?>

5 lucruri pe care trebuie să le faci ca să te asiguri că afacerea ta este una sustenabilă

5 lucruri pe care trebuie să le faci ca să te asiguri că afacerea ta este una sustenabilă

Cum te asiguri că afacerea ta este una sustenabilă? Într-o lume în care articolele de specialitate sunt dominate de bărbați, „20% Rule” este un bestseller scris de Catherine Gladwyn, în care autoarea te învață cum să te asiguri că mica ta afacere este una sigură, sustenabilă și profitabilă. Ea este la a doua sa carte, după „How to be a Virtual Assistant” și se asigură acum că micii proprietari de afaceri sunt acoperiți pe viață, după ce renunță la locul lor de muncă de 8 ore pe zi. 

Catherine Gladwyn a avut trei tumori pe creier și trăiește cu boala Addison, dar a reușit să pună bazele propriei sale afaceri. Despre cea de-a treia sa operație, de la sfârșitul anului 2019, după care a avut nevoie de un repaos de 4 luni, autoarea a declarat:

A fost înfricoșător și nu voiam sub nici o formă să renunț la afacerea mea, dar aveam nevoie de operație și recuperare, așa că mi-am făcut un plan care a funcționat și m-am putut îndepărta de la conducerea companiei fără să înregistrez pierderi, deoarece i-am pus bazele știind că uneori viața ne pregătește surprize mai mult sau mai puțin plăcute.

După această experiență ea a putut să împărtășescă lumii întregi 5 dintre trucurile care i-au adus afacerii sale succesul.

Citește și 3 moduri în care să-ți duci afacerea la un alt nivel

Regula de 20%

Nici un client sau colaborator n-ar trebui să-ți ocupe mai mult de 20% din timp sau venituri, pentru că pe urmă, dacă îl pierzi, tu ești cel care iese în pierdere și trebuie să găsești soluții într-un timp foarte scurt. Așadar, asigură-te că nimeni nu-ți ocupă mai mult de 20% din timp, ca să poți oricând să renunți la persoana respectivă, dacă lucrurile nu merg conform așteptărilor și să poți face acest lucru fără pagube financiare.

Evadează din social media

Social media este o metodă foarte bună de promovare, mai ales în contextul actual, deoarece pe rețelele de socializare îți formezi identitatea brandului și prin intermediul lor atragi clienți pentru afacerea ta, motiv pentru care unii oameni de afaceri se bazează exclusiv pe o platformă sau două, dar această abordare este riscantă. Gândește-te că pierzi accesul la contul tău sau că ești lovit de un atac cibernetic, iar până se rezolvă situația poți doar să aștepți, timp în care nu-ți mai intră bani, deoarece nimeni nu mai află că exiști, iar sistemul de programări online este dat peste cap. 

Din moment ce nu ești proprietar peste social media, nu trebuie să te bazezi pe așa ceva pentru a avea succes. Asigură-te că ai și alte resurse și audiență bazată în afara Internetului, deoarece chiar dacă inițial pare greu și de modă veche, toată lumea trebuie să înceapă de undeva.

Citește și De ce sa colaborez cu o companie specializata pentru recrutarea personalului medical?

Surse multiple de venit

Trebuie să ai mai multe moduri de a aduce încasări, dar care să meargă pe același principiu și să ofere aceeași calitate a produselor și serviciilor tale. Doar pentru că te desfășori pe mai multe piețe și mai multe platforme, nu încerca să vinzi lucruri diferite, deoarece imaginea afacerii tale trebuie să fie una unitară. Dacă oferi aceeași calitate a serviciilor indiferent de modul de abordare, audiența ta nu va deveni confuză.

Pune preț pe timpul tău

Dacă nu lucrezi încă pe un tarif orar, gândește-te un pic cum ar fi! Ia în calcul ce cheltuieli ai, ce resurse ai acum și de ce anume ai mai avea nevoie, apoi vei vedea că fiecare minut din viața ta îți poate aduce de fapt un profit. Această gândire împiedică procrastinarea și prelungirea pauzei de masă mai mult decât este de fapt nevoie.

Citește și 5 idei pentru gestionarea eficienta a timpului ca medic si manager

Învață să spui NU

Este foarte greu să refuzi pe cineva, dar învață să refuzi un pacient pentru care din păcate nu ai încă specialiști care-l pot ajuta, pentru că până la urmă, dacă nu-i rezolvi problema și te gândești doar la încasările de moment, ți se va duce renumele că ai un cabinet/clinică de slabă calitate, iar scopul, pe termen lung, nu este doar să ai un oarecare profit ci să ai oameni care revin și care-ți duc renumele mai departe.

De asemenea, trebuie evitate și persoanele care cer reduceri sau ceva pe gratis, deoarece chiar dacă la început, aceste strategii sunt bune pentru promovare, mai încolo riști să capeți ideea că le datorezi ceva sau că ei îți datorează ceva, caz în care calitatea serviciilor scade fără să vrei. 

Mottoul tău în afaceri trebuie să fie că: „Dacă tu crezi în tine și alții o vor face.

Angajezi specialiști medicali? Înregistrează-ți compania aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Despre Autor

Ioana Roșca

Pasionată de călătorii și lectură, urmează o carieră în jurnalism deoarece își dorește ca în fiecare zi să îmbine utilul cu plăcutul. Iubește provocările, noutățile și vede întotdeauna partea bună a oamenilor, încercând să fie prietenă cu toată lumea și să învețe mereu câte ceva de la oricine.

Facebook Comment