Nu puține sunt cazurile în care atitudinea pe care o avem la locul de muncă trimite semnale false colegilor și superiorilor.
O astfel de situație, în care calitățile noastre ajung să fie practic ignorate de cei din jur, este des întânită în companiile de pretutindeni. Dacă superiorul tău nu îți dă senzația că are de gând să îți ofere noi oportunități fiindcă nu observă un progres sau dacă majoritatea a colegilor te tratează ca pe un nou venit neinițiat, dar bun la toate, MEDIjobs îți transmite să iei atitudine și să urmărești atent cele 6 sfaturi oferite în continuare.
1. Determină valoarea ta unică
Încearcă să te privești din exteriorul locului de muncă și punctează ce aduci în plus pentru tine, colegi și companie. Pentru a afla, adresează-ți niște întrebări. Ce probleme rezolvi? Ce te face diferit sau unic? Ce spun cei din jur despre tine? Odată ce vei găsi răspunsurile, vei înțelege și cât de important ești pentru angajator.
2. Susține-ți valoarea
Respectă poziția pe care o ai la locul de muncă și modul în care te achiți de sarcini. Odată ce ai ajuns la nivelul la care tratezi locul de muncă cu respect, ceilalți vor observa și te vor trata ca atare. Nu ezita să te întrebi ce alte aptitudini ai mai putea să înveți sau să perfecționezi. Caută răspunsurile în managementul companiei. Cu cât îți vei respecta mai mult actuala poziție ocupată, cu atât de vor respecta și colegii, dar și superiorii.
3. Comunică cu superiorul tău
Pentru a nu aluneca în anonimat, fii cât se poate de mult alături de superiorul tău. Înștiințează-l de progresul pe care l-ai făcut în diferite proiecte, menționează și colegii care au contribuit. Anunță-l de fiecare dată cât ai dobândit o nouă calificare. O bună comunicare cu superiorul te asigură că
4 Complimentează-ți colegii
Cel mai simplu mod în care să ajungi să fii respectat într-o comunitate este să respecți la rândul tău. Fii alături de colegii tăi și nu ezita să-i complimentezi atunci când este cazul. Dacă vei menține o legătură bună cu ei, îi vei avea aproape și te vor susține în demersurile inițiate la locul de muncă.
5. Demonstrează că ești un bun educator
Ajută-i și inițiază-i pe colegii mai puțin experimentați decât tine. Fii un bun profesor pentru ei, iar sprijinut tău va fi recompensat cu mult respect. Ai grijă de practicanți și interni, fii răbdător cu ei și poate în viitor veți ajunge să colaborați.
6. Învață să spui “Nu”
Da, poți să ajuți colegii cu diferite probleme care nu țin de fișa postului tău, dar încearcă să eviți pe cât se poate să nu preiei sarcinile celor mai puțin calificați decât tine. Refuză politicos orice ești convins că nu intră în atribuțiuniloe tale.
Dacă vei îndeplini toate cele 6 sfaturi, fii sigur că respectul la locul de muncă nu va fi o problemă cu care te vei confrunta. Ba dimpotrivă, vei fi un coleg plăcut și un angajat extrem de apreciat, cu șanse reale de a fi promovat.