Cum să-ți organizezi timpul și să fii productiv într-o industrie medicală atât de solicitantă

Cum să-ți organizezi timpul și să fii productiv într-o industrie medicală atât de solicitantă

Nu mai este nicio îndoială că industria medicală se află în topul celor mai solicitante domenii. Potrivit unui studiu, pe lista celor mai stresante joburi se află cel de medic chirurg. Acolo, pe masa de operații, există o linie fină între viață și moarte pe care specialistul trebuie să o gestioneze cu dibăcie. E o muncă solicitantă, care vine la pachet cu multe responsabilități și implicit numeroși factori de stres. Paramedicii, dar și celelalte cadre medicale din linia întâi trebuie să treacă prin aceleași stări și emoții puternice, în fiecare zi. 

Să-ți faci timp pentru tine și pentru cei dragi devine o adevărată provocare în asemenea condiții. Orele de muncă solicitante și programul alert de efectuare a activităților de lucru devin principalele obstacole în fața unui management corespunzător al timpului. Dar cine spune că e imposibil? Există strategii care pot fi aplicate pentru a ține sub control stresul și implicit gradul de productivitate. 

Top 7 sfaturi pentru a-ți organiza eficient timpul dacă lucrezi în domeniu medical

Turele de noapte și cazurile urgente nu vor mai reprezenta probleme greu de gestionat dacă ai în vedere câteva aspecte importante. 

Iată top 7 sfaturi care te vor ajuta să te bucuri de timp liber, dar și de performanțe extraordinare la locul de muncă:

  1. Nu mai irosi pauzele de lucru sau momentele libere Trasează-ți foarte bine sarcinile și stabilește-ți obiective profesionale atât pe termen scurt, cât și lung. Nu irosi timpul pe activități care nu fac altceva decât să te scoată din ritmul de lucru. Valorifică-ți pauzele și gândește-te la noi modalități prin care poți evolua sau, finalizează treburile nerezolvate. Dacă alegi să procrastinezi nu vei face altceva decât să îți aglomerezi ulterior programul. 

Află mai multe despre Procrastinare – ce este, care îi sunt cauzele și cum o combatem

  1. Folosește aplicații sau platforme digitale – Dacă vrei să eficientizezi timpul de lucru, nu ezita să folosești dispozitive electronice. Există numeroase aplicații care te pot ajuta să reduci erorile umane și să îmbunătățești modalitatea de efectuare a tratamentelor. Îți vor fi de folos, de asemenea, să eficientizezi comunicarea cu pacienții. Dacă în instituția în care lucrezi încă se folosesc practici rudimentare de centralizare a datelor, încearcă să vorbești cu superiorii. Nimic nu se compară cu eficiența alternativelor digitale, mai ales într-un mediu de lucru atât de solicitant. 
  1. Folosește mereu o agendă – În fiecare zi apar lucruri neprevăzute de bifat sau cazuri urgente pe care trebuie să le rezolvi. Pentru a evita suprasolicitarea ține mereu cu tine o agendă sau un instrument digital pe care să-ți notezi lucrurile importante. De fiecare dată când apare ceva de făcut vei putea clasifica prioritățile. Astfel, vei căpăta o perspectivă de ansamblu asupra activităților pe care trebuie să le duci la bun sfârșit. 
  1. Păstrează o atitudine optimistă, indiferent de situație – Greu de zis, nu? Într-adevăr, lucrurile par mai ușoare în teorie, dar odată ce încerci să le pui în aplicare, apare inevitabil schimbarea. Încearcă să te detașezi de situațiile încărcate de emoție negativă. Nu lua cu tine acasă stresul și grijile pacienților pentru că nu vei face altceva decât să-ți creezi și mai multe probleme. Rămâi pe poziții cu o gândire constructivă și adoptă o energie pozitivă, chiar și în zilele care se preconizează a fi dezastruoase. Acționează ori de câte ori simți că poți face ceva. Nu contează că sunt pași mici – în final te vei bucura de un rezultat conform așteptărilor. 
  1. Nu te hazarda cu activități foarte dificile – Învață care îți este limita și nu încerca să bifezi și activități extra. Nevoia de a rezolva cât mai multe lucruri e firească, mai ales când în joc e viața unor oameni aflați în suferință. Totuși, încearcă să păstrezi echilibrul în ceea ce privește distribuirea activităților de lucru. În caz contrar, vei ajunge inevitabil la burnout, care te va măcina atât pe interior, cât și pe exterior. Stările de epuizare și neputință te vor ajunge din urmă și îți vor cauza numeroase probleme profesionale și personale. Învață să spui nu, chiar dacă poate părea greu la început.

