Noi reguli pentru furnizorii de îngrijiri la domiciliu. Declarația pe proprie răspundere, necesară pentru autorizație

Noi reguli pentru furnizorii de îngrijiri la domiciliu. Declarația pe proprie răspundere, necesară pentru autorizație

O serie de modificări privind acordarea serviciilor de îngrijiri medicale la domiciliu sunt anunțare de Ministerul Sănătății printr-un proiect supus dezbaterii. Printre acestea se numără emiterea autorizației de funcționare și în baza unei declarații pe proprie răspundere din partea furnizorilor acestor servicii.

Modificări preconizate 

O primă schimbare se referă la introducerea în lege a unei declarații de proprie răspundere și a unui model de autorizație sanitară de funcționare. 

Experiența ultimilor ani privind emiterea autorizațiilor arată că eliminarea avizului anual vine în sprijinul furnizorilor, subliniază Ministerul Sănătății. În prezent, autorizația este reînnoită odată la trei ani, iar la împlinirea acestui termen, profesioniștii depun un dosar cu aceleași documente precum cele de la autorizația precedentă.

„Față de acest fapt și ținând cont de valabilitatea documentelor de liberă practică pentru personalul medical (până la 5 ani) propunem emiterea autorizației de funcționare în baza declarației pe proprie răspundere, cu avizarea acesteia o dată la 3 ani în baza documentelor care au suferit modificări față de forma depusă pentru emiterea primei autorizații sanitare, precum și a documentelor de liberă practică pentru personalul medical, deținerea spațiului și a declarației pe proprie răspundere”, se arată în sursa citată. 

În același timp, au fost introduse și condiții minime obligatorii pe care ar trebui să le îndeplinească furnizorii. Aici sunt incluse condițiile privind spațiul în care se află dispeceratul de îngrijiri medicale la domiciliu. 

Acest spațiu în care se află dispeceratul este organizat pentru primirea solicitărilor, arhivarea documentelor, stocarea bazei de date, depozitarea materialelor sanitare etc., și nu funcționează ca un cabinet medical. 

„Astfel, emiterea autorizației sanitare în baza referatului de evaluare, așa cum se practică la această dată de către direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București, nu o considerăm necesară, motivat de faptul că dispeceratul pentru îngrijiri medicale la domiciliu nu se poate asimila cabinetului medical”, se explică în referatul proiectului. 

Ministerul Sănătății mai arată în proiect că documentele care arată bilanțul financiar contabil sunt „neelocvente”, deoarece interpretarea acestora necesită un personal de specialitate și „nu este fundamental pentru activitatea medicală de îngrijiri la domiciliu”. 

Citește și Un heliport medical va fi construit în câteva luni în Botoșani

Lista furnizorilor va deveni publică

Tot aici se arată că, pentru a fi promovate serviciile de îngrijiri medicale la domiciliu, dar și pentru a crește gradul de accesibilitate pentru populație, prin acest proiect le este recomandat direcțiilor de sănătate publică județene și din București să afișeze pe site lista furnizorilor și serviciile oferite. 

„Precizăm faptul că potrivit prevederilor Titlului XII din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății (…) pentru practica îngrijirilor medicale la domiciliu nu este necesară autorizarea personalului de către Ministerul Sănătății, documentele care atestă dreptul de liberă practică sunt emise de organizațiile profesionale, în funcție de categoria profesională (medic, asistent medical), astfel prevederile privind autorizarea personalului din cadrul serviciilor de îngrijiri medicale la domiciliu au fost eliminate”, mai subliniază documentele. 

Te-ar putea interesa și Rafila: încurajăm raportarea, nu ascunderea infecțiilor din spitale

Lista documentelor necesare acordării autorizației 

Având în vedere modificările preconizate, autorizațiile de funcționare sunt emise de către DSP în baza declarației pe proprie răspundere și prin prezentarea următoarelor documente: 

a) cerere pentru emiterea autorizației de funcționare pentru serviciile de îngrijiri medicale la domiciliu;

b)  declarația pe proprie răspundere;

c) statutul unităţii, alte documente constitutive, certificat constatator cu menționarea punctului de lucru (după caz);

d) documente care atestă dobândirea personalităţii juridice, după caz (pentru asociații și fundații);

e) dovada înregistrării în registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, după caz;

f) documente privind deţinerea legală a sediului dispeceratului pentru îngrijiri medicale la domiciliu  (situaţie juridică, schiţă, plan de amplasare în zonă);

g) regulamentul de organizare şi funcţionare

h) organigrama serviciului de îngrijiri medicale la domiciliu;

i) documente privind codul fiscal, certificat de înregistrare fiscală;

j) lista personalului angajat în serviciul de îngrijiri medicale la domiciliu (copie REVISAL sau copie contracte de muncă și prestări servicii);

k) dovada pregătirii profesionale sau documente de liberă practică (avize anuale) pentru personalul medical angajat pentru asigurarea îngrijirilor medicale la domiciliu (copie);

l)  lista dotărilor existente;

m) alte documente, după caz, solicitate în mod oficial.

Avizarea autorizațiilor se efectuează la interval de 3 ani. De menționat este că angajați din cadrul Ministerului Sănătății și cei de la direcțiile de sănătate publică vor demara controale privind activitatea furnizorilor de îngrijiri medicale la domiciliu.

Angajezi specialiști medicali? Creează un profil de companie aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Despre Autor

MEDIjobs

MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc. Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.

Facebook Comment