Investiția în binele pacientului: cum să crești calitatea actului medical din clinica ta

Investiția în binele pacientului: cum să crești calitatea actului medical din clinica ta

Dacă ai ajuns în punctul de a-ți deschide un cabinet sau propria clinică privată, ai atins deja primul obiectiv al carierei tale. Însă, drumul către succes abia începe. De aici încolo, trebuie să te preocupi de calitatea actului medical. Chiar dacă ai toate resursele necesare pentru a fi cu un pas în fața competitorilor, trebuie să știi cum să le gestionezi. 

Bunăstarea pacientului este prima și cea mai importantă prioritate pe care trebuie să o iei în calcul. Degeaba investești în tehnologii de ultimă generație sau practici inovatoare, dacă nu te concentrezi asupra nevoilor celor care trec pragul instituției. 

Calitatea actului medical este influențată de mai mulți factori. Indiferent de experiența pe care ai acumulat-o în timp, trebuie să fii la curent cu noile tendințe adoptate în industrie. 

Pacientul nu are timp să aștepte – are nevoie chiar acum de cele mai bune condiții de tratament. Ești gata să i le oferi sau vrei să-ți asumi riscuri? În rândurile de mai jos, ai câteva strategii pe care le poți avea în vedere. 

Cum crești calitatea actului medical din clinica ta?

E o întrebare fără un răspuns exact. Conceptul de act medical calitativ are mai multe variabile. Este subiectiv, dar în același timp foarte complex.

 Dr. Ali Mohammad Mosadeghrad a explicat în nenumărate rânduri că bunăstarea pacientului nu e o stare de fapt, ci un rezultat al activităților efectuate de specialiști. Presupune furnizarea de servicii eficiente, bazate pe cele mai noi și moderne tehnologii, dar și asigurarea unui ambient plăcut. 

De asemenea, rezultate profesionale poți obține numai dacă apelezi la persoanele potrivite. Orice metodă medicală aplicată la nivelul unei instituții ar trebui să fie sigură, echitabilă, eficientă, centrată pe pacient și livrată la timp.

Citește și: Măsuri pentru act medical de calitate: medici și manageri de spitale, evaluați după reclamațiile pacienților

În lipsa experților orientați exclusiv către ceea ce își doresc pacienții, nu ai cum să reușești. În mod evident, nu sunt singurele lucruri pe care ar trebui să le bifezi. Ingredientele care stau la baza unei instituții medicale bine organizate sunt mai variate decât crezi. Ai nevoie de o planificare detaliată, dar și de viziune mai largă pentru a le pune în aplicare. 

Iată care sunt cele mai frecvente metode care favorizează bunăstarea pacientului și implicit reputația clinicii tale.

  1. Stabilește obiective realiste 

În primul rând, evaluează felul în care este organizată clinica ta. Identifică oportunități de evoluție și setează câteva obiective tangibile

Înainte de a pune în aplicare strategiile, gândește-te cum le vor primi pacienții. Totul trebuie făcut pentru a răspunde întocmai cerințelor pe care le au. Eventual, fă câteva cercetări pe piață, cere feedback din partea oamenilor și vezi cum te poți situa în așa fel încât să devii alegerea lor numărul 1. 

Spre exemplu, un obiectiv pe care îl poți viza este reducerea timpului de așteptare cu până la 30% în decurs de un an de zile. O poți face prin implementarea sistemelor de programare online.

  1. Educă-ți corespunzător pacienții 

Educația este o parte esențială din procesul de eficientizare a practicilor medicale. Chiar dacă ai resursele umane potrivite pentru a optimiza fluxul de lucru, nu e de ajuns. Pacienții tăi au nevoie să știe care sunt procedurile la care vor fi supuși, dar și cum pot elimina eventualele riscuri care pot apărea în timp. 

Dacă vrei ca unitatea medicală pe care o conduci să devină un exemplu, trebuie să treci dincolo de mitul expertului. Adaptează totul la cunoștințele celor aflați în suferință și renunță la abordările mult prea sofisticate. 

În momentul în care începi să le vorbești pe limba lor, pacienții devin mai deschiși și mai încrezători în tratamentul propus. 

  1. Creează-ți o echipă ireproșabilă

Ca să poți excela și oferi pacienților cele mai bune tratamente, trebuie să ai alături personalul potrivit. Investește, așadar, în tehnici moderne de recrutare. Talentele organizaționale sunt destul de greu de găsit, dar dacă ai în vedere strategiile corecte, nu ai cum să dai greș. 

Pune accent pe diversificare – cu cât un mediu de lucru este mai variat, cu atât rezultatele vor fi mai satisfăcătoare. Angajează specialiști din diverse ramuri și cu experiențe diferite. Nu contează doar nivelul de pregătire, ci dorința de a obține succesul. 

