?>

Ai dificultăți în recrutare? Fă-ți oferta irezistibilă cu aceste beneficii mai puțin cunoscute

Ai dificultăți în recrutare? Fă-ți oferta irezistibilă cu aceste beneficii mai puțin cunoscute

Piața locurilor de muncă în domeniul medical este tot mai competitivă. Profesioniștii au la dispoziție o gamă ofertantă de joburi, iar clinicile trebuie să depună tot mai multe eforturi pentru atragerea și păstrarea specialiștilor. În acest sens, pachetele de beneficii mai mult sau mai puțin cunoscute de către angajatori pot face diferența în multe cazuri.

Pachetele de beneficii îndeplinesc mai multe obiective: pe de o parte, reprezintă o recompensă pentru activitatea depusă de angajat, pe de alta este un stimul motivaţional și un mijloc de loializare şi fidelizare a angajaţilor. De asemenea, un pachet de beneficii bine gândit poate constitui o modalitate de a construi o reputație și un climat organizaţional care atrag, în timp, cei mai buni candidați pentru posturile deschise.

În ultimii ani, facilitățile pentru angajați au cunoscut o diversificare masivă, atât datorită schimbărilor de mediu din marile clinici și spitale, dar și datorită noilor nevoi ale angajaților.

Topul beneficiilor oferite de companiile din România, potrivit datelor companiei de consultanţă în resurse umane Academia de HR include:

1. tichete de masă;

2. abonament de servicii medicale;

3. programe de training și acoperire costuri certificări profesionale;

4. program de lucru flexibil sau lucru de acasă;

5. acces la săli de sport;

6. bonusuri și prime în funcție de performanță;

7. mașină de serviciu, decontare transport sau asigurare transport (cu autobuzul firmei) pentru angajații care fac naveta sau vin de departe;

8. prime/vouchere de vacanță;

9. telefoane mobile și abonamente preferențiale, laptopuri performante;

10. healthy fruit-bar (fructe proaspete etc).

Citește și: HR în sistemul medical: Care sunt tendințele de recrutare în 2021

Cum construim pachetele de beneficii?

Construirea unui pachet atractiv de beneficii trebuie să reprezinte o prioritate pentru orice organizație care dorește să își motiveze angajații existenți și să fie competitivă în recrutarea unor candidați valoroși.

Un pachet de beneficii se construiește plecând de la trei mari considerente:

1. Resursele financiare ale clinicii. Resursele financiare ale clinicii reprezintă o condiție esențială în acordarea de beneficii, chiar dacă există deschidere și bunăvoință. Nu toate organizațiile se află în același stadiu de dezvoltare financiară și nu pot oferi aceleași pachete de beneficii. 

Sigur, vorbim aici în principal de beneficii cu componentă financiară, așa cum este cazul tichetelor de masă, abonamentelor la servicii medicale, reduceri sau gratuități pentru analizele efectuate în cadrul clinicii pentru ei sau membrii familiei, prime șamd. În acest caz, organizațiile trebuie să aloce bugete clare pentru o perioadă mai lungă de timp și să aibă în vedere posibilele fluctuații de venit, astfel încât să nu creeze perturbări financiare.

2. Nevoile angajaților. Deși ați putea fi tentați să oferiți cât mai multe beneficii, în fond, cele mai atractive sunt pur și simplu cele de care angajații au nevoie. Foarte multe companii fac greșeala de a oferi beneficii pe care angajații lor de fapt nu le folosesc sau nu sunt cele pe care și le doresc. A oferi beneficii înseamnă să motivezi angajații.

Dacă ei nu sunt interesați, clinica dvs. va pierde bani și nici nu va crea acea loializare şi fidelizare a angajaţilor pe care o menționam mai devreme. Cu cât beneficiile oferite sunt mai aproape de necesitățile angajaților, cu atât va crește și satisfacția lor. Din acest punct de vedere, același beneficiu poate avea o valoare diferită de la angajat la angajat, în funcție de nevoile acestora. 

Te-ar putea interesa și: Strategii de recrutare pentru a angaja cei mai buni asistenți medicali

3. Oferta existentă pe piață și competiția. Dincolo de rolul lor în cadrul organizației, pachetul de beneficii oferit angajaților are și rolul de a diferenția un angajator de altul, constituind unul dintre cele mai puternice și convingătoare mecanisme de atragere și loializare a angajaților. Astfel, crearea unui pachet de beneficii convingător poate face diferența și vă poate poziționa distinct față de competiție. Atunci când un doctor cu experiență, spre exemplu, are de ales între joburi similare, remunerate identic, veți avea un avantaj dacă îi oferiți și decontarea chiriei, a transportului sau prime de sărbători. 

Beneficii mai puțin cunoscute pe care le poți acorda ca angajator pentru a atrage cei mai buni candidați

  1. Concediu de formare profesională 

Angajații care doresc să urmeze cursuri de formare profesională sau studenții care lucrează pot opta pentru un concediu de studii, cunoscut și sub denumirea de concediu de formare profesională.

Codul Muncii nu oferă o definiție expresă a noțiunii de concediu pentru studii, dar precizează în articolul 154 că: 

(1) Salariaţii au dreptul să beneficieze, la cerere, de concedii pentru formare profesională.

(2) Concediile pentru formare profesională se pot acorda cu sau fără plată.

