5 strategii pentru loializarea pacienților în farmacii

5 strategii pentru loializarea pacienților în farmacii

Alături de specialiștii medicali din spitale, clinici sau cabinete, farmaciștii contribuie semnificativ la bunăstarea pacienților, prin informații și recomandări de tratament adecvate. Desigur, nu sunt supuși aceluiași nivel de stres, însă meseria lor implică actualizarea constantă a cunoștințelor despre medicamente și relaționarea cu diverse tipuri de pacienți. În plus, ei pot contribui semnificativ la loializarea pacienților în farmacii.  

Pe lângă consilierea oferită oamenilor, farmaciștii iau în calcul și felul în care reacționează diverse medicamente în combinație cu altele. Sfaturile pe care le oferă au un impact direct asupra bunăstării comunității. Orice greșeală se taxează, atât din partea conducerii, cât mai ales din partea celor care apelează la serviciile farmaceutice. 

Citește și: Tot ce trebuie să știi despre profesia de farmacist

De multe ori s-a discutat de importanța relației dintre farmacist și pacient. Însă prea puțini și-au pus problema menținerii unui grad ridicat de loialitate în farmacii. România are 8.000 de unități farmaceutice și în 2022 se afla pe locul 7 în clasamentul țărilor cu cele mai multe farmacii. În contextul în care există atât de multe alternative, loializarea pacienților în farmacii poate fi un proces mai dificil. 

Cum rămâi prima opțiune a oamenilor, atunci când sunt și alții care oferă aceleași servicii ca tine? 

Dacă ești manager de farmacie, ai nevoie de strategiile potrivite pentru loializarea pacienților. Cum îi poți menține implicați, dar și cum îi faci să revină în farmacia ta, află din rândurile următoare. 

5 strategii pentru loializarea pacienților în farmacii 

Loializarea pacienților este un proces care necesită timp, răbdare, dar și eforturi pe măsură. Cum disponibilitatea pacienților este limitată, planul de acțiune pentru a-i loializa trebuie să includă inițiative durabile și de impact. Iată 5 dintre cele mai recomandate strategii: 

  1. Evaluează oportunitățile și provocările 

Înainte de toate, identifică punctele forte și punctele slabe ale farmaciei tale. Gândește-te care sunt avantajele care te pot ajuta să te diferențiezi de concurență. Succesul de a atrage cât mai mulți pacienți presupune organizare și claritate. 

Cercetează provocările pieței și vezi ce îți lipsește. Degeaba ai stocuri de produse cu cerere mare, dacă pacienții nu știu de ele sau dacă nu ai un personal bine instruit. Nu poți fi mereu prezent pentru a vedea cum se descurcă angajații tăi sau cum interacționează cu fiecare pacient, dar te poți folosi de clienți secreți. Aceștia pot veni în farmacie să cumpere produse și să evalueze cum se descurcă personalul angajat în interacțiunea cu pacienții.

  1. Creează o atmosferă prietenoasă 

Poate părea clișeic, dar atmosfera este una dintre cele mai importante aspecte când vine vorba de loializarea pacienților în farmacii. Farmaciștii sau asistenții de farmacie pe care i-ai angajat trebuie să se afișeze în fața pacienților cu profesionalism, deschidere spre a le înțelege provocările și empatie, pentru a-i ghida spre cele mai bune decizii de cumpărare. 

Ca manager, este de datoria ta să creezi un mediu armonios și plăcut în interiorul farmaciei și să aranjezi totul într-un decor primitor, care să invite la discuție. 

Citește și: Managementul timpului și stresului într-o farmacie aglomerată

O idee bună ar fi să permiți accesul cu animale de companie. Ar deveni rapid un diferențiator de valoare între tine și alte farmacii din zonă. Pacienții care au animale de companie se vor simți apreciați și înțeleși. Nu vor mai privi farmacia doar ca pe un loc aleatoriu pe care l-au ales pentru a-și reface stocul de medicamente. Din contră, pentru ei vei deveni un furnizor de încredere și un model de business incluziv. 

  1. Implementează un program de loialitate 

Există deja farmacii care sunt recunoscute pentru ofertele lor de neratat. Nu poți concura mereu cu ele, oferind cele mai mici prețuri. Nu este sustenabil din punct de vedere financiar. 

Cea mai eficientă alternativă este să dezvolți un program de loialitate pentru cei care te aleg, astfel încât să-i încurajezi să revină în farmacia ta. Nu te rezuma doar la clasicele carduri de fidelitate, ci adaugă discounturi semnificative sau promoții exclusive pentru membri. Oferă-le cadouri sau produse gratuite și încurajează-i să recomande farmacia ta celor dragi.

