Managerii de spitale publice primesc mai mult timp pentru a contesta evaluările de performanță

Managerii de spitale publice primesc mai mult timp pentru a contesta evaluările de performanță

Managerii de spitale publice din România vor avea la dispoziție mai multe zile lucrătoare în care pot să depună contestație dacă sunt nemulțumiți de evaluarea criteriilor de performanță și de calificativul acordat. 

Ministerul Sănătății a pus în transparență decizională un proiect de ordin prin care se modifică termenul de contestație din Ordinul ministrului sănătății nr. 3626/2022 privind criteriile de performanţă în baza cărora contractul de management poate continua sau poate înceta înainte de termen. 

Potrivit acestui proiect, managerul spitalului nemulţumit de rezultatul analizării are dreptul de a depune contestaţie la comisie în termen de 3 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă a conţinutului fişei de evaluare şi a calificativului acordat de comisie. 

În prezent, ei au termen o zi lucrătoare de depunere a contestației. Comisia de contestații este cea care analizează și rezolvă contestația în termen de 3 zile lucrătoare.

La baza acestei modificări se află o decizie a judecătorilor de la Înalta Curte de Casație și Justiție (Secția Contencios Administrativ și Fiscal). Se pare că Ministerul Sănătății a fost dat în judecată pentru că este nevoie de 3 zile lucrătoare pentru a formula contestație, nu de una, cât a fost stabilită prin acest Ordin de ministru. 

Citește și: Noi criterii în evaluarea directorilor spitalelor publice. Când este încetat contractul înainte de termen

Cum se acordă calificativ unui manager de spital public? 

Rezultatele evaluării unui manager de spital public se apreciază după cum urmează:

  1. Foarte bine – dacă managerul a obținut cumulativ la categoriile de indicatori următorul punctaj minim: 13 puncte la categoria A, 18 puncte la categoria B, 23 de puncte la categoria C, 36 de puncte la categoria D și 9 puncte la categoria E;
  2. Bine – dacă managerul a obținut cumulativ la categoriile de indicatori cuprinși următorul punctaj minim: 11 puncte la categoria A, 16 puncte la categoria B, 20 de puncte la categoria C, 32 de puncte la categoria D și 7 puncte la categoria E;
  3. Satisfăcător – dacă managerul a obținut cumulativ la categoriile de indicatori următorul punctaj minim: 9 puncte la categoria A, 14 puncte la categoria B, 18 puncte la categoria C, 28 de puncte la categoria D și 6 puncte la categoria E;
  4. Nesatisfăcător – dacă nu sunt îndeplinite condițiile minime necesare pentru a obține cel puțin califcativul Satisfăcător.

De menționat este faptul că un contract de management se menține, în perioada în care acesta este valabil, pentru managerii spitalelor publice care au obținut calificativele Foarte bine, Bine și Satisfăcător. Pe de altă parte, pentru managerii care au obținut calificativul Satisfăcător de două ori în cursul derulării unui mandat, contractul de management al acestora încetează înainte de termen. 

Află: Ce este auditul medical și cum să te pregătești pentru evaluarea periodică

Ce sunt indicatorii A, B, C și D urmăriți în procesul de evaluare

A – Indicatori de management al resurselor umane se referă la: proporția medicilor din totalul personalului, proporția personalului medical din totalul personalului angajat al spitalului, proporția personalului medical cu studii superioare din totalul angajaților, numărul mediu de consultații/medic în ambulatoriu, gradul de ocupare cu personal specializat a serviciului/compartimentului de prevenire a infecțiilor asociate asistenței medicale.

B – Indicatori de utilizare a serviciilor: durata medie de spitalizare pe spital, rata de utilizare a paturilor, indicele de complexitate al cazurilor, procentul pacienților cu intervenții chirurgicale din totalul externărilor din secțiile chirurgicale, numărul spitalizărilor de zi raportat la numărul total de spitalizări; 

C – indicatori economico – financiari: execuția bugetară față de bugetul de cheltuieli aprobat, procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului, procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului, procentul cheltuielilor cu medicamentele, costul mediu de spitalizare pe zi.

D – indicatori de calitate: rata mortalității intraspitaliceşti pe total spital din cauza complicațiilor survenite în timpul internării, rata infecțiilor nosocomiale, sancțiuni și măsuri de remediere în urma inspecției privind dezinfecția și sterilizarea în spital, rata de screening pentru germeni cu risc epidemic, rata de conformitate au administrarea unei doze unice de antibiotic în profilaxia antibiotică perioperatorie constatată la studiul de prevalență de moment, sistem de comunicare cu aparținătorii pacienților. 

E – Indicatori de integritate: proporția angajaților unității sanitare care au fost instruiți prin intermediul programelor de formare profesională pe tema conflictelor de interese și a incompatibilităților și gradul de realizare a măsurilor preventive pentru limitarea conflictelor de interese și a incompatibilităților.

Angajezi specialiști medicali? Creează un profil de companie aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Despre Autor

MEDIjobs

MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc. Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.

Facebook Comment