizează un concurs de fotografii, cu scopul ca angajații să adune poze ale echipei
Christine Snell, specialist în branding și recrutare pentru World Vision, este concentrată pe unificarea brandului non-profit al angajatorului global. Cu peste 45.000 de angajați în peste 90 de locații, a dorit să echilibreze varietatea de oportunități de muncă cu o identitate de brand unică pentru acest angajator.
Prin urmare, ea a organizat un concurs de fotografii numit: „Orange you glad we are a team?”, în traducere „Portocaliu nu vă bucurați că suntem o echipă?” – în engleză, cuvântul orange realizează un joc de cuvinte. Angajații au fost rugați să facă și să trimită fotografii ale echipei care includeau ceva portocaliu – nuanța semnăturii organizației.
3. Anheuser-Busch InBev organizează sesiuni de branding personal pentru angajați
Pentru a atrage persoane extrem de talentate în funcțiile cheie din companie, Anheuser-Busch, brand manager-ul angajaților Anheuser-Busch InBev, Charlotte Matthews transformă angajații în ambasadori ai companiei. Aceasta organizează în mod regulat sesiuni de branding personal de 2 ore, în care îi învață pe angajați să-și pună la punct profilul LinkedIn, să posteze actualizări de stare/fotografii și să scrie articole.
De la angajările universitare până la VP-uri consacrate, această abordare de „sus în jos” și de ”jos în sus” pe scara ierarhică a companiei, îi ajută pe angajați să își împărtășească experiența profesională și, în final, să-și atragă colegii din industrie la locurile de muncă disponibile la AB InBev.
Cu puțin ajutor din partea echipei de creație a companiei, Charlotte ușurează munca angajaților de a scrie articole pe LinkedIn. În primul rând, intervievează angajatul despre locul de muncă și înregistrează conversația. Apoi, ea trimite înregistrarea în departamentul lor de creație pentru a realiza postarea. Odată finalizat, singurul lucru pe care trebuie să-l facă angajatul este să se deconecteze și să publice articolul pe platforma LinkedIn Publishing.
Citeste si: Cum să măsori performanța angajaților tăi: 3 metode prin care poți crește productivitatea echipei medicale, avantaje și criterii de analiză
Specialist in comunicare in functia de redactor online, cu o fire pozitiva si plina de viata, care adora sa se exprime in scris. Cele mai eficiente calitati dobandite in urma profesarii ca redactor online sunt cele de organizare eficienta a timpului si exersarea permanenta a imaginatiei si a creativitatii.