  1. Propune-le angajaților să devină ambasadori de brand

Farmacistul nu are doar rol de consilier, ci aduce plus valoare serviciilor, implicându-se direct în menținerea sănătății pacienților. Încurajează-ți angajații să fie mai vocali și să apară mai mult pe  canalele online ale farmaciei tale. 

Te-ar putea interesa și: Profil de farmacist: sarcini, responsabilități și calități pe care orice profesionist trebuie să le aibă

Propune-le inclusiv să-și dezvolte un brand personal. Odată ce vor deveni prezențe constante în mediul online, vor atrage inevitabil atenția și interesul pacienților. Poți face o rubrică dedicată angajaților, în care aceștia să dezbată cele mai discutate subiecte în farmacii sau să răspundă direct întrebărilor pacienților. Educația este un element important din loializarea pacienților în farmacii. 

  1. Implică-te în rezolvarea problemelor și cere feedback

Pentru a aduce farmacia la cel mai înalt nivel, trebuie să te implici direct. Află care sunt nevoile pacienților. Cum? Prin solicitarea de feedback. Întreabă-i ori de câte este necesar cum se simt în farmacia ta sau ce ar schimba ei la modul vostru de abordare. 

De asemenea, pentru pacienți contează foarte mult să se simtă protejați. Așadar, preîntâmpină eventualele probleme cu care s-au putea confrunta din cauza anumitor medicamente – posibile alergii, sensibilități sau alte afecțiuni. Antrenează personalul din farmacie să fie atent la istoricul medical al pacienților. 

5 greșeli care afectează vizibilitatea farmaciei tale

Ca să poți aplica în mod corect strategiile de mai sus, trebuie să te asiguri că farmacia ta este vizibilă și ajunge în atenția pacienților. Iată 5 greșeli pe care să le remediezi, dacă vrei să crești loializarea pacienților în farmacii: 

  1. Nu te expui suficient în mediul online

Dacă nu ai un site oficial și conturi pe cele mai populare canale de social media, e timpul pentru o schimbare. Investește într-o prezență constantă în online. Vorbește pe limba pacienților și nu te pierde în detalii. Nimeni nu vrea să audă explicații tehnice greu de înțeles. 

Te-ar putea interesa și: Asistentul de farmacie – primul ambasador al unei medicatii corecte

  1. Nu vorbești destul despre valorile companiei

Vorbește despre cine ești ca brand de farmacie, nu neapărat despre ce faci. Creează o poveste în jurul farmaciei tale. Vino cu mesaje relevante, simple, dar de impact. Dacă nu știi exact de unde să începi, gândește-te care este principalul beneficiu pe care îl aduci pacienților. 

  1. Pui prea mult accent pe vânzări

Industria farmaceutică nu va intra în faliment. Pe lângă vânzarea de medicamente împotriva afecțiunilor, se pune accent și pe distribuirea de suplimente sau tratamente naturiste. Așadar, nu te rezuma doar la partea financiară, ci concentrează-te pe cum poți îmbunătăți interacțiunea cu pacienții. 

  1. Nu te folosești de avantajele tehnologiei

Profită de oportunitățile pe care le oferă avansul tehnologic. Prezintă-te în fața pacienților cu soluții moderne. Folosește un sistem de ultimă generație pentru managerierea stocurilor. Cu cât ai o perspectivă mai detaliată asupra resurselor de care dispui, cu atât poți reduce la minimum problemele. 

  1. Nu personalizezi îndeajuns serviciile

Oferă angajaților șansa de a participa la traininguri și programe speciale de instruire pentru a-și rafina abilitățile de consiliere. Recomandările de produse trebuie să vină în urma unei evaluări detaliate a nevoilor medicale pe care le prezintă pacienții. Secretul este să-ți faci pacienții să se simtă prețuiți și înțeleși. 

Concluzii 

Rolul farmacistului în sistemul de sănătate este incontestabil, însă nu depinde doar de el ca farmacia să aibă o vizibilitate și o reputație cât mai bune.

Ca manager, ai responsabilitatea de a evalua oportunitățile și de a implementa strategii eficiente pentru loializarea pacienților în farmacii. Gândește programe de fidelizare, diversifică gama de produse farmaceutice și cere constant feedback. Investește în prezența online a farmaciei tale și în abilitățile personalului tău. 

Ia inițiativa chiar acum și bucură-te de rezultate!

Ești farmacist și vrei un loc de muncă mai bine plătit? Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Despre Autor

REDSEM

Pasiunea pentru scris și modul în care am ales să mixez curiozitatea pentru domeniul medical și redactare sunt cele care mă fac să vă prezint articole elaborate. Îmbinarea dintre artă și știință este ceea ce definește stilul meu. Vă invit pe toți la lectură plăcută și sper să găsiți informații esențiale în textele mele.

Facebook Comment