Strategii de recrutare medicală pentru 2024

Strategii de recrutare medicală pentru 2024

Anul 2024 vine cu noi rezoluții pentru domeniul recrutării medicale. Într-o industrie în care pasiunea și capacitatea de adaptare se află pe lista priorităților, strategiile de angajare trebuie să se ridice la nivelul așteptărilor. Nevoia de îmbunătățire a tehnicilor de HR vine în contextul în care exodul personalului medical rămâne actual. Chiar dacă numărul specialiștilor care aleg să plece este în continuă scădere, situația este încă destul de îngrijorătoare. Salariile mici nu mai reprezintă motive temeinice de migrare, dar condițiile precare din spitale influențează semnificativ calitatea muncii, dar și gradul de satisfacție profesională. 

Probabil te întrebi cum pot fi eficientizate etapele de recrutare într-un asemenea context. Tehnici există, contează mult cum alegi să le implementezi în instituția medicală, dar și din ce perspectivă le abordezi. Noul an trebuie să fie promițător și bine organizat dacă vrei să începi cu dreptul și să-ți extinzi obiectivele de business. Cu planificarea adecvată, sigur vei reuși să bifezi toate prioritățile, însă mai multe informații utile vei afla în rândurile de mai jos. 

Top strategii de recrutare pe care să le abordezi în 2024

Retenția de personal reprezintă un obiectiv pe termen lung pentru mai toate afacerile din domeniul medical. Angajații talentați și orientați către rezultate reprezintă resurse valoroase, care pot susține evoluția organizațională, dar și îmbunătățirea relațiilor cu pacienții. Alegerea candidaților potriviți reprezintă, așadar, un proces win-win, care trebuie susținut și actualizat prin inițiative durabile. Mai specific, e necesar ca activitățile de gestionare a resurselor umane să se plieze tendințelor din domeniu. 2024 vine cu noi premise, unele mai provocatoare decât altele – ești gata să le implementezi la nivelul companiei tale? 

  1. Brandingul este mai important decât crezi 

Într-o piață în care profesioniștii medicali aleg să vorbească foarte puțin sau deloc în mediul online, e nevoie de o schimbare. Pentru mulți, profesia trebuie practicată cu ușile închise. E normal, e vorba de intimitatea și siguranța pacientului. Însă, în contextul în care informațiile false circulă fără control, încurajează-ți angajații să împărtășească din experiențele pe care le-au acumulat. Investește în construirea unei identități online care să inspire încredere și profesionalism. Creează-ți un site web și vorbește mai multe despre echipa care face minuni în ceea ce privește aplicarea tratamentelor. Pregătește în detaliu testimoniale cu fiecare membru al personalului medical și postează mai des pe rețelele sociale. O prezență consecventă și armonioasă pe platformele dedicate interacțiunii cu potențialii candidați poate facilita procesul de recrutare. În 2024, contează mai mult ca niciodată gradul de implicare în trendurile actuale, dar și eforturile depuse pentru crearea unui mediu de lucru prietenos. 

Află mai multe despre Employer branding | Ce este și cum te poate ajuta să îți crești afacerea?

  1. Descrierea postului este un instrument de atragere a candidaților destul de puțin valorificat

Mulți aleg să enumere pur și simplu principalele responsabilități pe care le așteaptă de la posibilii candidați. Probabil și tu faci la fel. Până la urmă, de ce ar trebui să te gândești cum să alegi cuvintele în contextul în care există îndatoriri standard pentru fiecare specializare în parte. Este lipsă de timp și resurse – ar spune unii. Adevărul e că descrierea postului reprezintă una dintre cele mai importante elemente ale procesului de recrutare. Da – felul în care vorbești despre locul de muncă disponibil poate transmite candidatului informații esențiale despre cultura organizațională și ambientul general. Chiar dacă e vorba de termeni tehnici, împachetează-i în așa fel încât să atragă atenția, să transmită o emoție sau să ridice o problemă. Clasicele anunțuri de angajare sunt lipsite de personalitate, tocmai de aceea nu ajung acolo unde trebuie. 

