Asistentul farmacist: Care sunt cele mai frecvente provocări – de la pacienții dificili la combaterea informațiilor de pe internet

Asistentul farmacist: Care sunt cele mai frecvente provocări – de la pacienții dificili la combaterea informațiilor de pe internet

Asistentul de farmacie este, la fel ca și farmacistul, un sprijin important al pacienților care au nevoie de îndrumare și lămuriri în privința medicamentelor. De aceea, alegerea profesiei de asistenți farmaciști este una la fel de frumoasă, dar și de solicitantă precum toate celelalte din domeniul medical. Însă, cei care vor să îmbrățișeze profesia trebuie să cunoască provocările.

Printre provocările de zi cu zi prin care trec asistenții farmaciști sunt multe însă, cu pasiune, dedicare, seriozitate și capacitate de reacție și de adaptare, ele pot fi depășite cu succes.

Prezentăm câteva provocări prin care pot trece asistenții farmaciști:

1. Ritmul alert

A fi asistent de farmacie presupune o capacitate extraordinară de a învăța cât mai multe de la farmaciștii din unitate, dar și de a acoperi cu succes toate responsabilitățile de zi cu zi, aspect care poate fi obositor sau chiar copleșitor pentru unii. Fie că întâmpină pacienții, că aranjează medicamentele în rafturi, că reface stocul de medicamente din depozit sau că se ocupă de rețete, un asistent farmacist trebuie să dispună de doze mari de energie.

2. Comunicarea cu pacienții dificili

Chiar dacă asistenții farmaciști întâmpină cu amabilitate clienții (sau pacienții) din dorința de a-i ajuta, de-a lungul zilei pot trece pragul farmaciei și persoane cu un temperament mai coleric. În astfel ce cazuri, comunicarea se poate desfășura cu dificultate.

3. Statul în picioare

Mulți dintre clienți sunt obișnuiți ca, atunci când pătrund într-o farmacie, să găsească pe cineva (farmacistul sau asistentul farmacist) în picioare. Acest lucru este posibil pentru că, de fapt, ei chiar își petrec întreaga zi de lucru doar în picioare, la finalul programului organismul cerându-și dreptul la odihnă, informează Pharmacy Times.

4. Pacienții vin cu informații de pe internet

Puțini sunt farmaciștii care nu au întâlnit clienți ce considerau că mediul virtual le-a oferit toate răspunsurile, multe dintre ele greșite. Un farmacist sau un asistent de farmacie trebuie fie foarte atent cum combate informațiile din online ale pacienților, deoarece atitudinea lor față de argumentele prezentate poate deveni una dură. Aici intervine, desigur, și reticența pacienților în ascultarea sfaturilor farmaciștilor, iar acest îi face pe cei din urmă să se simtă, inevitabil, simpli vânzători.

5. Situații de cumpănă

De-a lungul carierei, este inevitabil să nu treacă și asistenții farmaciști prin situații delicate în care nu știu cum să procedeze – fie cu pacienții, fie cu colegii. Însă cele mai frecvente sunt cele în care vizează pacienții.

De exemplu: un pacient solicită 30 de tablete dintr-un anumit medicament, iar stocul rămas în farmacie este chiar de 30 de tablete. Din cauza presiunii că mai sunt pacienți care își așteaptă rândul, la numărarea tabletelor, una poate să cadă pe podea. Ce e de făcut, mai ales când pacientul a observat episodul și chiar și-a arătat atitudinea de dezaprobare? E drept, in orice situație, farmaciștii sunt acolo să ajute asistenții cu sfaturi, îndrumări și, de ce nu, salvarea din situații dificile.

6. Rețetele și scrisul indescifrabil al medicilor

Glumele despre scrisul medicilor nu mai au demult haz, fiind un lucru arhicunoscut. însă pentru farmaciști, situațiile iscate din cauza rețetelor ilizibile nu sunt deloc amuzante. O rețetă citită sau interpretată eronat poate duce la un tratament greșit care să agraveze starea pacienților. În unele țări dezvoltate, legiuitorii chiar au impus ca rețetele să fie electronice pentru a fi evitate astfel de probleme.

Daca doresti sa fii la curent cu oferte de cariera, dar si cu noutatile din domeniul medical, creeaza un cont gratuit pe MEDIjobs aici.

Despre Autor

Redactia MEDIjobs

MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii  care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc. Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.

Unde te afli in cariera?

mai sunt 3 intrebari

In ce orase ai vrea sa lucrezi?

mai sunt 2 intrebari

Ce iti doresti de la urmatorul job?

mai este o singura intrebare

Am ani de experienta
si as vrea sa ma dezvolt profesional ca .

Ce alte aspecte ti-ai dori sa imbunatatesti profesional?

este ultima intrebare

Multumim pentru raspunsuri!

Alatura-te celei mai mari comunitati digitale din Romania dedicata exclusiv specialistilor medicali si acceseaza Gratuit resurse pentru a te implini profesional.
Inscrie-te pentru a primi oferte relevante si sfaturi de cariera direct in casuta ta de email!
Înapoi
Facebook Comment