Indiferent de cât timp activezi în sectorul medical, probabil ai întâlnit angajați care afectează negativ atmosfera la locul lor de muncă. Consecințele sunt: scăderea moralului tuturor și crearea unei culturi organizaționale precare.
Din păcate, de multe ori aceștia sunt greu de identificat pentru că pot fi persoane carismatice, care polarizează oameni în jurul lor, însă cu scopuri ce dezavantajează compania.
Deseori, aceste persoane nu fac greșeli majore, nu atrag atenția asupra lor. De asemenea, frecvent sunt buni în ceea ce fac, dar personalitatea lor acidă acționează ca un virus, distrugând celulă după celulă, zi după zi, an după an.
Nu sunteți siguri că aceste persoane pot face atât de mult rău companiei? Un studiu la nivel național în Australia în 2013 a analizat aproape 19.000 de plângeri înaintate de către pacienți între anii 2000 și 2011. Acest studiu a determinat că un număr mic de doctori sunt responsabili pentru foarte multe plângeri oficiale din partea pacienților. Mai exact, 3% dintre doctori erau ținta a 49% dintre plângeri, iar 1% din ei cauzau 25% dintre aceleași plângeri. De asemenea, doctorii care au primit o a treia plângere aveau 38% șanse să mai genereze una în următorul an și 57% în doi ani. Acest studiu concluziona că identificarea și confruntarea doctorilor care sunt susceptibili la plângeri din partea pacienților ar avea beneficii mai mari decât orice altă măsură direcționată către personalul medical.
Care sunt acele consecințe:
Acum că știm ce probleme pot determina acești indivizi, cine sunt aceste persoane? Vor fi cei care:
Mai există o ultimă întrebare. Ce facem cu acești angajați? Un expert în management, Kenneth Bowden, spunea: “Există două feluri de angajați: cei cu 20 de ani de experiență și cei cu 20 de experiențe de câte un an. Trebuie să scapi de cei din urmă”. Dacă vrei să afli cum, mai multe detalii aici: “Concedierea unui angajat. Ce sa faci si ce sa nu faci”.