Cum identifici un loc de muncă toxic?

Cum identifici un loc de muncă toxic?

Prima opțiune nu este întotdeauna cea mai bună, mai ales când vine vorba de a-ți găsi un loc de muncă. Companiile toxice profită adesea de presiunea exercitată asupra medicilor de a-și găsi cât mai repede un loc de muncă. Tocmai de aceea, exploatează la maximum resursele de care dispun cadrele medicale, fără a oferi în schimb un mediu de lucru plăcut sau recompense materiale. Din păcate, majoritatea angajaților își dau seama mult prea târziu că au ales jobul nepotrivit. Sentimentele negative intervin rapid, ceea ce impactează major calitatea activităților realizate. „Nu mă simt bine aici”, „Doamne, abia aștept să plec acasă” sau „Mă simt foarte stresat/ă” sunt doar câteva dintre propozițiile care acaparează discuțiile dintre colegi. De asemenea, ritmul de muncă alert și tensiunile constante de la nivelul companiei dezechilibrează semnificativ balanța dintre viața profesională și cea personală.

Totuși, cum recunoști din prima o companie toxică? Ei bine, există câteva aspecte care te vor ajuta să eviți situațiile neplăcute și să te bucuri de o evoluție rapidă.

Care sunt principalele aspecte care indică un mediu de lucru toxic?

Dacă vrei să te bucuri de jobul la care ai visat dintotdeauna e important să acorzi o atenție deosebită fiecărui detaliu. Printre principalele caracteristici pe care le prezintă o companie toxică se numără:

–       Nu primești feedback pozitiv – În domeniul medical situațiile urgente sunt la ordinea zilei. A greși este perfect uman, însă dacă totul se transformă într-o ceartă continuă e clar că te afli în locul nepotrivit. Un manager toxic nu știe să privească în profunzimi și să aprecieze eforturile angajaților săi. Va provoca mereu dezbateri în contradictoriu sau lucruri care trebuie îmbunătățite.

Citește și: Cum percep angajații lipsa feedback-ului? Cauze și consecințe

–       Nu îți este permis să îți expui punctul de vedere – Companiile care adoptă o atitudine ostilă față de angajați și refuză să îi asculte nu vor reuși niciodată să evolueze. Când vine vorba de stabilirea unui plan de tratament personalizat sau de realizarea unei intervenții chirugicale ajutorul reciproc este mai mult decât necesar. Dacă toată lumea te tratează cu inferioritate te vei confrunta mai mult ca sigur cu sentimente de insecuritate și o stimă de sine scăzută.

–       Nu există un program bine definit – A fi cadru medical poate fi o treabă destul de solicitantă. Vei fi nevoit/ă să faci ture de noapte sau să intervii rapid dacă apar situații neprevăzute. Însă, de aici până la a sta în spital 24/24 de ore este cale lungă. Instituțiile care se respectă trasează un program clar, care să permită fiecărui angajat să se relaxeze așa cum se cuvine.

–       Fiecare pentru el – Într-o companie toxică nu există sentimentul de apartenență. Fiecare zi de muncă reprezintă încă un prilej de ceartă, atât cu persoanele de la conducere, cât și cu ceilalți colegi. Se formează mici bisericuțe, unde bârfa și comentariile răutăcioase sunt la ordinea zilei. Lucrul în echipă este realizat mecanic atunci când este neapărat necesar, tocmai de aceea rezultatele finale lasă de dorit.

Citește și: Conflictele dintre medici și asistenți. De ce apar și cum le gestionăm?

–       Există câțiva angajați favorizați de manager – Sunt de obicei acele persoane cu cea mai mare vechime din instituție. Fac orice ca să atragă atenția managerului și nu ezită să realizeze compromisuri doar de dragul de a fi lăudați. De cele mai multe ori, în lipsa celor de la conducere, deleagă sarcini și au un comportament agresiv față de ceilalți colegi, mai ales față de cei proaspăt angajați.

–       Nu îți sunt asigurate echipamentele de care ai nevoie – Companiile care nu pun accent pe bunăstarea angajaților nu sunt interesate să le asigure un spațiu modern în care să își desfășoare activitățile. Nu există aparate performante sau tehnologii de ultimă generație. Tocmai de aceea, pacienții sunt nemulțumiți de felul în care sunt tratați.

Sfaturi pentru a-ți alege un loc de muncă potrivit nevoilor tale

Știai că 21% dintre angajații români pleacă în primele 3 luni de la locul de muncă din cauza atmosferei toxice? E important să renunți atunci când nu te mai simți în largul tău la locul de muncă, Totuși, mai eficient ar fi să te gândești cu atenție înainte de a aplica pentru un interviu. Într-un asemenea mod nu vei mai pierde timp prețios și nici nu te vei mai simți descurajat/ă că nu găsești opțiunea potrivită nevoilor tale.

Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să te bucuri de un mediu de lucru plăcut:

–       Nu da vina pe lipsa experienței – De cele mai multe ori, angajații acceptă să lucreze într-un mediu care nu le face bine tocmai pentru că nu au suficientă experiență în domeniu. Totuși, nimeni nu se naște învățat, iar companiile toxice nu îți vor oferi oportunități de evoluție.

–       Stabilește-ți clar prioritățile – Dacă iubești ceea ce faci asta nu înseamnă că nu trebuie să acorzi atenție vieții personale. Trebuie să existe întotdeauna un echilibru, pentru că numai așa vei putea avea parte de experiențe pozitive. Orientează-te așadar către companiile care știu să îmbine utilul cu plăcutul și îți oferă mereu pauze binemeritate.

Te-ar putea interesa și: Cum identifici un manager toxic în sistemul medical?

–       Apelează doar la platforme specializate – Dacă vrei să găsești rapid o companie în care să te simți apreciat/ă MEDIjobs este soluția ideală. Îți poți crea gratuit un cont pe platformă și să explorezi sutele de opțiuni filtrate special în funcție de cerințele tale. Procesul de recrutare va arăta diferit de cum știai. Totul este creat în așa fel încât să existe o relație win-win între tine și viitorul angajator. Poți stabili discuții sau chiar interviuri, fără a interveni problemele de birocrație sau organizare, atât de întâlnite în mediile toxice. Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Concluzii

Din dorința de a căpăta cât mai multă experiență majoritatea cadrelor medicale aleg să se complacă în medii de lucru toxice. Tocmai de aceea, se confruntă rapid cu epuizare fizică și emoțională. E recomandat așadar să acorzi o atenție sporită procesului de căutare a locului de muncă. Analizează fiecare detaliu și nu face compromisuri doar de dragul de a profesa. E important să evoluezi într-un ambient plăcut, care să îți asigure echilibrul atât profesional, cât și personal. De asemenea, orientează-te către platforme de recrutare specializate, care utilizează algoritmi speciali de filtrare.

Alege MEDIjobs și bucură-te doar de momente unice la locul de muncă!

Despre Autor

REDSEM

Pasiunea pentru scris și modul în care am ales să mixez curiozitatea pentru domeniul medical și redactare sunt cele care mă fac să vă prezint articole elaborate. Îmbinarea dintre artă și știință este ceea ce definește stilul meu. Vă invit pe toți la lectură plăcută și sper să găsiți informații esențiale în textele mele.

Facebook Comment