Importanța departamentului HR în industria medicală

Importanța departamentului HR în industria medicală

Managerii de HR din domeniul medical sunt responsabili de mult mai multe decât simpla angajare a oamenilor. Ei trebuie să rețină personalul după ce îl recrutează, dar se confruntă și cu multe probleme legale și de cele mai multe ori nu primesc recunoașterea necesară.

Din această cauză, instituțiile medicale trebuie să creeze oportunități pentru ca toate resursele umane să fie puse, la un moment dat, în evidență, ca să se evite astfel generalitățile și să se pună în valoare potențialul uman.

Din acest punct de vedere, organizarea și controlarea fluxului de personal în continuă schimbare într-o clinică, într-un spital sau cabinet este o sarcină dificilă, dar necesară, pentru îndeplinirea căreia este nevoie de creativitate, capacitate de a lucra în echipă, cunoștințe tehnice și abilități de comunicare.

Pe lângă a descrie un pachet salarial, departamentul de resurse umane trebuie să atenueze conflictele dintre personal și management, să facă concedieri atunci când e nevoie și angajări pentru posturile vacante, să aibă în vedere legile în permanentă schimbare, mai ales când vine vorba despre angajarea cuiva de peste hotare sau a cazurilor de malpraxis, să asigure training și educație continuă pentru toate categoriile de angajați, iar responsabilitățile nu se limitează la acestea, rolul fiind unul și mai extins. 

Citește și INTERVIU | Mihaela Mîndrișteanu, Director de HR al Farmaciilor DONA

Management strategic

Avantajul departamentului de HR este că știe ce impact are fiecare angajat în ceea ce privește succesul organizației, iar liderii cu experiență în management sunt implicați în luarea deciziilor. Departamentul de HR ajută și la evaluarea strategiilor de dezvoltare ale companiei și în acest sens prognozează necesitățile personalului, în funcție de cererile de pe piața forței de muncă.

Analiza beneficiilor

Specialiștii în acest domeniu ajută o instituție medicală să reducă anumite costuri, precum cele asociate cu înlocuirea angajaților, atribuțiile celor care rămân și situațiile neprevăzute. Acești specialiști în evaluarea și managementul crizelor sunt esențiali într-o organizație care se respectă, deoarece dețin abilitățile necesare pentru a negocia avantajos pachetele salariale, pentru toate părțile implicate. În plus, specialiștii HR au la dispoziție mai multe resurse care-i ajută să atragă și rețină personal calificat, ceea ce ajută spitalele să reducă anumite costuri și în același timp să-și formeze o echipă medicală bine pregătită și închegată.

Training și dezvoltare

Trainingul și dezvoltarea profesioniștilor medicali este un efort continuu, benefic pacienților, necesar fidelizării clientelei, dar și dezvoltării profesionale și chiar personale a cadrelor medicale, care astfel sunt motivate să rămână mai mult timp într-un singur loc de muncă. Departamentul HR intervine în acest caz pentru a împărți sarcinile între angajații cu experiență și cei noi și a oferi astfel sprijinul de care este nevoie în dezvoltarea unor strategii de funcționare eficiente, morale, etice și pe termen lung, necesare creării unei imagini pozitive a instituției. De asemenea, astfel sunt încurajați liderii să preia poziții de manageri și supervizori.

Siguranță și managementul riscurilor

Toți angajații sunt obligați să facă din locul lor de muncă unul pe cât de sigur se poate, iar experții în managementul riscului, care fac parte din personalul HR, asigură respectarea regulilor în vigoare prin dezvoltarea de programe care ajută la diminuarea accidentelor de muncă și țin evidența clară a acestora. De asemenea, acești specialiști trebuie să educe personalul în ceea ce privește utilizarea în siguranță a chimicalelor și echipamentelor de protecție.

Citește și 6 competențe esențiale necesare unui manager de HR Medical

Managementul salariilor

Departamentul de resurse umane din domeniul medical ajută instituțiile de profil să ofere compensații realistice și totodată competitive cu alte industrii. În acest sens fiind responsabil de efectuarea unor studii de piață în privința pachetelor salariale și adaptarea rezultatelor la resursele financiare ale unității medicale.

Satisfacerea angajaților

Experții în retenția personalului se asigură că relațiile dintre angajați și angajatori sunt unele cât se poate de bune, pentru a crește nivelul de satisfacție și moralul în rândul muncitorilor din echipa medicală și a le crește astfel acestora performanțele. Tot acești specialiști primesc și feedback-ul angajaților, conduc focus-grupuri și implementează studii interne pentru a afla cum pot fi motivați oamenii. În acest sens, managerii de resurse umane dintr-un spital, sunt mereu în căutare de noi moduri în care să asigure înțelegere între medici și alte categorii de angajați.

Citeșțe și Tendințe în HR despre care toată lumea va vorbi anul acesta

Alinierea la normele legale

De obicei, în funcție de mărimea instituției, dacă nu există un departament legal separat, în departamentul de personal sunt angajați și avocați, capabili să alinieze normele de funcționare internă cu legile impuse de stat. Ei sunt aceia care strâng actele necesare ce atestă calificarea medicilor, a asistenților, tehnicienilor de laborator și alți profesioniști medicali eligibili să lucreze în domeniu, într-o țară anume. 

Angajezi specialiști medicali? Înregistrează-ți compania aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Despre Autor

Ioana Roșca

Pasionată de călătorii și lectură, urmează o carieră în jurnalism deoarece își dorește ca în fiecare zi să îmbine utilul cu plăcutul. Iubește provocările, noutățile și vede întotdeauna partea bună a oamenilor, încercând să fie prietenă cu toată lumea și să învețe mereu câte ceva de la oricine.

Facebook Comment