Cum să demisionezi cu tact și să păstrezi relații bune cu foștii șefi și colegi

Cum să demisionezi cu tact și să păstrezi relații bune cu foștii șefi și colegi

Demisia este una dintre cele mai neplăcute acțiuni pe care orice angajat trebuie să o facă, indiferent de domeniul de activitate. Cu toate acestea, este inevitabilă pentru o perspectivă mai bună de carieră sau pentru a pleca dintr-un loc în care simți că nu te mai dezvolți, că nu faci performanță sau că nu mai există modalități de a avansa și a te perfecționa.

Nu există modalitatea perfectă de a demisiona și nici o rețetă în acest sens, dar sunt câteva lucruri general aplicabile pe care să le iei în considerare când faci acest pas în cariera ta.

Ți-am pregătit un articol cu sfaturi utile despre cum să demisionezi cu tact, dar și cum să pleci în relații bune cu șefii sau colegii.

Citește și Ce spune Codul Muncii despre concediere, demisie și dreptul la preaviz: ce trebuie să știi ca angajat

Cel mai bun moment pentru demisie

Cu siguranță nu există momentul perfect ca să poți să demisionezi – fie ești în mijlocul unui proiect intern, fie ai și responsabilități de coordonare, fie șefii tăi se bazează pe tine foarte mult. Toate acestea pot să fie eventuale piedici.

Pentru că îți cunoști compania și toate rotițele, mecanismele, dar și posibilele divergențe, ia această decizie când ți se pare momentul oportun, chiar dacă el nu este ideal. De cele mai multe ori nu poți să planifici orice mic detaliu, dar nu lua hotărârea de a demisiona într-un impuls fără să te uiți la alte oferte de muncă sau fără să ai un job asigurat.

Iată câteva momente în care să demisionezi:

Simți că nu ești apreciat pentru munca ta

Când ai rezultate bune, este normal ca munca ta să fie apreciată. Dar dacă nu simți asta, vorbește cu șeful tău. Arată-i rezultatele pe care le-ai obținut și fă-l să vadă că îți apreciezi cu adevărat munca.

Dacă el nu va arăta că te apreciază nici după această discuție, este timpul să pleci.

Nu mai poți lucra sub coordonarea actualului șef

Se spune că oamenii nu părăsesc companiile, ci oamenii de acolo. Dacă șeful sau șefii îți fac viața un chin înseamnă că locul nu este de tine. Nimeni nu merită să suporte un tratament rău sau oameni toxici.

Citește și Este permisă demisia cadrelor medicale în pandemie?

Ai găsit o oportunitate de nerefuzat

MEDIjobs

O ofertă de muncă bună este un motiv valid pentru a-ți părăsi locul actual de muncă. Evaluează dacă această schimbare este profitabilă pentru tine profesional, economic și îți influențează calitatea vieții în bine.

Cum să lași o bună impresie

Impresia generală nu se face într-o singură zi și cu siguranță nu în ultima ta zi. Dar dacă ai petrecut mulți ani în clinică, spital sau cabinet, anunță-ți demisia într-un timp rezonabil astfel încât le lași colegilor și șefilor timp să îți caute un înlocuitor.

În al doilea rând, încearcă să ai o discuție onestă și calmă cu superiorul tău când îi spui care sunt planurile de viitor. Vei lăsa nu doar o impresie bună, ci și loc de cooperare în viitor și chiar poate vei primi și o scrisoare de recomandare din partea acestuia.

Chiar și în situația în care relațiile nu au fost cele mai cordiale nu încerca să creezi dispute pe ultima sută de metri. 

Un alt sfat util este să nu folosești în viitor informații care ar putea compromite reputația companiei în conversațiile cu viitorii colegi sau superiori ierarhic. 

La final, mulțumește-le șefilor și colegilor. Cu siguranță ai avut de învățat câte ceva de la fiecare dintre ei. Uneori, chiar și cei mai enervanți colegi pot să te învețe răbdarea și gestionarea situațiilor dificile. Iar pe cei pe care îi apreciezi foarte mult, trimite-le un email sau un mesaj sau, de ce nu, spune-le chiar în persoană ce simți și cum te-au ajutat ei să te dezvolți de-a lungul anilor.

Chiar dacă toată compania știe că nu vei mai petrece mai mult de o lună cu ei, lucrează profesionist până în ultima clipă.

Citește și Care sunt cele mai neinspirate momente să îți anunți demisia?

Concluzie

De-a lungul carierei vei gestiona, probabil, mai multe astfel de momente de tranziție de la un loc de muncă la altul. Nu este cel mai plăcut să fii pe picior de plecare dintr-o companie, dar poți să transformi experiența într-una pozitivă și chiar să devii un model și pentru alți colegi.

Păstrarea contactelor este importantă în lumea profesională. Nu știi niciodată ce oportunități vei avea în viitor, iar o demisie decentă îți va păstra reputația și etica în muncă.

Ești specialist medical și ești în căutarea unui loc de muncă? Creează-ți un cont aici, iar noi îți prezentăm cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Despre Autor

Violeta Dan

Entuziastă, neobosită visătoare și cititoare avidă. Sunt o admiratoare a poveștilor bine spuse, a celor care inspiră, motivează, aduc plus valoare și o viziune nouă, dar care sunt bine documentate și splendid realizate.

Facebook Comment