Cum menții motivația angajaților din domeniul medical în perioade de criză

Cum menții motivația angajaților din domeniul medical în perioade de criză

Motivarea angajaților ar trebui să fie o preocupare constantă pentru orice manager, indiferent de industrie și de împrejurări, însă cu atât mai mult în situații de criză, când lucrurile trebuie ținute sub control. În acest articol îți vom prezenta 5 metode prin care îți poți menține motivați angajații pe perioada pandemiei de COVID-19.

Contextul actual

De la începutul pandemiei de COVID-19, specialiștii din domeniul medical (medici, asistenți medicali, infirmieri etc.) au fost și vor fi personajele principale în lupta împotriva noului virus. De peste 6 luni, aceștia muncesc în condiții de stres prelungite, pentru a-i salva pe ceilalți, devenind, astfel, cea mai vulnerabilă categorie profesională în fața pandemiei. 

Din cauza situației nemaiîntâlnite cu care se confruntă, personalul din domeniul medical are nevoie de încurajarea și înțelegerea celor din jur, începând cu managerii lor, colegi, familie, și până la pacienți. Astfel, este foarte important ca managerii și organizația din care fac parte să vină în sprijinul lor, pentru a-i păstra motivați.

Pentru că fiecare dintre noi este unic, este normal ca fiecare angajat să fie motivat de un factor diferit, însă există, totuși, câteva recomandări pe care un manager le poate urma pentru a-i menține motivația: 

1. Instruiește angajații

În primul rând, pentru a face față cu bine situațiilor stresante, angajații trebuie să fie pregătiți într-un mod adecvat. Dacă aceștia știu foarte bine protocoalele și procedurile pe care trebuie să le urmeze, vor face față situațiilor dificile mult mai bine și cu mai mult calm. Discută constant cu echipa ta și oferă-le îndrumări clare care îi vor ajuta să ia cele mai bune decizii în situații de criză.  

2. Păstrează-ți calmul

În situații dificile, acest aspect este important atât pentru păstrarea motivației, cât și pentru stimularea productivității și eficienței angajaților și pentru a împiedica haosul. Însă o atmosferă calmă depinde de manager, el este cel care trebuie să mențină ordinea și să le inspire încredere celorlalți – dacă ești foarte stresat, angajații vor resimți acest lucru. De aceea, este important să reușești să îți păstrezi calmul.

3. Asigură-le sprijin emoțional

Volumul mare de muncă în condiții stresante (care includ purtarea echipamentului de protecție special și urmarea tuturor regulilor stricte de igienă) afectează semnificativ echilibrul emoțional al personalului din domeniul medical în această perioadă. Aceștia sunt predispuși să sufere de burnout (epuizare fizică și psihică), oboseală cronică, anxietate, tulburări ale somnului, uneori chiar și depresie etc. 

Pentru ca aceștia să fie motivați să lucreze în continuare în astfel de condiții, trebuie să fie sănătoși, atât fizic, dar mai ales psihic. Tocmai de aceea, este important să le asiguri consiliere psihologică, pentru a-i ajuta să își gestioneze gândurile, emoțiile și stresul resimțit la locul de muncă. 

MEDIjobs

Citește și: Burnout-ul sau sindromul epuizării profesionale în domeniul medical. Cauze și cum poate fi tratat

4. Recunoaște-le meritele

Orele nesfârșite de lucru și condițiile grele sunt istovitoare pentru cadrele medicale, care, de mai mult de jumătate de an, depun eforturi supraomenești pentru a salva vieți. Tocmai de aceea, este nevoie de recunoașterea meritelor și de recompensarea acestora – atât prin mijloace materiale (financiare) sau zile libere (acolo unde este posibil), cât și nemateriale. 

Adresează-le un mesaj sincer, de mulțumire, prin care să le apreciezi contribuția pe care au adus-o spitalului. Aceste momente vor oferi inspirație angajaților și îi vor menține motivați chiar și în condiții de criză.  

5. Comunică în mod constant și transparent

Comunicarea are un rol foarte important în orice împrejurare, însă mai ales în situații stresante. Angajații trebuie să știe în permanență ce se întâmplă cu privire la toate aspectele muncii lor, astfel că accesul la informații și comunicarea acestora trebuie să aibă loc într-un mod transparent. Acest lucru contribuie la eficiență și productivitate, iar comunicarea clară a situației reale le va oferi un sentiment că lucrurile sunt în control, ceea ce va crește nivelul motivației.

Chiar dacă nu știm când se va încheia această perioadă de criză pentru întreg sistemul medical, știm sigur că avem nevoie mai mult ca oricând de specialiștii din acest domeniu pentru a lupta împotriva noului virus – tocmai de aceea, ei trebuie motivați constant. 

Angajezi specialiști medicali? Înregistrează-ți compania aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Despre Autor

Bianca Dorobanțu

Freelance Content Marketing & Communication Strategist, dintotdeauna pasionată de tot ceea ce ține de domeniul medical.

Facebook Comment