Cum să te promovezi ca medic?

Cum să te promovezi ca medic?

Sistemul medical românesc a suferit numeroase schimbări de-a lungul timpului, tocmai datorită procesului constant de digitalizare. Au fost integrate noi echipamente și tehnici de lucru pentru a îmbunătăți experiențele pacienților, dar și pentru a defini imposibilul în materie de tratamente. Un singur aspect a rămas neexploatat pe deplin: definirea noțiunii de branding medical. De la dezvoltarea rețelelor sociale s-a propagat ideea conform căreia nu exiști dacă nu ești conectat pe cele mai populare platforme. A devenit așadar mai mult decât necesar să te expui în mediul online, mai ales dacă te bucuri de o carieră profesională în plină ascensiune.

La nivel internațional se remarcă deja câțiva medici care și-au conturat un brand personal puternic. Printre ei se numără doctor Mike, Dr. Don S. Dizon, Rose Marie Leslie sau Howard Luks.

În schimb, pentru majoritatea medicilor din România tehnicile de promovare sunt irelevante. La fel cum actorii care se respectă refuză să joace în telenovele siropoase, cadrele medicale își doresc să iasă în evidență doar prin reușitele profesionale. Tocmai de aceea, aleg să își practice meseria și să rămână izolați de forfota mediului online.

Însă, pe lângă atragerea unui număr cât mai mare de posibili pacienți, branding-ul medical are un rol esențial în educarea publicului. Pe platformele în care circulă știri false și informații greșite din domeniul medical e nevoie de medici specialiști care știu să se afirme.

Citește și: Top 5 medici influenceri în România: cât de importantă e prezența medicilor în mediul digital?

Și totuși, care sunt cele mai bune modalități de promovare ca medic?  

Top 5 medici care știu să se promoveze

Nimic nu se compară cu puterea exemplului. Dacă îți dorești să te bucuri de avantajele pe care le oferă crearea unui brand personal ar trebui să analizezi mai întâi competiția. Ia exemplul celor care au reușit să capete o vizibilitate sporită și care au știut să mixeze mai multe canale de promovare.

Iată așadar câțiva medici care au reușit să ofere primele contururi ale brandingului medical românesc.

1.     Alexandra Mircea, medic stomatolog – Principalul canal pe care se promovează este TikTok, însă este prezentă și pe Instagram, Youtube și Facebook. Alexandra a devenit deja populară pentru videoclipurile amuzante din cabinet, dar și pentru informațiile prețioase despre efectuarea igienei dentare. De asemenea, este un etalon de profesionalism, corectitudine, dar și transparență.

2.     Elena Martin, doctor estetician – Cu ajutorul ei, chirurgia estetică a devenit o alternativă sigură și confortabilă pentru majoritatea pacienților. Pe lângă crearea de tratamente ingenioase și tehnici estetice personalizate, Elena se ocupă cu atenție de menținerea interacțiunii cu pacienții. Postează des, răspunde întrebărilor și oferă expertiză profesională în ceea ce privește îngrijirea pielii.

Te-ar putea interesa și: Medic: cum îți poate influența social media viața?

3.     Mihaela Bilic, medic nutriționist – Una dintre cele mai bine cotate nutriționiste din România. Mihaela prezintă rubrica “Doctor de bine”, difuzată la ProTV. De asemenea, este prezentă pe Instagram, Youtube, TikTok și Facebook. Postările sale emană siguranță, prietenie și deschidere, iar mai mult decât atât, integrează întâmplări inedite din viața personală, dar și sfaturi medicale.

4.     Mihail Pautov, medic chirurg – Preocupat să îi determine pe pacienți să elimine din rutina lor obiceiurile nesănătoase. Este prezentatorul Medicool, un show medical creat special pentru a oferi sfaturi despre sănătate. Mihail este de asemenea prezent pe rețelele sociale și nu ezită să îmbine seriozitatea cu nonconformismul pentru a stârni interesul și aprecierea publicului.

5.     Doctor Cezar, medic cardiolog – Cu multă carismă, dar și dorință de a împărtăși secrete medicale, doctor Cezar este adeptul postărilor informative. Este pasionat de sport și psihologie, tocmai de aceea devine un adevărat exemplu pentru cei care vor să-și schimbe stilul de viață. În ceea ce privește caracteristicile brandului său, doctor Cezar este o apariție extravagantă. Are părul lung, este tatuat și încearcă să spargă pe cât se poate barierele specifice domeniului.

Citește și: Cum modelează mass-media percepțiile despre îngrijirea sănătății și vizita la doctor

Cum să îți conturezi eficient brandingul personal?  

Toți medicii din lista de mai sus au ajuns în atenția publicului și se bucură de o vizibilitate din ce în ce mai mare. Însă, în ciuda numărului ridicat de aprecieri, abonați sau urmăritori, în spatele fiecărui rezultat de succes stau multe ore de muncă.

A-ți crea un brand personal ca medic nu e deloc o misiune ușoară. Totuși, nimic nu devine imposibil dacă îți dorești cu adevărat.

Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să te promovezi eficient ca medic:

·  Găsește acel ceva care să rămână în mintea pacienților – Medicii enumerați mai sus sunt complet diferiți atât în ceea ce privește stilul abordat, cât și specializarea pe care își construiesc imaginea. Însă, au un lucru în comun: știu să se pună în valoare. Dacă vrei să devii un model demn de urmat găsește acel ceva unic, menit să stârnească interesul, dar și aprecierea din partea publicului.

·  Rămâi conectat/ă pe toate platformele – Nu te rezuma doar la un singur cont pe rețelele sociale. Folosește mai multe tehnici de promovare, fie că e vorba de podcasturi pe Youtube, postări pe Instagram sau filmulețe amuzante pe TikTok. De asemenea, creează-ți un site pe care să postezi atât tratamente diverse, cât și articole de specialitate.

· Diversifică publicul țintă – Adresează-te unui public divers și împachetează informațiile în așa fel încât să fie interesante și ușor de înțeles. Adoptă un stil prietenos, empatic și orientat către nevoile celorlalți.

Citește și: Social media | 10 sfaturi pentru pastrarea respectului in fata pacientilor

· Alege-ți un job care să-ți permită să fii activ și în mediul online – Pe lângă adoptarea modalităților potrivite de promovare e ideal să îți alegi un job flexibil. În general, medicii se afundă în muncă tocmai din cauza situațiilor stresante specifice mediului de lucru. Însă, nu trebuie să îți faci griji. MEDIjobs îți va oferi mai mult ca sigur șansa de a-ți găsi locul de muncă la care ai visat dintotdeauna. Vei avea suficient timp atât pentru a duce la bun sfârșit sarcinile profesionale, cât și pentru a defini un brand personal puternic. Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Concluzii

Strategiile de branding personal te vor ajuta mai mult ca sigur să îți construiești o reputație pozitivă în rândul pacienților. De asemenea, îți vor fi de mare folos pentru a promova importanța unui stil de viață sănătos. Însă, pentru a atinge rezultatele dorite trebuie mai întâi să îți cunoști limitele și să știi să te pui în valoare.

Adoptă tehnicile potrivite de promovare și bucură-te de avantajele pe care le oferă expunerea în mediul online!

Despre Autor

REDSEM

Pasiunea pentru scris și modul în care am ales să mixez curiozitatea pentru domeniul medical și redactare sunt cele care mă fac să vă prezint articole elaborate. Îmbinarea dintre artă și știință este ceea ce definește stilul meu. Vă invit pe toți la lectură plăcută și sper să găsiți informații esențiale în textele mele.

Facebook Comment