5 strategii pentru a construi o echipă medicală puternică

5 strategii pentru a construi o echipă medicală puternică

Când vine vorba despre îngrijirea pacienților, în medicină vorbim de un efort colectiv care duce la idei inovative și productivitate, deci mai puține erori medicale. Din acest punct de vedere este mai bine să te gândești la eforturi colective decât la unele individuale, pentru că într-o echipă există mai multe abilități, perspective și talente, bazate pe experiență. 

Pe măsură ce trece timpul, liderii își conduc echipele prin puterea exemplului, însă echipele se formează dintr-o varietate de motive și rezistă pe o durată de timp nedeterminată, tocmai conform modelului după care se ghidează.

Astfel, unele dintre ele sunt interdependente, pe când altele acționează singure, în funcție și de specialitatea lor, dar în ciuda diferențelor, în toate echipele medicale există și factori comuni, cel mai important fiind acela că membrii își pot împărtăși, cel puțin între ei, gândurile, ideile și experiențele, chiar și greșelile, fără frica de a fi judecați. 

Citește și Iti doresti o echipa unita in domeniul medical? Iata cateva solutii

Având aceste lucruri în minte, ca să construiești o echipă medicală puternică, poți face uz de următoarele strategii:

Numește misiunea echipei

Este foarte important ca echipele să înțeleagă faptul că succesul este definit de îndeplinirea acestui scop și că primează interesele colective, nu cele individuale.

Când oamenii se pun de acord în privința unui scop comun și simt că lucrează cu toții spre același rezultat, în echipă există un sens mai mare de camaraderie, iar acest scop poate fi unul pe cât de evident precum bunăstarea pacientului, dar acest lucru trebuie articulat și adus periodic la cunoștința fiecărui membru al echipei medicale.

Dezvoltă un regulament de ordine interioară

Una dintre cele mai comune trăsături ale echipelor de succes este că fiecare membru se ghidează după aceleași reguli și pentru a putea stabili așa ceva îți poți pune și tu următoarele întrebări:

  • Cum trebuie să se comporte fiecare pentru a beneficia și a inspira respect și încredere?
  • Cum se vor lua deciziile?
  • Cum ne asigurăm că toată lumea este luată în considerare?
  • Cum împiedicăm apariția zvonurilor și cui ne adresăm dacă avem o problemă cu cineva?

Liderii din industria medicală trebuie să pună bazele unei culturi concentrate pe respect și încredere reciprocă atât cu clienții, pacienții, distribuitorii de medicamente și echipamente medicale cât și cu membrii propriei echipe, dacă vor să aibă parte de o echipă medicală puternică, pentru că toți oamenii relaționează mai bine cu cei cărora simt că se pot destăinui fără probleme și astfel se duce mai departe renumele instituției. Așadar, pentru a pune la punct un regulament de ordine interioară, întreaga cultură organizațională, pornind de la cel mai înalt nivel, trebuie să se bazeze pe atingerea rezultatelor pozitive, prin promovarea empatiei și a autenticității. 

Citește și 5 strategii care să te ajute să lucrezi cu un coleg dificil

Clarifică rolul fiecărei persoane

Când realizezi împărțirea sarcinilor, ține cont de faptul că fiecare membru al unei echipe mai poate îndeplini și alte roluri în departamente diferite, deoarece fiecare are o experiență de viață și profesională diferită, bazată pe cultura în care s-a dezvoltat, iar odată cu trecerea într-o nouă etapă a carierei, fiecare preia sau pierde din valorile locului de muncă anterior și a celui unde ajunge. 

Întreabă-ți subalternii cum văd ei succesul la sfârșitul unei zile de muncă și sfăuiește-i să se gândească mereu la pacienți, indiferent cât de recalcitranți ar fi aceștia, deoarece când membrii unei echipe înțeleg exact ce drepturi și îndatoriri au, atunci pot să acționeze conform rolului lor și apoi, eventual, să-și ajute colegii.

În plus, dacă veți avea cu toții un scop comun și o politică a unității, veți putea evalua în același fel succesul, astfel încât atunci când se atinge un obiectiv, moralul echipei să fie ridicat pe bună dreptate, iar când țelurile nu sunt atinse, echipa să poată discuta și să poată cădea de comun acord asupra unor strategii mai eficiente. În timp, dacă sunt susținuți de manageri și lideri care încorporează colaborarea în valorile de bază ale echipei, care văd valoarea lor individuală, dar și ca parte a echipei, angajații învață să identifice singuri oportunitățile de a se dezvolta profesional.

Învață din greșeli

Echipele care învață împreună se sudează mai bine, iar într-un mediu medical este esențial ca eșecurile să fie privite ca pe oportunități de învățare, nu ca ocazii de a învinovăți pe cineva. În acest sens, ca manager îți dorești să se poată discuta despre greutățile întâmpinate, pentru a se putea îmbunătăți mereu serviciile oferite și trebuie să fii capabil să promovezi talentele, oamenii ambițioși, care nu trebuie împinși de la spate. O astfel de cultură, în care se discută liber greșelile comise, înseamnă că fiecare membru conștientizează că greșeala este omenească și e loc întotdeauna de îmbunătățiri. 

Citește și Puterea delegării sau cum să te folosești de alții pentru a avea succes

Organizează team-building-uri

Unul dintre cele mai eficiente moduri de a întări o echipă este prin workshop-uri tematice și team-building-uri, în care fiecare se poate manifesta în voie și poate învăța câte ceva despre stilul și preferințele celorlalți, precum și moduri în care ei înșiși să se facă mai bine înțeleși. Oferă-le tuturor posibilitatea nu numai de a se cunoaște între ei, ci și de a se iniția în probleme ce țin de management, comunicare între colegi, cu superiorii ierarhici, dar și cu pacienții și aparținătorii acestora, programe folosite pentru a realiza programări sau a elibera rețete și mai ales, nu uita de actualizarea și propagarea politicilor companiei.

Munca în echipă necesită atenție constantă, evaluări și feedback-uri periodice, dar și înțelegerea granițelor personale și a ierarhiei, drept pentru care trebuie să te asiguri că membrii echipei tale sunt ghidați de aceleași principii. Spre a realiza acest lucru folosește-te fără jenă de toate resursele pe care le ai la dispoziție, inclusiv social media, pentru că bunăstarea individuală este legată de cea a echipei și cele mai productive echipe sunt cele în care există transparență.

Ești specialist medical și ești în căutarea unui loc de muncă? Creează-ți un cont aici, iar noi îți prezentăm cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România. 

Despre Autor

Ioana Roșca

Pasionată de călătorii și lectură, urmează o carieră în jurnalism deoarece își dorește ca în fiecare zi să îmbine utilul cu plăcutul. Iubește provocările, noutățile și vede întotdeauna partea bună a oamenilor, încercând să fie prietenă cu toată lumea și să învețe mereu câte ceva de la oricine.

Facebook Comment