Nu puține sunt situațiile în care angajații conștiincioși, dedicați și harnici ajung să fie luați de buni la un loc de muncă. Colegii și superiorii ierarhici fie le pasează resposabilități de la ei, fie lasă impresia că nu valorifică deloc acele calități bune pe care angajații dedicați le au. Astfel de situații sunt des întâlnite în companii de pretutindeni. Dacă simți că cei din colectivul profesional nu îți apreciază valoarea, MEDIjobs îți transmite să iei atitudine și să pui în aplicare aceste 6 sfaturi.
Dacă majoritatea colegilor te tratează ca pe un nou venit neinițiat, dar bun la toate sau managerul direct nu îți oferă oportunități de creștere, iată ce ai putea face pentru a-i determina să te privească altfel:
Încearcă să te privești obiectiv și să identifici ce anume aduci în plus pentru tine, colegi și companie. Adresează-ți întrebări precum: „Ce probleme rezolvi?”, „Ce te face diferit sau unic?”, „Ce spun cei din jur despre tine?”. Odată ce vei găsi răspunsurile, vei înțelege care sunt atuu-urile tale și cât de important ești pentru angajator.
Te-ar putea interesa și: Gafe în interviuri. Cele mai frecvente 7 greșeli ale candidaților
Respectă funcția pe care o ai la acel de muncă și îndeplinește-ți sarcinile cât de bine poți. În momente cheie, precum ședințe de echipă sau blocaje interne, pune-ți în valoare atuu-urile descoperite. Nu-ți fie teamă să te afișezi, să propui soluții și recomandări. Cu timpul, ceilalți te vor observa și îți vor acorda mai multă încredere.
Ca să nu rămâi în anonimat, fii cât se poate de implicat și în atenția superiorului tău. Adu-i la cunoștință progresul pe care l-ai făcut în diferite proiecte, menționează colegii care au contribuit, anunță-l de fiecare dată când ai obținut o nouă calificare. Astfel, managerul tău va observa că evoluezi și nu te va mai lua de bun.
Fii alături de colegii tăi și nu ezita să-i complimentezi atunci când este cazul. Menținând o legătură bună cu ei, îi vei aduce mai aproape de tine și ulterior, te vor susține și ei în demersurile inițiate la acel loc de muncă.
Ajută-i și inițiază-i pe colegii noi care vin în echipă și pe cei mai puțin experimentați decât tine. Îndrumă-i când au nevoie – îți garantăm că sprijinul tău nu va rămâne trecut cu vederea. Procedează la fel și cu cei care vin în internship sau voluntariat, căci poate pe viitor vor deveni colegi cu care vei lucra cot la cot.
Citește și: 7 momente în care este indicat să angajezi oameni noi
Da, îți poți ajuta colegii atunci când situația o cere, chiar dacă asta înseamnă să faci câteva sarcini care nu țin de fișa postului tău. Însă nu transforma asta într-un obicei și mai ales, nu cere să preiei sarcini de la ceilalți, în speranța că nu te vor mai lua de bun pe viitor. Refuză politicos dacă unii dintre colegi încearcă să-ți paseze prea des responsabilități care nu-ți aparțin sau nu intră în fișa postului tău.
Respectând aceste sfaturi, vei evita ca superiorii sau colegii să te ia de bun la actualul loc de muncă sau la orice alt loc de muncă vei avea pe viitor. Ba dimpotrivă, vei ajunge să fii un coleg plăcut și un angajat apreciat, cu șanse reale de promovare.
Ești specialist medical și vrei un loc de muncă mai bine plătit? Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.