Pacienții nervoși | modalități de prevenție sau de rezolvare a conflictelor cu aceștia

Pacienții nervoși | modalități de prevenție sau de rezolvare a conflictelor cu aceștia

Pacienții nervoși au în general o cauză, fie justificată, fie nu. A fi diagnosticat cu o maladie severă, a trece prin dureri persistente sau a te frustra că nu poți părăsi mediul spitalicesc după bunul plac sunt doar trei exemple de situații care pot alimenta un pacient nervos. Având în vedere faptul că fiecare își exprimă supărările în mod diferit, vor exista cu siguranță numeroase cazuri în care te confrunți cu pacienți nervoși, supărați sau dezamăgiți, care își pot manifesta agresivitatea fie fizic, fie verbal. Descoperă în continuare câteva trucuri sau modalități de a preveni astfel de situații sau de a le rezolva.

1. Pune-te în locul pacientului și vei înțelege că nu este atât de ușor precum pare

Nicio persoană nu ar vrea să-și petreacă timpul liber internat în spital, alături de alți pacienți necunoscuți, aflați în aceeași situație. În funcție de problemele medicale pe care le are, este posibil ca un pacient să nu aibă voie să fie vizitat de prieteni sau familie, ceea ce afectează starea psihologică a pacientului. Chiar dacă la prima vedere este posibil să te simți chiar tu iritat de nervozitatea pacientului, gândește-te cum te-ai simți tu în locul lui.

Citește și: 8 sfaturi pentru a îmbunătăți relația cu pacienții dificili

2. Empatia calmează spiritele

În cazul în care lucrezi pe o poziție de asistentă medicală, printre atribuțiile nescrise ale postului tău se numără și datoria de a face pacienții să se simtă înțeleși, apreciați, să simtă că îți pasă de ei. Poți arăta empatie printr-o simplă discuție sau prin simplul control al reacțiilor atunci când pacientul are o răbufnire, zicând ceva similar „Știu că vă este greu acum. Dacă vă mai pot ajuta cu ceva nu ezitați să îmi spuneți”.

3. În limita bunului simț, permite pacienților să se descarce

Unii pacienți se pot descărca doar într-un mod mai agresiv sau mai agitat. Uneori, este indicat să îi lași să se descarce, chiar dacă nu ești de acord cu modul în care o fac, astfel încât ei să elimine toată frustrarea acumulată. Așa, se vor diminua conflictele atât cu cadrele medicale, cât și cu ceilalți pacienți prezenți în salon.

4. Respectă unele limite

Indiferent de câtă bunăvoință ai față de pacientul tău și indiferent de cât de mult îți dorești să îl ajuți, există unele limite care nu trebuie depășite. Viața personală a pacientului nu trebuie intersectată cu cea a cadrului medical deoarece obiectivitatea se va pierde, iar cadrul medical va începe să aibă judecata afectată de sentimente. Nu trebuie să invadezi niciodată spațiul personal al pacientului, indiferent cât de mare este curiozitatea ta sau indiferent cât de multe sfaturi cere pacientul. Etic vorbind, viața personală a pacientului nu trebuie să intre în obiectivele unui cadru  medical, poate doar în cazul în care îi periclitează viața sau sănătatea în orice fel.

MEDIjobs

Citește și: Cum să gestionezi conflictele cu pacienții sau aparținătorii, în calitate de asistent medical

5.  Fii diplomat când știi că ai dreptate și mai ales atunci când îți dai seama că ai greșit

A nu te certa cu pacientul, chiar și atunci când știi că a greșit sau nu s-a purtat adecvat, îți va aduce numai beneficii pe termen lung. Poți explica lucrurile cu calm, tact și seriozitate, ceea ce înseamnă că reușești să îți impui titulatura, fie ea de medic, asistent sau alt cadru medical, dând dovadă de respect. În plus, personalul medical mai produce și el erori umane. Dacă un pacient a devenit agresiv sau nervos din cauza unei erori comise de tine, nu este cazul să te pui în gardă și să adopți același comportament, ci mai degrabă fii diplomat în exprimare, justifică-te sau cere-ți scuze daca situația prezentă o cere.

6. Cere-ți scuze pentru situație, chiar dacă nu ești tu de vină

Pacienții nervoși sau supărați au această stare din cauza unui lucru, care în majoritatea cazurilor, are legătură cu spitalul sau cadrele medicale. Indiferent dacă ești vinovat sau nu, îți poți cere scuze sau îți poți prezenta părerile de rău: „Îmi pare rău că s-a întâmplat asta” sau „Îmi cer scuze pentru întâmplarea x”. A-ți cere scuze nu te va face un medic mai slab, un asistent mai ineficient sau o persoană mai puțin bună, ci te va face mai uman, lucru extrem de important pentru pacient.

Ești specialist medical și ești în căutarea unui loc de muncă? Creează-ți un cont aici, iar noi îți prezentăm cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România. 

Despre Autor

Clara Mironescu

Specialist in comunicare in functia de redactor online, cu o fire pozitiva si plina de viata, care adora sa se exprime in scris. Cele mai eficiente calitati dobandite in urma profesarii ca redactor online sunt cele de organizare eficienta a timpului si exersarea permanenta a imaginatiei si a creativitatii.

Facebook Comment