4 abilități „soft” pe care orice manager trebuie să le aibă

4 abilități „soft” pe care orice manager trebuie să le aibă

Pentru a se asigura că obiectivele companiei sunt îndeplinite, este adevărat că un manager trebuie să aibă competențe tehnice („hard skills”) într-un anumit domeniu. Însă un lider de succes va avea nevoie mai ales de așa-numitele „soft skills”.

 „Hard skills” versus „soft skills”

Hard skills” se referă la cunoștințele și competențele tehnice specifice dobândite de către o persoană de-a lungul experienței sale, indiferent că vorbim despre carieră sau educație (studii, cursuri sau certificări). Pe de altă parte, abilitățile „soft” reprezintă trăsăturile care definesc personalitatea și caracterul unei persoane. Acestea sunt dobândite de-a lungul timpului și nu neapărat doar la locul de muncă. Exemplele pot fi: abilitatea de a lucra în echipă, empatia, abilități de comunicare, flexibilitate, time management etc. 

Orice loc de muncă necesită anumite abilități tehnice specifice industriei respective – cum este și exemplul industriei medicale. Managerul unei clinici medicale fie este medic și are studii de specialitate, fie este un bun administrator și organizator, cunoscând foarte bine anumite proceduri. 

Dacă abilitățile „hard” pot fi cuantificate prin intermediul unor teste practice, care măsoară nivelul de cunoștințe dintr-un domeniu anume, abilitățile „soft” nu pot fi măsurate cu ușurință, însă reprezintă cheia succesului pentru orice lider. 

Citește și: De ce orice manager are nevoie de asertivitate. 4 tehnici prin care poți să îți cultivi această abilitate

În domeniul medical, în general, importanța existenței abilităților „soft” este cu atât mai mare cu cât medicii care discută cu pacienții trebuie să fie empatici, răbdători, pozitivi etc., pentru ca atitudinea lor să nu aibă un impact negativ asupra sănătății oamenilor. 

Totodată, indiferent de domeniu, pe lângă „hard skills”, un manager trebuie să aibă un set solid de „soft skills”, acestea din urmă fiind responsabile de cea mai mare parte a succesului unei organizații.  

Aceste abilități care îl vor ajuta să fie un conducător mai bun de echipă, să construiască un climat pozitiv, să interacționeze cu ceilalți într-un mod armonios și să găsească cele mai bune soluții, indiferent de provocări.  

Un manager se va confrunta în fiecare zi cu diverse situații, plăcute sau mai puțin plăcute. Pe lângă faptul că trebuie să se asigure că toți angajații îndeplinesc obiectivele companiei, managerul este cel responsabil cu aplanarea eventualelor conflicte și rezolvarea anumitor probleme, iar pentru acestea are nevoie de „soft skills”. 

Citește și: Strategii HR de succes în domeniul medical – nevoi, provocări și oportunități în recrutarea profesioniștilor medicali

4 abilități „soft” pe care un manager trebuie să le aibă

Abilități de comunicare

Abilitățile de comunicare reprezintă principalul „soft skill” de care are nevoie un lider de succes. Comunicarea stă la baza reușitelor unei companii, având în vedere importanța comunicării  dintre manager și echipă. Aceasta trebuie să fie transparentă, empatică și clară, astfel să fie setate obiective și așteptări comune, la nivel organizațional. O bună comunicare contribuie, în același timp, la crearea unei culturi organizaționale pozitive. 

Flexibilitate

Este un alt „soft skill” foarte important pentru succesul unui manager și al unei organizații și se referă la flexibilitatea de care trebuie să dea dovadă acesta în abordarea diferitelor situații întâlnite la locul de muncă. Mai mult, flexibilitatea este cheia pentru o cultură organizațională solidă. Un manager are nevoie de flexibilitate pentru a se adapta indiferent de context, pentru a înțelege particularitățile fiecărei situații și pentru a acționa în consecință, luând cele mai bune decizii. 

De asemenea, o abordare flexibilă în ceea ce privește relația cu angajații va crea un climat pozitiv. Angajații au nevoi diferite și tocmai de aceea un manager are nevoie de flexibilitate pentru a le înțelege și respecta. 

Inventivitate

Această calitate se referă la abilitatea de a găsi cele mai bune soluții pentru diferitele probleme întâmpinate. Un manager este nevoit, zilnic, să rezolve probleme complexe ce țin de organizație, astfel că trebuie să dea dovadă de inventivitate. 

Citește și: 6 competențe esențiale necesare unui manager de HR Medical

Abilitatea de a-i inspira pe ceilalți

Se referă la abilitatea de a inspira membrii echipei și de a-i motiva să muncească pentru un scop comun. Un manager îi va inspira pe ceilalți prin atitudine, acțiuni, prin modul de comunicare și prin modul de a oferi feedback. 

Acestea sunt doar câteva dintre cele mai importante abilități „soft” pe care un manager trebuie să le aibă, însă lista poate continua.

Este important de menționat că aceste abilități pot fi cultivate, dacă nu există în mod nativ.

Spre exemplu, în anumite cazuri, se poate întâmpla ca un manager să nu fie un bun comunicator, însă, vestea bună este că, prin intermediul unor training-uri sau coaching, aceste abilități se pot dezvolta sau îmbunătăți. 

Angajezi specialiști medicali? Înregistrează-ți compania aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Despre Autor

Bianca Dorobanțu

Freelance Content Marketing & Communication Strategist, dintotdeauna pasionată de tot ceea ce ține de domeniul medical.

Facebook Comment