Freelance Content Marketing & Communication Strategist, dintotdeauna pasionată de tot ceea ce ține de domeniul medical.
Impactul pandemiei va fi vizibil și în 2021, indiferent de industrie, însă mai ales pe piața muncii. Astfel că managerii companiilor și cei care conduc departamentele de HR vor fi nevoiți să regândească strategiile de recrutare și de retenție a angajaților pentru a putea face față contextului plin de incertitudini existent și anul viitor.
Aceste departamente gestionează tot ceea ce ține de forța de muncă dintr-o companie, de la recrutare, angajare, integrare, instruire și până la încheierea relațiilor contractuale ale unui angajat cu organizația respectivă. Și, deși în anumite industrii (precum cea a turismului sau HoReCa) locurile de muncă au fost reduse în 2020, alte industrii și-au mărit considerabil numărul angajaților, pe fondul unei cereri crescute pentru serviciile pe care le oferă (spre exemplu, industria de IT, firmele de curierat, companiile de e-commerce etc.).
Pe măsură ce majoritatea companiilor și-au mutat întreaga activitate în mediul online, presiunea resimțită de către angajați a fost tot mai mare. În plus, în vremuri de incertitudine, aceștia au nevoie de sprijin suplimentar din partea angajatorilor, astfel că orice companie are nevoie de un departament de HR bine consolidat.
Citește și: Importanța departamentului HR în industria medicală
De la recrutarea angajaților și până la îndeplinirea sarcinilor zilnice, pandemia a determinat companiile să își mute toate interacțiunile în mediul online, folosind din ce în ce mai multe aplicații, software-uri și instrumente de lucru potrivite.
Digitalizarea s-a dovedit a fi esențială mai ales în cazul companiilor care au de gestionat sute sau mii de angajați – de la organizarea programelor de lucru și monitorizarea orelor lucrate, până la comunicarea în timp real a informațiilor necesare pentru buna desfășurare a lucrurilor.
În mod cert, digitalizarea va fi în prim-plan și în 2021, pe măsură ce departamentele de HR trebuie să găsească noi mijloace de a eficientiza și optimiza gestionarea angajaților.
Citește și: 5 recomandări de gestionare eficientă a timpului pentru manageri
Studiile arată că pandemia încă are efecte negative asupra echilibrului emoțional al angajaților, care au fost nevoiți să își adapteze modul de a lucra și de a trăi. Depresia, anxietatea și epuizarea sunt printre cele mai comune probleme emoționale cu care se pot confrunta aceștia, probleme care pot duce la scăderea productivității.
În aceste condiții, rolul departamentelor de HR este să se asigure că, la nivel organizational, sunt alocate resurse și investiții pentru ca angajații să își păstreze echilibrul emoțional.
Citește și: Cum să gestionezi o conversație dificilă ca manager în 4 pași
Principiile de care departamentele de HR trebuie să țină cont pentru bunăstarea angajaților sunt:
În 2021, departamentele de HR, din companii se vor vedea nevoite să dezvolte noi strategii aplicabile pe termen lung pentru a contribui la echilibrul emoțional al angajaților. De asemenea, aceste strategii ar putea fi prezentate ca beneficii extrasalariale, fiind importante și pentru atragerea noilor talente în companii. Concluzionând, piața muncii va trece prin numeroase schimbări și în 2021, companiile fiind nevoite să se adapteze noilor trenduri.
Angajezi specialiști medicali? Înregistrează-ți compania aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.
Freelance Content Marketing & Communication Strategist, dintotdeauna pasionată de tot ceea ce ține de domeniul medical.