Cultura organizațională reprezintă în acest moment o caracteristică definitorie a oricărei companii care își dorește o creștere sustenabilă și profitabilă prin intermediul echipei. În multe cazuri, legătura dintre angajator și angajat are serios de suferit dacă identitatea promovată în piață nu este respectată și în interiorul companiei.
Un exemplu concludent, aplicabil în cadrul oricărei companii cu o rată de creștere semnificativă, îl constituie inDinero, o companie americană care oferă servicii financiare. Într-un articol realizat de bizjournals.com, CEO-ul companiei, Jessica Mah, explică cum a cumpărat firma în pragul falimentului, în urmă cu 4 ani, și a readus-o pe linia de plutire, ajungând acum la 5 puncte de lucru și peste 200 de angajați. Mah a identificat însă cel mai dificil moment din procesul de revitalizare și creștere a business-ului: lipsa culturii organizaționale. Odată trecută de pragul de 150 de angajați, interacțiunea personală a CEO-ului cu fiecare în parte a devenit imposibilă și astfel au început să apară rupturi în interiorul structurii organizaționale. Vădit deranjată de faptul că, la un asemenea volum de angajați, nu mai știa nici măcar numele tuturor celor ce lucrează în cadrul companiei, Mah s-a adresat rapid celor mai de încredere subalterni și a găsit soluția salvatoare. În urma unui brainstorming intens, compania a subliniat cele șase valori după care se ghidează compania:
– Learning and development (Învățare și dezvoltare)
– All team, same team (Toată echipa, aceeași echipă)
– Discipline and accountability (Disciplină și răspundere)
– Dazzle our clients (Impresionarea clienților)
– Rethink the obvious (Regândirea evidentului)
– Radical candor (Sinceritate esențială).
Odată ce au fost identificate particularitățile companiei și valorile după care aceasta își ghidează activitatea, angajații au început să relaționeze cu locul de muncă. Mai mult, ei s-au regăsit în aceste caracteristici și astfel au înțeles că au ajuns să lucreze în locul care trebuie și care se aliniazacu valorile lor individuale si de grup.
Modul în care o companie activează în mediul de afaceri este strict corelat cu idealurile conducerii. Plecând de la modelul implementat în cadrul organigramei, nucleul funcțional, și mergând spre exteriorul afacerii, se vor identifica elementele care definesc imaginea de ansamlu a business-ului. Ulterior, aceasta va fi comunicată angajaților existenți și va servi ca interfață pentru candidații care vor aplica la locurile de muncă vacante.
Domeniul medical nu este în niciun fel diferit de celelalte domenii de activitate din societate modernă. Drept urmare, fiecare companie trebuie să își definească valorile după care își dirijează activitățile, astfel atrăgând angajați care se potrivesc perfect cu o cultură organizațională bazată pe aptitudinile și trăsăturile de caracter pe care le eu. MEDIjobs oferă companiilor înscrise pe platformă posibilitatea de a-si crea un cont Premium, prin care se pot promova simplu și eficient imaginea și crezul organizațional, lucruri esențiale în dezvoltarea unei echipe si unei afaceri de succes.