  1. Promovează importanța transparenței salariale

Chiar dacă în mediul românesc transparența salarială este un subiect tabu, la nivel european autoritățile vin cu câteva propuneri interesante. Sunt încurajate, așadar, discuțiile deschise despre remunerație, fără a mai exista presiunea confidențialității față de colegi. Inițiativa vine în contextul în care s-a descoperit că femeile câștigă cu aproximativ 13% mai puțin decât bărbații. 

Așadar, dacă vrei să elimini din start acuzațiile de discriminare și să facilitezi un ambient prietenos și diversificat, nu exagera cu privire la păstrarea informațiilor salariale. Nu trebuie să fie un secret modul de acordare a salariile sau bonusurilor de performanță. Încă de la început ar trebui să le comunici angajaților procedurile adoptate la nivelul companiei. De asemenea, chiar dacă există diferențe de salariu între doi angajați cu aceeași vechime, clarifică de unde provine decalajul. Viitorii candidați vor aprecia din start sinceritatea.

Citește și articolul Salarii publice încă din anunțul de job sau nu? Află avantajele și dezavantajele

  1. Eficientizează procesul de recrutare 

Scapă de procesele repetitive și nu ezita să implementezi soluțiile digitale pentru a facilita activitățile de filtrare a posibililor angajați. Bucură-te de avantajele pe care le presupune folosirea mai multor rețele sociale pentru a găsi candidatul ideal. Implementează un sistem inteligent de scanare a CV-urilor și gestionare a interviurilor de angajare. Optează pentru alternativa discuțiilor susținute pe videocall în detrimentul celor fizice – este o soluție mult mai practică pentru ambele părți implicate în proces. 

De asemenea, nu ezita să colaborezi cu o platformă specializată de recrutare – MEDIjobs este cea mai bună din România în domeniul medical. Înregistrează-ți compania aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

  1. Promovează un mediu de lucru competitiv

Viitorii angajați au nevoie de oportunități constante de evoluție profesională, dar și de prilejuri de perfecționare a abilităților. Personalul medical, indiferent că e vorba de medici, asistenți sau infirmieri trebuie să fie la curent cu noile practici din domeniu. Gândește-te în ce măsură poate oferi compania ta cursuri de formare continuă și revizuiește modalitatea de acordare a bonusurilor și pachetelor salariale. Promovează o cultură a competiției, unde fiecare își dorește să devină cea mai bună versiune a sa, fără a afecta însă relațiile de la nivelul echipei. Ia în considerare ofertele de pe piață, dar și promisiunile pe care le face concurența. Eventual, dacă bugetul nu-ți permite momentan creșteri salariale, vino cu ceva care să compenseze. Poate fi vorba de o vacanță la final de an sau de vouchere cu reduceri. 

Concluzie 

Anul 2024 vine cu noi perspective în ceea ce privește practica recrutării medicale. Dacă îți dorești să eficientizezi procesele repetitive și să ai parte de rezultate durabile, ar trebui să optimizezi tehnicile de angajare. Strategii sunt destule, trebuie doar să le integrezi armonios la nivelul companiei. În contextul în care retenția de personal a devenit o prioritate în toate domeniile, practicile care pun accent pe experiențe palpabile capătă popularitate. Descrierile rigide ale posturilor sau interviurile plictisitoare nu mai sunt la modă. Încurajează brandingul personal, dar și o cultură organizațională bazată pe prietenie și profesionalism. Nu uita de transparența salarială, dar și de echitabilitatea cu privire la acordarea bonusurilor.

Vrei să valorifici serviciile și să atragi cât mai mulți candidați talentați? Adoptă noile modalități de recrutare și bucură-te de rezultatele dorite în doar câteva luni de la implementare!

Despre Autor

REDSEM

Pasiunea pentru scris și modul în care am ales să mixez curiozitatea pentru domeniul medical și redactare sunt cele care mă fac să vă prezint articole elaborate. Îmbinarea dintre artă și știință este ceea ce definește stilul meu. Vă invit pe toți la lectură plăcută și sper să găsiți informații esențiale în textele mele.

Facebook Comment