Cum să fii medic de succes în era digitală

Cum să fii medic de succes în era digitală

Disponibile la câteva click-uri distanță, aproape toate serviciile de care dispunem s-au mutat acum online. Unele dintre ele sunt acum disponibile pe platforme virtuale. Medicina nu mai depinde exclusiv de vizitele în spitale și în cabinetele medicilor, consultațiile putând fi făcute cu ajutorul unei conexiuni stabile la internet și a unei camere video cu microfon integrat. 

În ultimii ani dezvoltarea tehnologiei a dus la mai multe premiere în lumea medicală – medicii sunt acum prezențe constante pe rețelele de socializare, oferă sfaturi din domeniul lor de specialitate și participă la conversații cu pacienții fără ca aceștia să se prezinte în cabinet pentru o vizită medicală. Deși părți importante ale integrării tehnologiei în viața de zi sunt doar vârfuri ale icebergului.

De aceea, în următorul articol vom încerca să sumarizăm ce înseamnă, de fapt, medic de succes în era digitală și care sunt numeroasele sale fațete.

Folosirea roboților medicali

Roboții fizici sunt intens folosiți într-o multitudine de industrii, inclusiv în cea farmaceutică și medicală. Ei devin din ce în ce mai inteligenți, deoarece capabilități AI sunt încorporate în sistemele lor de operare.

Roboții chirurgicali, aprobați inițial în SUA la începutul anilor 2000, oferă „superputeri” chirurgilor, îmbunătățindu-le capacitatea de a vedea, de a crea incizii precise și minim invazive, cusături ale rănilor și multe alte proceduri minuțioase. Deciziile importante sunt încă luate de chirurgii umani, totuși. Procedurile chirurgicale comune care utilizează chirurgia robotică includ chirurgia ginecologică, cea toracică, chirurgia prostatei și operația la cap și gât, dar și alte tipuri de operații.

Unii dintre medicii români folosesc de mai mulți ani roboții medicali în centre de excelență, fapt ce le permite să opereze cu precizie și cu șanse crescute de reușită și de recuperare rapidă. Așadar, roboții medicali sunt ajutoare inteligente care se încadrează perfect în categoria de “tool-uri” inteligente din era digitală.

Monitorizarea stării de sănătate a pacienților 

Unele dintre cele mai importante metode de monitorizare a stării de sănătate a pacienților o reprezintă telemedicina, aplicațiile mobile de sănătate, dar și integrarea datelor din smart watch-uri. Pandemia Covid-19 a accelerat răspândirea monitorizării de la distanță a pacienților și le-a permis pacienților să beneficieze de servicii medicale chiar și când restricțiile de circulație ale oamenilor au intrat în vigoare în majoritatea țărilor lumii, inclusiv în Romania. Acum această practică a rămas, chiar dacă nu la fel de intens folosită precum în pandemie.

Pentru anumite servicii medicale pacienții s-au obișnuit să discute cu medicii lor online. Fie că este vorba de consultații inițiale, fie că starea de sănătate nu le permite deplasarea ori că preferă să nu se deplaseze la cabinetul medical, aceasta facilitate de monitorizare de la distanță cu ajutorul tehnologiei le permite medicilor să intre în era digitală.

Citește și: Cum să îți dezvolți abilitățile digitale și să fii în pas cu tehnologia medicală

Integrarea inteligenței artificiale pentru diagnostice mai precise

Inteligența artificială nu este o singură tehnologie, ci mai degrabă o colecție a acestora. Majoritatea acestor tehnologii au relevanță imediată pentru domeniul sănătății, dar procesele și sarcinile specifice pe care le suportă variază foarte mult. Medicii care folosesc inteligența artificială pot oferi diagnostice mai precise și mai rapide prin intermediul învățării automate pe baza datelor celorlalți pacienți.

