La fiecare început de an, oamenii din întreaga lume privesc cu optimism spre următoarele 52 de săptămâni. Acesta este un moment de introspecție, de speranță, un moment pentru a aborda acele obiective care, cumva, ajung să fie amânate pentru prima zi a noului an.
Medicii și alți profesioniști din domeniul sănătății împărtășesc speranțe similare pentru viitor. Dar, în timp ce unii oameni vor să adopte un stil de viață sănătos sau să se înscrie la unele cursuri, rezoluțiile de Anul Nou ale unui medic sau asistent medical se pot concentra asupra propriului cabinet sau asupra modului în care relaționează cu colegii de muncă și cu pacienții.
Ce își dorește personalul medical în 2022
La doi ani de la debutul pandemiei, dincolo de dorințele de dezvoltare profesională, multe dintre rezoluțiile și planurile pentru 2022 ale personalului medical sunt legate de COVID-19, de dorința de a trece cu bine peste această perioadă incertă și de a oferi îngrijiri de calitate în continuare.
Câteva exemple de rezoluții oferite de medici internaționali:
„Rezoluția mea medicală din 2022 este să mă concentrez asupra bunăstării, a sănătății mintale și a familiei. Pandemia a subliniat importanța de a ne acorda timp pentru a-l petrece cu cei dragi“, spune Dr. Adam Kassam, președintele Asociației Medicale Ontario (OMA).
„Rezoluția mea este să am grijă de sănătatea mea mintală, fiind recunoscător și apreciind momentele mici care dau sens vieții”, spune un alt medic.
„Dorința mea pentru noul an este ca medicii și pacienții să colaboreze în fiecare întâlnire pe care o au pentru a crea o echipă care se respectă și se sprijină reciproc și să continue să atingă excelența în îngrijirea pacienților în timpul acestei pandemii care a pus la încercare fiecare aspect al sistemului nostru de sănătate”, a transmis un medic psihiatru.
Unii dintre medici apreciază evoluția telemedicinei. Faptul că „am putut oferi psihoterapie virtuală în timpul pandemiei mi-a extins capacitatea de a răspunde mai bine nevoilor populației marginalizate, oferind un tratament consistent fără unele dintre barierele care ar fi împiedicat anterior oamenii să aibă acces la îngrijire. Telemedicina este aici și va rămâne, putem continua să îmbunătățim opțiunile oferite pacienților pentru a le ușura suferința”, a transmis un psiholog din Ottawa.
În România, anul 2022 ar trebui să aducă predictibilitate pentru sistemul medical, finanţare corespunzătoare şi investiţii în infrastructura spitalicească.
„La începutul lui 2022, fiecare dintre noi ne gândim la ce va urma, la ce an vom avea, ce provocări trebuie să depăşim. Ce dorim noi ca medici sistemului medical şi sănătăţii româneşti în ansamblu? Îi dorim predictibilitate, îi dorim finanţare corespunzătoare, îi dorim politici şi strategii pe partea de susţinere a personalului medical, îi dorim măsuri pentru atragerea de noi medici şi alocarea de noi locuri de muncă în sistemul medical”, a transmis prof. dr. Cătălina Poiană, preşedintele Colegiului Medicilor. Cătălina Poiană a adăugat că îşi doreşte ca în noul an să existe acces la servicii medicale, în mod echitabil, atât pentru pacienţii cronici, cât şi pentru pacienţii COVID-19 sau cei care au o urgenţă, normalitate, precum şi investiţii în infrastructura spitalicească.
Citește și: Ghid: Totul despre evaluarea performanței angajaților în sectorul medical
Rezoluții pentru 2022. Alege obiective SMART
Indiferent ce ți-ai propus în noul an, fie că sunt obiective personale sau țin de parcursul tău profesional ca personal medical, este important ca rezoluțiile să fie planificate și structurate eficient. Poți utiliza sistemul SMART (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, and Time-Bound), utilizat de regulă în management, și care reprezintă un acronim din limba engleză al caracteristicilor considerate esențiale pentru corecta formulare a unui obiectiv: specifice, măsurabile, accesibile, relevante și încadrate în timp.
