Responsabilitatea principală a unui recrutor este să verifice mii de CV-uri și să găsească cel mai bun candidat, de aceea este de la sine înțeles de ce acest post e unul dintre cele mai importante într-o companie.
Angajații de valoare sunt greu de găsit, dar atunci când ajung la locul potrivit în momentul potrivit ei reprezintă salvarea oricărei afaceri, care poate crește în continuare cu succes. Așadar, verifică mai jos ce trebuie să faci neapărat dacă ești recrutor și ești în poziția de a angaja pe cineva și mai ales ce nu trebuie să faci sub nici o formă, dacă vrei să câștigi de partea ta un candidat.
Citește și Cum să gestionăm recrutarea personalului medical în contextul pandemiei de Covid-19
Fii pregătit
Ultimul lucru pe care vrei să-l faci când ții un interviu este să fii repetitiv și să pui întrebări generice, care nu ar sublinia ce anume este în stare un candidat să facă în plus față de altul. Interviul ar trebui să fie foarte la obiect și întrebările să fie ajustate în funcție de caracterul și CV-ul candidatului. Pentru ca acest lucru să se întâmple, ar trebui să te pregătești dinainte și să te familiarizezi cu CV-ul și scrisoarea de intenție a fiecărui candidat, făcând notițe și acolo unde este necesar contactând persoanele de referință. Astfel vei reuși să determini dacă cineva este sau nu potrivit pentru jobul disponibil.
Ia în calcul șansele candidatului de a rămâne în companie pe termen lung
Desigur, cel mai important este să angajezi persoana potrivită, dar acest lucru înseamnă ca uneori să optezi de fapt pentru cineva mai slab pregătit. Un alt factor de care trebuie să ții cont este dorința candidatului de a rămâne pe termen lung în organizația ta sau doar dorința acestuia de un loc de muncă imediat, pentru a face rost de bani. În acest sens, studiile arată că peste jumătate dintre mileniali plănuiesc să stea cel mult 2 ani în același loc de muncă, ceea ce unei companii care investește în instruirea personalului nu are cum să-i facă bine. Ideea aici nu este să se evite persoane de o anumită vârstă ci să se ia în calcul dorința acestora de a crește într-o companie și a avansa profesional.
Citește și De ce este important să menționezi salariile atunci când recrutezi potențiali angajați
Nu dezvălui prea multe din interiorul organizației
Ultimul lucru pe care ți-l dorești este să dezvălui secrete interne, iar dacă tu ca recrutor devii prea prietenos cu un candidat, trebuie să găsești o cale de mijloc și să-i răspunzi la toate întrebările fără a spune ceva ce de fapt îl poate speria sau ceva care poate apărea a doua zi în presă. De asemenea, trebuie să eviți să vorbești despre viața ta personală, iar despre cea profesională să răspunzi doar dacă ești direct întrebat despre parcursul tău în compania de față și chiar și atunci, răspunsul tău să conțină doar strictul necesar.
În plus, nu trebuie să acaparezi discuția, ține minte că ești acolo pentru a conduce un interviu de angajare, iar când vorbești despre propria persoană, acele lucruri sunt irelevante pentru jobul respectiv. Când ești pusă într-o situație de acest gen, întoarce-te politicos la firul principal al discuției spunând că restul lucrurilor pot fi lămurite cu altă ocazie.
Citește și Industria medicală | Cum să recrutezi eficient personal calificat
Pasionată de călătorii și lectură, urmează o carieră în jurnalism deoarece își dorește ca în fiecare zi să îmbine utilul cu plăcutul. Iubește provocările, noutățile și vede întotdeauna partea bună a oamenilor, încercând să fie prietenă cu toată lumea și să învețe mereu câte ceva de la oricine.