?>

4 modalități prin care să le oferi angajaților tăi o zi de Valentine’s Day minunată

4 modalități prin care să le oferi angajaților tăi o zi de Valentine’s Day minunată

Ca și angajat în departamentul de HR, una dintre îndatoririle tale este să le ridici moralul angajaților și să le faci sărbătorile mai speciale. Deși Valentine’s Day este o sărbătoare importantă, asociată adesea doar cu romantismul, ea este și ocazia perfectă pentru a arăta cuiva aprecierea platonică și faptul că ții la echipa ta. 

În timp ce cuplurile așteaptă cu nerăbdare această zi, cei mai mulți manageri de HR sunt mai puțini entuziaști, deoarece angajații au tendința să fie mai neatenți în această zi, dar iată câteva moduri în care le poți oferi celor din clinică o zi minunată și să eviți astfel durerile de cap.

Citește și Management: cum să organizezi o ședință productivă cu echipa ta

1. Pune punctul pe I

Unii oameni sărbătoresc doar românește sau doar pe stil occidental, însă alții preferă să aibă mai multe ocazii de a face și a primi cadouri, deci să ignori cu totul ziua de 14 februarie este o idee greșită. Dacă nu-ți asumi tu responsabilitatea, angajații vor avea diverse idei, care mai de care mai nepotrivite pentru un mediu oficial, așa că trimite tuturor câte un e-mail prin care să le recunoști munca depusă, deoarece comunicarea este cheia în orice situație. În plus, printr-o felicitare electronică de „Happy Valentine’s Day” poți face discret trimitere si la codul de conduită morală.

2. Încurajează schimbul de cadouri

Încurajează șefii de departament și medicii să ofere în orice situație sprijin subalternilor și personalului auxiliar, dar și atenții lipsite de subînțeles, de exemplu bomboane sau felicitări, prin care să-și exprime recunoștința. Asigură-te însă că orice schimb este de natură pur platonică, pentru a nu face pe nimeni să se simtă prost și a nu intra sub incidența hărțuirii sexuale. O altă regulă importantă este ca orice angajat care vrea să facă un cadou unui coleg, să aducă ceva pentru toată lumea, pentru a evita astfel favoritismele și interpretările. Cu această ocazie, poți reînnoi politica de relații la locul de muncă, deoarece este inevitabil ca la un moment dat să nu se lege relații personale între colegi. Afișează apoi acest regulament undeva la vedere și alături de felicitarea electronică trimite și linkul către el.

Citește și Cum să măsori performanța angajaților tăi: 3 metode prin care poți crește productivitatea echipei medicale, avantaje și criterii de analiză

3. Pune la punct o activitate extra-curiculară

Nimic nu permite mai bine personalului să știe că este apreciat decât o adunare semi-formală și deoarece până la urmă cine a spus că medicii care fac gărzi nu mai sunt capabili să petreacă s-a înșelat. Dacă bugetul sau timpul nu vă permite o ieșire în oraș, majoritatea oamenilor se vor bucura chiar și de prezența în camera de odihnă a câtorva fursecuri și acadele în formă de inimă. Ia însă în considerare și variante de gustări fără gluten sau zahăr, pentru cei care suferă de diabet sau diverse intoleranțe. În plus, încurajează angajații să poarte uniforme în culorile dragostei, pentru a fi în ton cu tematica și a însenina ziua pacienților, aflați și așa în suferință și nu uita ca la orice activitate specifică să inviți toți angajații, indiferent de funcția lor, pentru că astfel se creează un sentiment de incluziune și o echipă mai unită.

4. Acordă atenție simptomelor depresive

Valentine’s Day este o zi foarte tristă pentru cei singuri sau divorțați de curând. Din nefericire, sentimentul de singurătate și nefericire poate duce către depresie, așa că folosește-te de abilitățile tale empatice, pentru a te pune în locul acelor angajați care par să evite interacțiunea cu restul colegilor și a căror productivitate fluctuează în această perioadă. O idee bună în această situație este să te asiguri că lumea știe că ușa biroului tău este întotdeauna deschisă pentru orice nelămurire sau problemă ar avea, dar ca să nu cazi în capcana de a deveni consilier personal poți pune la dispoziție diverse programe de consiliere online, prin videoconferință sau poți evidenția subtil că în pachetul de sănătate este inclusă și o vizită la psiholog, toate datele fiind confidențiale. 

Ceea ce este important de reținut e că ocaziile speciale unesc oamenii, iar angajatorii trebuie să fie atenți când plănuiesc un eveniment, pentru a menține echilibrul dintre viața profesională și cea personală, în timp ce își fac membrii echipei să se dedice complet celor care le trec pragul cabinetului.

Citește și 5 modalitati de intampinare a noilor angajati

Despre Autor

Ioana Roșca

Pasionată de călătorii și lectură, urmează o carieră în jurnalism deoarece își dorește ca în fiecare zi să îmbine utilul cu plăcutul. Iubește provocările, noutățile și vede întotdeauna partea bună a oamenilor, încercând să fie prietenă cu toată lumea și să învețe mereu câte ceva de la oricine.

Facebook Comment