Dincolo de a fi șefi, manageri de echipe și departamente, suntem oameni. De multe ori greșim fără să ne dăm seama, de aceea e foarte important să fim mereu deschiși la feedback și la semnalele celor din jur, pentru că ne pot transmite multe despre noi înșine și eventuale hibe în modurile de conducere pe care le alegem.
Am identificat mai jos 4 situații importante în care comportamentul tău poate exprima faptul că ești un „șef rău”. Nu îți face griji, orice comportament se poate îmbunătăți cu puțin efort!
Citeste si 6 modalitati prin care sa creati un mediu de lucru placut in clinica
Ți-ai asumat vreodata munca echipei tale?
E o mișcare mai puțin bună. Dincolo de motivațiile financiare, angajații tăi pot fi motivați de satisfacția propriei munci și a rezultatelor pe care munca lor a adus-o companiei. Dacă tu încerci să iei asta de la el, îl vei dezamăgi destul de tare. Mulți dintre angajații tăi investesc timp, energie și pasiune în ideile și proiectele lor pentru a face o diferență în companie și pentru a obține validarea ta. Să nu primești recunoștința pe care crezi că o meriți și, mai mult decât atât, să își asume altcineva meritele, poate fi destul de frustrant. Nu vrei să faci asta echipei tale!
Ai făcut vreodată diferențe între angajații tăi de sex feminin și cei de sex masculin?
Mișcare greșită! Poate tu ești mult mai deschis și mai greu de ofensat și găsești amuzante glumele pe astfel de teme, dar sunt șanse foarte mari ca printre angajații tăi să se numere persoane care nu sunt de aceeași părere și se pot simți lezați. Mai grav, pot confunda comportamentul pe care tu l-ai considerat prietenos și amuzant cu o valoare a companiei. Sau mai bine spus, non-valoare. Ai grijă atunci când ești pe cale de a face o glumă în ce măsură este aceasta potrivită pentru un mediul profesional. De asemenea, la nivel de task-uri, nu ar trebui să existe diferențe pe bază de sex, ci pe bază de background, know-how și performanță.
Ești impulsiv și ai ridicat tonul la un angajat?
Felicitări, tocmai ți-ai câștigat o etichetă de „șef rău” pe care poate nu ți-o dorești. Suntem de acord că uneori devine copleșitor să ai responsabilitatea unei întregi echipe, dar dacă vrei ca echipa să fie alături de tine și să te poată numi liderul lor, fii prietenos, vorbește calm și explică într-un mod transparent care este situația companiei. Dacă ai motive personale, mai bine iei o pauză și te odihnești decât să pedepsești inutil angajații tăi.
Citeste si Cum să comunici cu angajații care nu te plac: motive și sfaturi
Aproape că ai uitat cum îi cheamă pe angajații tăi?
E important să le oferi autonomie și independență angajaților tăi și să nu se simtă urmăriți, dar ai grijă să nu cazi în capcana în care aproape că uiți de existența lor. Dacă își fac treaba foarte bine, felicitări, ai o echipă foarte bună! E important totuși să simtă că managerul lor este la zi cu activitatea lor, este deschis să oferte suport atunci când e cazul. Găsește modalități prin care să demontrezi acest lucru cât mai natural și autentic pentru a nu părea totul o formalitate.
Acestea sunt ipostazele găsite de noi, dar dacă aveți și voi întâmplări, fie din poziția de angajat, fie din poziția de manager, așteptăm cu mare interes experiențele voastre pentru a le dezbate și a învăța din ele.
Citeste si Cum să obținem feedback de la angajații noștri în 5 pași
Cat lover, coffee drinker, storyteller, candle maker – cam așa ar suna bio-ul meu pe Instagram. Cred despre mine că sunt o persoană complexă, curioasă și loială, deși mă plictisesc rapid. Scriu nu numai ca să îmi hrănesc sufletul, ci și stomacul, ca să îmi plătesc chiria și abonamentul la Internet. Nu știu exact ce scrie pe cartea mea de muncă, dar în viața sclipicioasă a industriei mele, sunt Social Media Specialist și Content Creator.