O formă complexă de învățare automată este rețeaua neuronală – o tehnologie care a fost disponibilă încă din anii 1960 a fost bine stabilită în cercetarea în domeniul sănătății de câteva decenii și a fost folosită pentru aplicații de clasificare, cum ar fi determinarea dacă un pacient va dobândi o anumită boală.

Folosirea de aplicații ERP

Sistemele ERP (Enterprise Resource Planning) sunt soluții software care sunt construite din module și care sunt concepute pentru monitorizarea datelor și îmbunătățirea comunicării între departamente. Motivele importante pentru introducerea unui software ERP în spitale sunt atât de natură clinică, da și administrativă – controlul costurilor, performanța operațională, îmbunătățirea sănătății pacientului și rezultate clinice mai bune.

Medicii care lucrează în clinici sau spitale care au implementat sisteme ERP beneficiază de simplificarea sistemelor multiple de diagnosticare, gestionarea dosarelor medicale electronice și a sistemelor de comunicare cu pacientul. Un alt beneficiu este că toate departamentele au acces la date și pot vedea în timp real datele introduse în sistem.

Vezi cele 4 moduri prin care inteligența artificială modelează medicina de azi și din viitor

Integrarea marketingului în viețile medicilor

Marketingul digital pentru medici le oferă oportunitatea de a-și promova serviciile medicale, adesea la un cost minim. Aceștia pot atrage noi pacienți prin crearea unei imagini profesionale de încredere, dar pot să întărească și reputația și poziția în domeniu prin crearea unui brand personal, dar și prin asocierea cu un spital cu reputație bună. Practic, atât instituția, dar și medicul au de câștigat atunci când una dintre cele două părți se bucură de notorietate în online.

Nu toți medicii au conturi pe rețelele de socializare, dar cei care au o prezență activă doresc să fie mereu la curent cu cei mai eficienți algoritmi. Printre cele mai eficiente strategii de succes includ postarea de video-uri explicative din domeniul lor de specialitate.

Câteva modalități care asigură succesul medicilor pe rețelele de socializare sunt:

  • Postarea conținutului într-un mod accesibil – Medicii trebuie să folosească termeni pe care utilizatorii de internet să îi înțeleagă;
  • Profesionalism – Acest aspect este crucial în domeniul medical, în special online. Stăpânirea subiectelor abordate este obligatorie. De asemenea, interacțiunea cu urmăritorii trebuie să fie mereu plină de respect, chiar dacă părerile pot diferi;
  • Informații de încredere, verificabile – Medicii au responsabilitatea profesională de a asigura acuratețea conținutului pe care îl creează și îl distribuie;
  • Onestitatea colaborărilor – Preferabil este ca medicii să nu ia bani de la companiile farmaceutice pentru promovarea online a unor produse sau servicii, dar dacă acest lucru se întâmplă ei ar trebui să spună dacă sunt plătiți pentru a susține un produs, un medicament sau o terapie. Urmăritorii au dreptul de a ști care sunt produsele recomandate pe baza parteneriatelor, și nu doar din pură convingere.

Iată Top 5 medici influenceri în România: cât de importantă e prezența medicilor în mediul digital?

Concluzie

La fel ca pentru orice alt domeniu, tehnologia a afectat practica medicinei. Tehnologiile din acest domeniu continuă să fie inventate într-un ritm accelerat, iar tehnologia joacă un rol enorm în eficiența medicilor. 

Probabil că știi deja câțiva medici care au succes în domeniul lor, fie ei activi sau nu pe rețelele de socializare. Era digitală presupune mult mai mult decât prezența online, iar reușitele atât în online prin educarea în domeniul sănătății, dar și salvarea de vieți cu ajutorul tehnologiei, sunt admirabile și trebuie aplaudate.

Despre Autor

Violeta Dan

Entuziastă, neobosită visătoare și cititoare avidă. Sunt o admiratoare a poveștilor bine spuse, a celor care inspiră, motivează, aduc plus valoare și o viziune nouă, dar care sunt bine documentate și splendid realizate.

Facebook Comment