Te-ar putea interesa și: De ce intrăm în criză de timp?

  1. Ia exemplu de la cei mai buni – Înconjoară-te de oameni de la care ai ce învăța – deviza oricărui om care vrea să evolueze. Într-un mediu de lucru mediocru, cu personal fără perspective de dezvoltare nu ai cum să ajungi la cea mai bună versiune a ta. Caută un job care să te satisfacă atât din punct de vedere profesional, cât și personal. Ia exemplul celor care au mai multă experiență decât tine și nu ezita să le ceri sfaturi. Ori de câte ori te simți neajutorat sau fără speranță, un sfat din partea unei persoane care a trecut prin aceleași stări este de ajutor. Stai pe lângă cei care își fac treaba exemplar și care au timp să se bucure și de timp pentru ei. Meseria se fură, iar tehnica se deprinde cu exercițiu constant. 
  1. Fă lucrurile care îți plac – Meditează, ieși în parc sau citește o carte bună – fă tot ce te face pe tine fericit/ă. Practică hobby-urile de care nu ai mai avut timp pentru că programul nu ți-a permis. Eliberează-ți mintea de stres și lasă gândurile negative să dispară. Poate cea mai mare greșeală a celor care fac parte din industrie este că sunt mult prea setați pe ceea ce au de făcut la muncă. În momentul în care îți lași deoparte micile plăceri care îți alimentează atât sufletul, cât și mintea, ai eșuat. Un adevărat profesionist știe cum să le țină în echilibru și să jongleze cu ele zi de zi. Profită de fiecare moment sau zi liberă pentru a ieși puțin din agitația cotidiană și a-ți aminti cât de valoroase sunt lucrurile simple. 

Concluzii

Dacă activezi în industria medicală probabil că știi cât de greu este să obții armonia între viața personală și cea profesională. Timpul mereu în alertă, programul solicitant și cazurile care nu suferă amânare se numără printre cele mai frecvente probleme ale unui cadru medical. Stresul cu care vin la pachet asemenea situații devine principalul obstacol în obținerea performanței și a rezultatelor de succes. Totuși, cine spune că nu poți îmbina utilul cu plăcutul, fără a fi nevoie să-ți sacrifici timpul liber? Ca specialist medical va trebui să adopți câteva strategii importante, care te vor ajuta să gestionezi cu ușurință emoțiile negative. 

E important, așadar, să folosești avantajele platformelor digitale pentru a eficientiza comunicarea cu pacienții, dar și centralizarea și organizarea datelor. E indicat să adopți mereu o atitudine pozitivă și să înveți când și cum să spui nu. Dacă alegi să te suprasoliciți, din dorința de a duce la capăt cât mai multe responsabilități, nu vei face altceva decât să-ți creezi mai multe probleme. Nu uita să faci ceea ce îți place de fiecare dată când termini programul, fie că e vorba de o simplă plimbare în parc. Nu irosi timpul pe care îl ai la dispoziție cu activități inutile. Înconjoară-te, de asemenea, cu oameni care știu cel mai bine cât de prețios e timpul și care știu cum să-l gestioneze. 

Fiecare minut contează, așa că alege să-l valorifici inteligent!

Ești specialist medical și ești în căutarea unui loc de muncă? Creează-ți un profil aici, iar noi îți prezentăm cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Despre Autor

REDSEM

Pasiunea pentru scris și modul în care am ales să mixez curiozitatea pentru domeniul medical și redactare sunt cele care mă fac să vă prezint articole elaborate. Îmbinarea dintre artă și știință este ceea ce definește stilul meu. Vă invit pe toți la lectură plăcută și sper să găsiți informații esențiale în textele mele.

Facebook Comment