In calitate de oameni de resurse umane, suntem pusi in urmatoarea situatie: angajatul nostru, de mai multi ani un om de baza in companie, se prezinta la departamentul de resurse umane sau la superiorul direct si anunta ca a primit o oferta de la o alta companie. Avem de ales intre a lasa persoana sa plece sau sa venim cu o contraoferta mai buna. De cele mai multe ori, recurgem la a doua varianta, din urmatoarele motive:
- ne-am obisnuit cu angajatul respectiv, ii cunoastem atat standardele de performanta cat si limitele;
- un nou proces de recrutare consuma timp si training-ul noului angajat inseamna si utilizarea resurselor existente si incarcarea volumului lor de activitate. Pe deasupra, exista riscul ca noul coleg sa plece in perioada de proba, daca nu i-au fost indeplinite asteptarile.
Cu toate aceste constrangeri, merita totusi sa ne intrebam: “Cat de bine este sa facem o contraoferta angajatului nostru aflat pe “picior de plecare?” Ar putea fi bine daca persoana respectiva este demotivata strict financiar. O marire de salariu ii poate oferi un confort psihologic si sentimentul ca loialitatea, seriozitatea si performantele sale sunt apreciate de compania prezenta. In caz contrar, cand nu banii sunt adevaratul motiv, in calitate de oameni de resurse umane trebuie sa investigam atent motivatia plecarii – poate fi o neintelegere cu superiorul sau, pot fi conflicte de munca cu colegii sau poate fi activitatea in sine, considerata “plictisitoare”, “rutiniera” de catre angajat.
Ultima varianta este cel mai dificil de gestionat, caci in lipsa unei oportunitati de dezvoltare potrivite competentelor si intereselor angajatului, doar amanam momentul plecarii. In plus, conform experientelor marilor companii, este recomandat sa lasam angajatii de top sa plece pentru ca traiectoria lor profesionala sa nu aiba de suferit. Castigurile pe termen lung sunt mult mai mari – crearea unor retele profesionale de succes, fostii angajati pot veni cu recomandari pentru noi recrutari, pot veni cu idei noi privind businessul din care au plecat, dezvolta propriile afaceri, care sa devina mai tarziu un furnizor important pentru companiile respective. In plus, prin plecarea unui angajat foarte competent se deschid noi portite pentru cei ramasi – se descopera noi talente si se creeaza un flux continuu al acestora. Compania isi capata astfel si un nume in piata – brandul care atrage si dezvolta talente.
In zona medicala, lucrurile sunt similare – putem lua oameni exceptionali din piata, sa le oferim posibilitatea de a invata, de a se confrunta cu cazuri nemaintalnite pana atunci si selecta angajati tineri, extrem de motivati, dornici sa invete meserie de la acestia. Vom asista, astfel, la cresterea nivelului de competenta in zona medicala si tineri, despre care pacientii nu stiu mare lucru, sa devina in cativa ani, reputati medici sau asistente medicale recomandate cu incredere. Esential este sa construim o echipa si sa implementam doua valori: “sharing best practices” sau, in limba romana, “sa impartasim din experienta” si sa recrutam oamenii cei mai buni din piata, chiar daca nu au initial experienta. In acest mod, vom asigura fluxul de talente din zona medicala si nu vom pierde din pacienti daca un renumit doctor paraseste clinica. Pe deasupra, sistemul de colaborari, atat de des intalnit in medicina, ne va oferi posibilitatea dezvoltarii retelei profesionale si sociale de care aminteam anterior.
De ce e bine sa ne lasam angajatii de top sa plece? Pentru a le oferi o sansa celor care vor deveni si mai buni!
MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc.
Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.