Colaborează cu persoane care iau inițiativă și care știu să lucreze în echipă. În caz contrar, vor apărea inevitabil și conflictele de interes. 

  1. Monitorizează și implementează

Colectează date atât despre pacient, cât și despre impactul procedurilor de tratare. Adoptă o perspectivă obiectivă – te va ajuta să vezi unde greșești. 

Chiar dacă ai reușit să-ți deschizi propriul business, nu înseamnă că succesul este aproape. Din contră, mai ai mult de lucru. Acordă atenție chiar și celui mai mic detaliu, vei vedea că va face diferența în viitor. 

Există multe moduri prin care poți identifica problemele tehnice sau de comunicare și anume: 

  • Conversații amănunțite cu pacienții. 
  • Crearea de sondaje sau chestionare. 
  • Analiza datelor înregistrate până acum. 

Poți investi inclusiv în efectuarea de studii despre impactul afacerii tale asupra bunăstării pacienților. Cu siguranță vei afla cum să-ți optimizezi activitățile.

  1. Asigură-te că angajații sunt mulțumiți

Un nivel scăzut de satisfacție profesională înseamnă o calitate inferioară a practicilor medicale. Specialiștii care nu sunt fericiți și mulțumiți cu munca lor nu au cum să aducă performanță. 

Nu pune presiune pe ei – domeniul medical este și așa unul foarte stresant. Angajații tăi vor să se simtă înțeleși și apreciați pentru ceea ce fac. Așadar, oferă-le zile libere, concediu medical, bonusuri de excelență, posibilități diverse de training și teambuildinguri anuale. 

Descoperă 11 solutii proactive de sporire a retentiei asistentilor medicali

Pune accent pe importanța coeziunii între departamente și elimină toate aspectele care ar putea împiedica o comunicare transparentă. Ca să afli exact cât de mulțumiți sunt de activitatea pe care o desfășoară, acordă chestionare anonime sau ședințe de feedback. 

Factori care diminuează calitatea îngrijirii medicale

Reușita înseamnă consecvență. În drumul tău către îndeplinirea obiectivelor s-ar putea să te lovești și de obstacole. E normal, dar nu trebuie să te dezarmezi. Fii conștient/ă de factorii care îți pot îngreuna eforturile. 

Te-ar putea interesa și: Ghid | Cele mai bune practici pentru a evita greșelile medicale

În fața unei îngrijiri medicale excelente pot interveni următoarele bariere: 

  • Comunicarea defectuoasă între colegi și lipsa unei abordări bazate pe munca în echipă poate duce la erori și stări de tensiune. 
  • Resursele financiare insuficiente pot reduce din start oportunitățile de dezvoltare. Asigură-te că accesezi finanțare din mai multe părți și colaborezi cu diverse instituții. 
  • Limitarea accesibilității la serviciile medicale poate duce atât la crearea unei reputații negative, cât și la probleme juridice. 
  • Epuizarea psihică și fizică a personalului medical are repercusiuni directe asupra calității metodelor de tratament abordate la nivelul companiei. 
  • Folosirea unor echipamente vechi sau a unor tehnologii ineficiente sporește gradul de nemulțumire al pacienților. Infrastructura mediului de lucru trebuie să fie ireproșabilă.

Concluzii 

Dacă ai devenit de curând managerul unui cabinet sau al unei clinici private, ar trebui să știi că greul abia acum începe. Una dintre cele mai importante responsabilități care îți revin este să asiguri tuturor celor aflați în suferință condițiile necesare de tratament. Cu cât pacienții sunt mai mulțumiți, cu atât șansa ta de a înregistra succes crește. 

Nu sunt multe de implementat, dar trebuie să ai un plan bine stabilit dinainte. Setează-ți obiective, ia în calcul orice posibil risc și investește în oameni. Până la urmă, tehnologiile de ultimă generație nu reprezintă nimic dacă sunt utilizate incorect. 

Munca în echipă este la fel de importantă. Alege oameni care au aceeași viziune ca tine și care sunt pasionați de ceea ce fac. Oferă-le suportul necesar pentru a se dezvolta: traininguri personalizate, zile de concediu și posibilități de avansare în carieră. 

Succesul e mai aproape decât crezi, trebuie doar să-ți croiești cu profesionalism drumul către reușită!

Ești specialist medical și vrei un loc de muncă mai bine plătit? Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Despre Autor

REDSEM

Pasiunea pentru scris și modul în care am ales să mixez curiozitatea pentru domeniul medical și redactare sunt cele care mă fac să vă prezint articole elaborate. Îmbinarea dintre artă și știință este ceea ce definește stilul meu. Vă invit pe toți la lectură plăcută și sper să găsiți informații esențiale în textele mele.

Facebook Comment