Efectuarea concediului fără plată pentru formare profesională se poate realiza şi fracţionat în cursul unui an calendaristic, pentru susţinerea examenelor de absolvire a unor forme de învăţământ sau pentru susţinerea examenelor de promovare în anul următor în cadrul instituţiilor de învăţământ superior, cu respectarea condiţiilor stabilite la alin. (1).

Totodată, art. 198 din Codul Muncii arată că „salariaţii care au beneficiat de un curs sau un stagiu de formare profesională, pe cheltuiala angajatorului, nu pot avea iniţiativa încetării contractului individual de muncă pentru o perioadă stabilită prin act adiţional, aspectele în legătură cu durata obligaţiei salariatului de a presta muncă în favoarea angajatorului care a suportat cheltuielile ocazionate de formarea profesională, precum şi orice alte aspecte în legătură cu obligaţiile salariatului, ulterioare formării profesionale, stabilindu-se prin act adiţional la contractul individual de muncă.”

Așadar, un astfel de beneficiu este util și pentru angajator. Angajatul poate să dobândească noi abilități ce vor fi utile în cadrul clinicii dvs. și care se vor reflecta în calitatea actului medical, deci și a competitivității dvs. pe piață. 

Citește și: 5 moduri în care îți poți ajuta compania să găsească mai ușor candidații potriviți

  1. Cursuri de perfecționare

Un domeniu atât de complex cum este medicina are o gamă la fel de ofertantă de cursuri de perfecționare. De la cursuri pentru dezvoltarea și perfecționarea abilităților individuale pentru specialitățile clinice și chirurgicale, la cursuri de suport vital sau de simulare cu scenarii clinice complexe, interactive, ghidate de către instructor – toate pot fi de interes pentru angajații dvs. 

Totodată, Codului Muncii prevede faptul că „angajatorii au obligația să asigure participarea la programe de perfecționare profesionale cel puțin o dată la doi ani, dacă au mai mult de 21 de angajați (medici) și o dată la 3 ani dacă au mai puțin de 21 de angajați.”

Așadar, oferă posibilitatea angajaților de a participa la cursuri de perfecționare. Educația medicală continuă va menține angajații motivați și este, de fapt, și o investiție în clinică și în serviciile oferite pacienților.

  1. Decontarea chiriei

Sistemul medical se confruntă cu lipsa personalului iar o posibilă soluție pentru a atrage medicii în zone unde este nevoie de aceștia, pe lângă motivația salarială, ar putea fi decontarea chiriei. Pentru mulți dintre ei, acest lucru ar putea fi un beneficiu care îi va convinge să lucreze pentru dvs. 

  1. Decontarea transportului

Din păcate, la nivel național, proiectul legislativ care propunea ca personalul din sistemul medical de stat să poată deconta sumele cheltuite cu transportul la serviciu a fost respins în luna martie a acestui an. Cu toate acestea, o clinică privată poate face acest lucru pentru angajații săi. Așa cum spuneam, este în interesul dvs. să aveți în echipă cei mai buni profesioniști. În cazul în care medicul sau asistentul medical nu este din aceeași localitate și nu își dorește schimbarea domiciliului, îi puteți oferi decontarea transportului până la locul de muncă. 

Citește și: Cum poți măsura satisfacția pacienților care îți trec pragul clinicii: 3 metode eficiente

  1. Prime de sărbători 

După un an dificil și care a adus provocări nemaiîntâlnite până acum în piața muncii, doar jumătate dintre angajați se așteaptă să primească prime de sărbători. Potrivit unui sondaj realizat de BestJobs, 50% dintre angajați nu se așteaptă să primească primă de Paște anul acesta. Întrebați și cât de mult înseamnă pentru bugetul familiei bonusul de Paște, 46% dintre respondenți spun că e binevenit și îi ajută în susținerea cheltuielilor de Paște, alți aproape 32% afirmă că nu depind de această primă, dar bonusul arată aprecierea pe care compania o are pentru ei. 

  1. Contribuții la pensii facultative 

Explicam, într-un articol anterior, că medicii, deși persoane înalt educate și organizate,  nu sunt întotdeauna atenți cu finanțele proprii. Poate o contribuție la o pensie facultativă înseamnă o grijă în minus pentru ei și un beneficiu care face diferența atunci când își caută un loc de muncă. Ca angajator, este util să știți că, la fel ca asigurările de sănătate, contribuțiile la un fond de pensii facultative potrivit Legii nr. 204/2006 (suportate de angajator pentru angajații proprii), în limita a 400 euro anual pentru fiecare persoană nu constituie venit asimilat salariilor și nu este impozitat și supus contribuțiilor sociale.

În concluzie, pe o piață tot mai ofertantă pentru medici și în care atragerea și păstrarea angajaților devine tot mai provocatoare, este necesar ca pachetul de beneficii oferit să fie în primul rând competitiv și să vă poziționeze diferit față de concurență. Timpul și efortul investite în crearea unui pachet de beneficii în care angajații să se regăsească se va reflecta din plin și în calitatea candidaților atrași și în nivelul de retenție și loialitate al angajaților existenți. 

Ești specialist medical și vrei să schimbi locul de muncă? Creează-ți acum un profil pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Despre Autor

Alexandra Ariton

Fire curioasă și creativă, privesc cu entuziasm comunicarea online. Cred în storytelling și puterea textelor care informează, captează și inspiră publicul.

Facebook Comment