Când îți setezi obiectivul, ar trebui să încerci să răspunzi la următoarele întrebări:
- Ce vreau să realizez?
- De ce este important acest obiectiv?
- Cât de realist este obiectivul, pe baza altor constrângeri, cum ar fi factorii financiari?
- Este momentul potrivit?
- Se potrivește asta cu celelalte eforturi/nevoi ale noastre?
- Când?
- Ce pot face în șase luni de acum?
- Ce pot face în șase săptămâni de acum?
- Ce pot face azi?
Obiectivele SMART sunt foarte ușor de aplicat în mai multe planuri și le poți folosi pentru a-ți stabili obiectivele profesionale pe termen lung, pentru a-ți dezvolta cariera, dacă vrei să duci la bun sfârșit un proiect de la muncă sau dacă vrei să-ți îmbunătățești performanța.
5 sfaturi pentru un an de succes din punct de vedere profesional
La fiecare început de an, fiecare dintre noi se gândește la lecțiile învățate în anul anterior, dar și la modalități prin care putem face anul abia început unul de succes. Dacă ești medic, asistent medical, dacă lucrezi într-o organizație sau ai propriul tău cabinet medical și vrei ca 2022 să fie anul în care te dezvolți profesional, am pregătit pentru tine câteva sfaturi care te pot ajuta.
Iată câteva rezoluții pe care să le iei în considerare în acest an. Concentrează-te pe construirea unei relații cu pacienții, crearea unui brand puternic și apoi la pașii punctuali care te ajută să îndeplinești obiectivul mare.
- Măsoară satisfacția pacienților
Un sistem medical performant înseamnă, inevitabil, o experiență excelentă pentru pacienți. Prin masurarea satisfactiei pacientilor, realizezi de fapt o evaluare și un inventar al lucrurilor pe care le poți îmbunătăți. De asemenea, este mult mai eficient din punct de vedere al costurilor să păstrezi pacienții pe care îi ai deja decât să încerci să atragi alții noi. Atragerea unui pacient nou costă de aproximativ cinci ori mai mult decât păstrarea unui pacient existent, potrivit studiilor.
Unele modalități de a evalua satisfacția pacienților includ:
- Monitorizarea recenziilor online. Sigur, evaluările anonime nu sunt cea mai exactă imagine a cabinetului medical, dar trebuie să știi ce spun pacienții în mediul online despre clinică și să vezi dacă apar teme sau subiecte de îngrijorare.
- Adresarea de întrebări care să ducă la răspunsuri detaliate despre experiența pacientului. În loc să pui întrebări de tip “da/nu”, fiii mai specific, ca de exemplu: „Cum a fost pentru dumneavoastră procesul de programare a consultațiilor?”.
- Efectuarea un scurt sondaj de satisfacție a pacienților. Acesta ar putea fi la fel de simplu ca un scurt formular generat automat, trimis prin e-mail pacienților după programări.
- Întrebarea pacienții despre cum v-au găsit. Dacă au fost recomandați de un alt pacient, acesta este un bun indiciu că pacientul actual este mulțumit de cabinet.
Citește și: Cum percep angajații lipsa feedback-ului? Cauze și consecințe
- Investește în marketing online
Majoritatea furnizorilor de servicii medicale sunt în urmă când vine vorba de strategii de marketing. Dacă încă apelezi la tehnici de marketing învechite, sau nu ai un plan în acest sens, 2022 este anul în care îți recomandăm să investești în aceste servicii. Tot mai mulți pacienți sunt prezenți în mediul digital și este firesc ca și clinica și medicii la care apelează să fie acolo unde îi caută.
Marketingul prin conținut sau content marketingul este un element al marketingului digital care este utilizat în mod eficient de organizații de toate dimensiunile și tipurile. Aceasta înseamnă să oferi onținut relevant și util – cum ar fi bloguri, cărți electronice și videoclipuri explicative – clienților sau pacienților în loc să îți prezinți produsele și serviciile. Content marketingul este o modalitate excelentă de a câștiga încrederea utilizatorilor, deci a pacienților, și de a crește volumul de trafic pe site.
