Freelance Content Marketing & Communication Strategist, dintotdeauna pasionată de tot ceea ce ține de domeniul medical.
Comunicarea este liantul dintre oameni, care contribuie la buna funcționare a relațiilor, indiferent de natură, atât la nivel personal, cât și profesional.
Referindu-ne la comunicarea organizațională, putem spune că unul dintre cei mai importanți factori care influențează succesul unei companii este întocmai comunicarea. Bunul mers al unei companii depinde, în mare măsură, de comunicarea dintre angajați, dar mai ales de cea dintre manager și echipă. O comunicare clară, deschisă și transparentă va contribui la setarea unor obiective, direcții și așteptări comune, la nivel organizațional.
Unul dintre principalele roluri ale unei bune comunicări într-o companie este acela de a rezolva problemele înainte ca acestea să se transforme în adevărate conflicte. În plus, comunicarea este esențială pentru eficiența unei echipe. Încurajarea dialogului deschis motivează angajații, creând o cultură organizațională puternică și o coeziune a echipei.
Pentru că situațiile cu care un manager se confruntă sunt din ce în ce mai diferite, este indicat ca acesta să încerce în mod constant să își analizeze modul de comunicare, pentru a-l îmbunătăți.
Iată 4 tehnici care te pot ajuta să îți îmbunătățești comunicarea cu angajații tăi:
Deși tehnologia a facilitat multe operațiuni, printre care și comunicarea, nimic nu se compară cu interacțiunea fizică, umană, încărcată cu emoție și autenticitate.
Comunică față în față cât de des poți cu angajații tăi – programează ședințe săptămânale de echipă, în care să analizați împreună provocările întâlnite pe parcursul săptămânii, să găsiți soluții la anumite probleme sau să discutați noi idei și proiecte viitoare. În acest mod, sunt înlăturate barierele de comunicare între tine, ca manager, și ceilalți membri ai echipei. Este indicat ca aceste întâlniri să nu fie foarte formale.
De asemenea, la fel de important este ca, măcar o dată la câteva luni, să ai întâlniri private cu fiecare angajat în parte, pentru o și mai bună comunicare. În cadrul acestor întâlniri le poți oferi și cere feedback angajaților tăi. Astfel, poți afla diferite nemulțumiri cu privire la locul de muncă, le poți oferi încurajări și sugestii cu privire la îmbunătățirea modului de lucru etc. Oferirea și cererea feedback-ului reprezintă un proces valoros pentru eficiența oricărei echipe.
Citește și: 24 categorii de întrebări pe care nu trebuie să le abordeze un angajator în cadrul interviului
Comunicând într-un mod autentic, îi încurajezi pe angajați să se deschidă mai mult. Ca manager, este firesc să arăți inclusiv momente de sinceritate și vulnerabilitate, care vor construi o relație de încredere cu membrii echipei tale. Este în regulă să admiți că uneori nu ai toate răspunsurile la toate problemele care ar putea apărea. Autenticitatea comunicării îți permite să creezi un cadru sigur din punct de vedere emoțional pentru angajați, punând bazele unei relații solide.
Conform datelor disponibile, atunci când comunicăm, cea mai mare pondere este reprezentată de comunicarea non-verbală, cu 55% (limbajul corpului, mișcare, expresii faciale), urmată de cea paraverbală (tonul, volumul vocii, ritmul și accentul vorbirii) – 38%, în timp ce comunicarea verbală (cuvintele) reprezintă doar 7% din ceea ce comunicăm.
Vedem, așadar, că rolul comunicării non-verbale este foarte mare, având un impact enorm asupra celor din jur. Asigură-te că emani o energie pozitivă atât prin cuvintele pe care le folosești, cât și prin limbajul non-verbal, astfel:
Unul dintre elementele principale ale comunicării este reprezentat de ascultarea celuilalt, fiind un indicator că îți pasă de acesta. Fii prezent în conversație, oferă-le angajaților tăi răgaz pentru a-și găsi ideile și încearcă să aloci mai mult timp ascultării efective a ceea ce au de spus atunci când comunicați.
Respectând recomandările de mai sus, îți poți îmbunătăți modul de comunicare cu angajații tăi și astfel poți contribui la consolidarea culturii organizaționale.
Freelance Content Marketing & Communication Strategist, dintotdeauna pasionată de tot ceea ce ține de domeniul medical.