Top 5 tehnici pentru a păstra talentele organizaționale în echipa ta pe termen lung

Top 5 tehnici pentru a păstra talentele organizaționale în echipa ta pe termen lung

Talentele organizaționale încă există, chiar dacă pentru mulți manageri reprezintă doar parabole la care se raportează pentru a-și motiva personalul. Angajații talentați nu sunt doar piloni importanți pentru sporirea productivității și a eficienței operaționale. Ei aduc plus valoare prin munca pe care o depun, reprezintă surse de inspirație, modele demne de urmat atât pentru colegi, cât și pentru superiorii ierarhici. Ba mai mult, vin cu inițiativă, sunt atenți la detalii și lucrează neîntrerupt pentru a îmbunătăți cultura organizațională. În sistemul de sănătate, mai ales, sunt resurse esențiale pentru crearea relațiilor durabile medic-pacient, dar și pentru a elimina riscurile momentelor tensionate. De asemenea, facilitează procesul de recrutare, dar și reputația instituției. Resursele pe care ți le alegi pentru a-ți desfășura activitatea te pot ajuta așadar să evoluezi, dar și să speri la performanțe înalte. 

Totuși, în contextul în care gradul retenției este destul de mic, atragerea personalului talentat a rămas doar la stadiul de concept pentru multe companii. Totuși, există strategii testate și apreciate pe piață pentru rezultatele pe care le garantează pe termen lung. Dacă vrei să le implementezi cu succes în cadrul echipei nu-ți rămâne decât să le descoperi pe toate în rândurile de mai jos. 

Top 5 strategii pentru a atrage și păstra talentele organizaționale 

Spre deosebire de ceilalți candidați, talentele organizaționale sunt foarte pretențioase în ceea ce privește alegerea unui job. Știu că sunt valoroși, că pot duce la îndeplinire sarcini complexe și că au o viziune foarte căutată pe piață. Tocmai de aceea, pun foarte mare accent pe mai mulți factori atunci când caută o posibilă colaborare – de la istoria companiei până la beneficiile oferite. Dacă vrei să crești gradul de retenție a talentelor trebuie să începi încă de la recrutare. Filtrarea CV-urilor și etapele de screening ar trebui să aibă ca principal obiectiv atragerea și păstrarea celor mai buni.

Nu-ți face griji – dacă vrei să reușești din prima trebuie doar să iei în considerare următoarele 5 tehnici: 

  1. Începe prin a schimba direcția culturii organizaționale

Așa cum ai aflat din cele menționate mai sus, retenția angajaților se numără printre cele mai importante obiective ale angajării. Ca să poți trezi interesul posibililor candidați trebuie să îi impresionezi. Aici nu e vorba de livrarea unei povești credibile, ci de exemple concrete ale felului în care se desfășoară programul zilnic. Filtrează foarte bine toate opțiunile, consultă-te cu specialiștii HR și nu ezita să apelezi la ajutorul unei platforme specializate în domeniu – MEDIjobs îți stă la dispoziție. Înregistrează-ți compania aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Convinge-i pe candidați că oferta ta este una de nerefuzat și că odată acceptată îi va ajuta să se dezvolte atât pe plan profesional, cât și personal. Spune-le despre valorile culturii organizaționale, dar și despre ceea ce motivează întreaga echipă. În cazul în care experiențele negative sunt mai des întâlnite decât cele pozitive, implementează schimbarea. Pune mai mult accent pe întreținerea sănătății psihice a angajaților, dar și pe gândirea out-of-the-box. Probabil o să spui că sectorul medical impune o anumită conduită – așa e, dar nu înseamnă că atmosfera generală trebuie să fie mereu încordată sau tensionată.

Află mai multe despre Retenția angajaților | Ce este și cum poți asigura o experiență pozitivă a acestora în companie?

  1. Creează oportunități pentru talente

Angajații talentați nu pot sta pe loc, mai ales atunci când vine vorba de cariera lor. Lucrează neîntrerupt pentru a deveni cea mai bună versiune a lor. Însă, nu au cum să evolueze dacă nu li se oferă contextul ideal. Ba mai mult, se plictisesc destul de repede dacă nu sunt supuși provocărilor. Misiunea ta, ca angajator, este să fii mereu la curent cu ce se cere nou pe piață și să fii atent la nevoile lor. Conferă mai multă flexibilitate programului și oferă-le șansa de a se implica în luarea deciziilor. Fă-i să simtă că opinia lor este importantă și că sunt apreciați pentru valoarea pe care o conferă activităților. Vino cu propuneri de traininguri sau schimburi de experiență. Ca să rămână alături de tine angajații trebuie să aibă mereu posibilități diverse de dezvoltare, potrivit unui articol Forbes. În caz contrar, vor renunța destul de repede, în ciuda compensațiilor financiare care li se oferă. Banii nu sunt de ajuns pentru cei care vor mai mult de la ei. 