În 2022, ia în considerare:
- Publicarea de articole săptămânale sau lunare pe blog. Scrierea regulată pe bloguri pe subiecte de interes pentru pacienți stimulează optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) – adică numărul de vizitatori care vă găsesc site-ul web prin căutări pe internet.
- Trimiterea unui newsletter lunar sau trimestrial prin e-mail către pacienți.
- Prezența pe social media.
Te-ar putea interesa și: Top 9 motive să ai un profil pe rețelele sociale ca și companie medicală
- Investește în cabinet
Medicii sunt dispuși să investească foarte mult timp și bani în educația și formarea lor, dar adesea nu sunt dispuși să investească în cabinetele lor. Sigur, orice medic se poate descurca cu câteva scaune și câteva pliante așezate pe o masă. Dar de ce te-ai limita la acest lucru când consumatorii de servicii medicale din ziua de azi se așteaptă la mai mult și sunt dispuși să schimbe furnizorii pentru a le obține?
Iată câteva modalități inteligente de a investi în succesul cabinetului tău:
- Îmbunătățește aspectul sălii de așteptare. Este prima impresie pe care pacienții o au despre cabinetul medical. Poți alege scaune confortabile, instala internet Wi-Fi gratuit, alege câteva plante.
- Investește în echipamente și în tehnologie. Fie că asta înseamnă să investești în noi opțiuni de tratament sau într-un calculator și imprimantă performante la recepție ce reduce timpul de înregistrare al pacienților, adoptarea celor mai noi tehnologii trimite mesajul că ai un cabinet profesionist și că îți pasă de ceea ce își doresc pacienții.
Citește și: Employer branding | Ce este și cum te poate ajuta să îți crești afacerea?
- Fă-ți timp pentru educație financiară
Cel mai adesea, medicii nu se preocupă de situația financiară, fie pentru că nu au timp, nu au educație financiară sau le e greu să țină pasul cu rigorile legale pe lângă cele ale meseriei lor. Însă un an nou înseamnă un început nou și o șansă de a te concentra asupra aspectului financiar al practicii tale. Poți începe prin a avea un plan fiscal mai bun, atât pentru conturile personale, cât și pentru cele de afaceri. Acest lucru este deosebit de important, deoarece bunăstarea financiară are un impact direct asupra capacității de a fi un bun profesionist. Recomandarea noastră este să ceri sfatul unui expert financiar, cineva care să te ghideze și să te ajute să ai imaginea de ansamblu.
- Menține legătura cu pacienții
Indiferent de specialitate, toți medicii doresc să aibă o relație bună cu pacienții lor. Începutul unui nou an pare a fi momentul perfect pentru a dezvolta această relație atât de importantă. În calitate de medici, puteți acționa atât ca ghid, cât și ca susținător al lor, ajutându-i pe pacienți să rămână pe drumul cel bun în timp ce fac mai multe exerciții fizice sau păstrează dieta recomandată, spre exemplu. Tocmai din acest motiv, mulți medici optează pentru rezoluții similare centrate pe sănătate; în acest fel, pacienții au un model sau un indicator pe care să îl urmeze în propriile lor eforturi. Poate părea puțin, dar această experiență poate face minuni pentru interacțiunile ulterioare cu toți pacienții.
Te-ar putea interesa și: Cum conduci o echipă când intervine stresul. Dr. Gabriel Diaconu: Încrederea ne cimentează relaționarea
Multe dintre rezoluțiile de Anul Nou nu ajung să fie îndeplinite. Fie pentru că sunt prea ambițioase, fie pentru că sunt țeluri fără pași concreți necesari pentru a ajunge în punctul dorit. Dacă te angajezi să faci câteva schimbări măsurabile, să te gândești cum poți îmbunătăți serviciile oferite pacienților, implicându-ți eventual și colegii, vei avea un an reușit și vei vedea diferența în bine și impactul pozitiv.
Ești specialist medical și vrei un loc de muncă mai bine plătit? Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.
Fire curioasă și creativă, privesc cu entuziasm comunicarea online. Cred în storytelling și puterea textelor care informează, captează și inspiră publicul.