Ultima vacanta de vara inainte de Rezidentiat

Ultima vacanta de vara inainte de Rezidentiat, in teorie, este vacanta de vara dupa anul 6, in practica este vacanta dintre anul 5 spre 6. De obicei studentii isi petrec ultima vacanta de vara invatand pentru cel mai important examen si nu prea mai au parte si de relaxare sau vacante. Asa ca am decis sa intreb cativa studenti care au terminat anul 6 si care se pregatesc de examen care e atmosfera, cum isi impart timpul si cum reusesc sa faca fata presiunii.

“Stiam ca vara asta sa fie una dedicata invatatului pentru rezidentiat si licenta, asa ca mi-am planificat din timp scurte vacante, pentru a reveni cu cate o doza de forte proaspete. De asemenea, stiam ca va functiona ca un “reward” pentru mine si ma vor motiva si mai mult sa invat; astfel mi-am setat si targeturi – stiam ca trebuie sa termin ceea ce imi propusesem pana la vacanta.

Imediat cum am terminat facultatea, am plecat in Grecia pentru cateva zile – mizam ca aceasta excursie imi va incarca bateriile. Dupa care, la final de august, cu putin timp inainte de sustinerea examenului de licenta, am decis sa ma recreez in orasul natal, aproape de Delta Dunarii. In tot acest interval am petrecut cate 6-8 ore pe zi invatand pentru rezidentiat, cu mentiunea ca la jumatatea programului imi luam o ora pentru mine si faceam sport – atat pentru fizic, dar mai ales pentru psihic.”

Emma Iordache

“Vacanta de vara pana acum mi-am petrecut-o la ai mei acasa unde am un mediu destul de bun de invatat. E liniste, au si curte si pot sa mai ies sa invat la aer si in plus nu trebuie sa imi fac griji de alte treburi casnice, deci ma pot concentra doar pe studiat. Am incercat sa invat cam 8 ore pe zi, si in restul timpului m-am uitat la seriale,am mai citit si am mai lucrat pe la licenta. Restul vacantei probabil mi-o voi petrece in acelasi mod – destul de monoton, dar cred ca asta e programul de “vacanta” al celor care se pregatesc pentru rezidentiat. E prima vacanta in care chiar nu mi-am programat nici o calatorie, dar mi-as fi dorit totusi sa plec cateva zile la mare sa ma mai relaxez. ”

Tudor Proca

“In primul rând nu fac parte din categoria studentilor care s-au apucat de invatat din anul 5 sau cu un car de ani inainte. M-am apucat cu pasi lenti dupa inceputul anului 6, pentru ca am vrut sa aloc acelasi timp si acelasi interes si stagiilor din anul 6, destul de importante, plus ca nu aveam batut in cuie ce specializare imi voi alege. In afara de asta, mi-am ales si o tema de licenta care mi-a mancat destul timp (desi am lucrat la ea cu mult drag, iar roadele au inceput sa apara inainte sa sustin prezentarea, fiind deja publicatie stiintifica internationala).

Deci, ca sa o scurtez, am reusit sa trec o data prin materie pana la finalul anului 6, an care nu e asa relaxant cum pare, iar examenele de stagii sunt tot examene, chiar daca esti putin mai relaxat ca nu mai exista idea taxa-buget. Aveam nevoie de relaxare asa ca am ales sa plec in vacanta imediat dupa incheiere, iar cand am revenit, cu forte proaspete am inceput sa imi fac un plan de invatat și rezolvat grile, impartind cumva perioda ante si post licenta. In toata aceasta perioada mi-am luat pauze scurte de o zi maxim in care mi-am vizitat bunicii, am petrecut timp cu nepotelele mele si am ales in cea mai mare parte sa stau acasa. This is it! Nu disper, nu imi fac asteptari mirobolante, consider ca am fost constanta toata facultatea si ca voi ajunge acolo unde trebuie!”

Stefania Morogan

“Inca de prin anul 5 am inceput sa imi fac planuri in legatura cu licenta si terminarea materiei pentru rezidentiat, doar ca evident, socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ. De licenta m-am apucat tarziu, doar ca am reusit sa ma mobilizez si sa o termin destul de repede, iar pentru rezidentiat aloc cam toata ziua, iar seara prefer sa ma relaxez. Imi propusesem ca in aceasta ultima vacanta de vara sa nu plec pe nicaieri, dar doua prietene m-au convins ca fara o pauza nu o sa mai am randament si chiar au avut dreptate. M-am intors cu forte proaspete din calatorie si cu un dor si mai mare de duca, gandindu-ma deja cum o sa ma bucur de primul meu concediu. Lasand gluma la o parte, invatatul pentru rezidentiat trebuie sa fie o munca sustinuta si continua, dar presarata si cu momente de relaxare.

Ana Maria Vasile

In cazul in care doriti sa va testati cunostintele acumulate pana acum puteti accesa platforma grile-rezidentiat.ro. Este un site creat special pentru examenul de rezidentiat si pentru a afla mai multe informatii despre proiect puteti da click aici.

Va urez mult succes la examen!

Despre Autor

Raluca Ioana Marin

Studenta la Medicina, anul VI, incerc sa combin utilul cu placutul. Am un "job" full time la facultate si un job part-time, aici la MEDIjobs. Pasiunea pentru scris am descoperit-o de cativa ani si incerc sa o valorific ori de cate ori am ocazia. Chiar daca timpul nu este cel mai bun prieten al meu, prin munca si sacrificii poti reusi ce ti-ai propus.