Citește și: Formare continuă în cadrul clinicii. Cât de important este să oferi angajaților cursuri gratuite în cadrul clinicii tale?

  1. Mizează pe relații durabile cu angajații tăi 

Viitorul în domeniul HR este menținerea unei comunicări transparente cu angajații. Noul angajator este mai atent la ce vrea personalul, mai implicat, mai dornic să le ofere toate condițiile pentru a ajunge la performanțe înalte. Nu e vorba doar de muncă, ci și de nivelul general de satisfacție personală. Scopul este de a oferi angajaților senzația că se află în locul potrivit, că au tot ceea ce au putut visa și că se simt împliniți. Oricât de mult a încercat tehnologia să acapareze discuția și să devină singura soluție demnă de urmat, importanța empatiei nu poate fi contestată.

Într-adevăr, cel puțin în zona medicală, poți eficientiza timpul de lucru prin introducerea soluțiilor digitale. Însă, nu poți înlocui valorile umane, lucrurile care contează cu adevărat în crearea unui mediu de lucru proactiv. De asemenea, nu există o rețetă standard pentru fiecare companie. Personalizarea devine, așadar, soluția pentru antreprenorii dornici să adopte schimbarea. Analizează-ți obiectivele de business, identifică punctele slabe și ia decizii în consecință. 

Descoperă Cultura organizațională în lumea medicală: Angajați vs. Angajatori

  1. Nu trasa o barieră clară între tine și angajați 

Renunță la gândirea Eu sunt șeful, deci am dreptate. Nu mai este de mult valabilă în mediile de lucru competitive și dinamice. Poate tu ocupi cea mai înaltă poziție din organigramă, dar nu înseamnă că ceea propui la nivel de echipă este mereu aplicabil. Tocmai pentru că nu petreci non-stop timp între angajați nu ai cum să identifici corect care le sunt neajunsurile sau sursele de conflict. Cu o astfel de atitudine talentele organizaționale nu vor fi motivate să rămână, ba din contră. Fii onest, afișează-le cu deschidere în fața lor și practică avantajele ascultării active. Pe lângă impresia bună pe care o vei lăsa personalului, vei vedea cum problemele vor fi rezolvate mult mai repede. 

De asemenea, ori de câte ori primești o demisie încearcă să te gândești unde și cum ai greșit, decât să presupui că e vina angajatului. 

  1. Oferă și cere feedback periodic 

În strânsă legătură cu atingerea performanțelor excelente este curiozitatea. Angajații talentați sunt dornici să afle ce fac bine, dar și unde mai au de lucrat. Ambiția și perseverența sunt caracteristici cheie care vin în susținerea talentului. Până la urmă, fără muncă, nimic nu poate prinde contururi. Așadar, implementează în rândul echipei tale obiceiul de a oferi feedback. Încurajează-ți specialiștii să vină cu propuneri de îmbunătățire a managementului, dar și să ofere un review detaliat cu privire la experiența lor de lucru. De asemenea, împreună cu echipa de HR încearcă să-ți clarifici câteva întrebări în minte

  1. Care sunt cele mai demne de lăudat rezultate pe care le-au generat în ultimul timp?
  2. Prin ce provocări au trebuit să treacă pentru a atinge performanța?
  3. Ce rol au în echipă și cum contribuie la menținerea unui mediu de lucru echilibrat?
  4. Care sunt cele mai flagrante greșeli pe care le-au făcut și cum au ales să le remedieze?
  5. Sunt capabili să ducă la bun sfârșit toate obiectivele pe care le aștepți din partea lor? 
  6. Cum relaționează cu pacienții și cum reacționează în momentele de tensiune?

Concluzii 

Se spune că angajații nu își părăsesc joburile din cauza companiei, ci din cauza managementului defectuos. Lucrurile devin și mai complicate în cazul talentelor organizaționale – resursele valoroase pentru orice business de succes. Dacă ești manager și vrei să-ți schimbi perspectivele ar trebui să pui mai mult accent pe importanța strategiilor de retenție. Să trezești interesul celor mai buni poate deveni o provocare, însă dacă vii cu oportunitățile potrivite nu ai cum să dai greș. De asemenea, cultura organizațională ar trebui actualizată constant – valorile și principiile echipei trebuie să reflecte prietenie, colaborare, respect și mai ales empatie. 

Adoptă măcar una dintre cele cinci tehnici și vezi cum schimbarea o să înceapă să prindă contururi!

Angajezi specialiști medicali? Înregistrează-ți compania aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Despre Autor

REDSEM

Pasiunea pentru scris și modul în care am ales să mixez curiozitatea pentru domeniul medical și redactare sunt cele care mă fac să vă prezint articole elaborate. Îmbinarea dintre artă și știință este ceea ce definește stilul meu. Vă invit pe toți la lectură plăcută și sper să găsiți informații esențiale în textele mele.

Facebook Comment