Ghid practic pentru aplanarea conflictelor în cadrul echipei

Ghid practic pentru aplanarea conflictelor în cadrul echipei

Conflictele sunt inerente în absolut orice domeniu și în orice birou în care lucrează mai mult de o persoană. În situații ideale, le putem preveni, însă chiar și cei înzestrați dintre noi, cu un spirit anticipativ puternic, nu reușesc mereu. Aplanarea conflictelor este esențială mai ales în domeniul medical, care a fost și va fi tot timpul un mediu de lucru cu foarte mult stres.

Atunci când fiecare decizie luată afectează semnificativ viața oamenilor, când tot stafful medical are foarte mulți pacienți și lucrează multe ore, la care se adaugă și eventualele neînțelegeri între departamente cauzate de diferențe de personalitate sau de puncte de vedere diferite, potențialul de generare al conflictelor este imens.

Citește și: 5 strategii de evitare a conflictelor dintre asistentele medicale

Nivelul de stres crește atunci când se petrec schimbări într-o organizație sau echipă, astfel oamenii sunt vulnerabili și conflictele încep să apară, afectând în primul rand abilitatea oamenilor de a lucra împreună.

Domeniul medical este un domeniu într-o perpetuă schimbare. Ce putem face ca să aplanăm conflictele atunci când apar?

Ghid practic pentru aplanarea conflictelor din echipă în domeniul medical

Programul pentru negociere și apalanarea conflictelor în sănătate din cadrul Harvard School of Public Health are o rețetă foarte apreciată pentru rezolvarea acestor situații. Ei o numesc „Plimbare în pădure”, iar în continuare vom explica pe scurt pașii recomandați de ei.

1. Organizează întâlniri separate cu reprezentanții fiecărei părți implicate în conflict.

Astfel, le dai tuturor șansa să fie ascultați și să-și exprime punctul de vedere. În plus, identificând nemulțumirile lor, poți găsi mai ușor propuneri de soluționare.

Exemplu: „Alexandru, spune-mi te rog care a fost momentul și motivul care a declanșat conflictul între tine și colegul tău?”

2. Invită fiecare parte să-și exprime punctul de vedere.

Află ce vor să obțină și care este interesul lor final în acest conflict.

Exemplu: „Care este lucrul care, odată rezolvat, crezi că te va ajuta pe tine și echipa să performați mai bine?” (interesul lui final în conflict).

3. Identifică interesele comune în cazul tuturor părților implicate.

De cele mai multe ori, interesele comune sunt mai numeroase decât în situațiile în care există interese în dezacord.

Te-ar putea interesa și: Conflictele de muncă în sectorul medical. Ce spune Codul Muncii și cum sunt reglementate

4. Reconciliază interesele în dezacord.

Aici vei avea nevoie de multă creativitate și abilități puternice de a rezolva probleme, dacă este în sarcina ta să mediezi conflictul.

5. Anunță interesele aliniate.

Interesele aliniate sunt cele cu care toate părțile implicate în conflict au fost de acord la pasul anterior. Acestea trebuie confirmate cu toate persoanele implicate, pentru a nu exista confuzii.

Aplanarea conflictelor din cadrul echipelor ce lucrează în domeniul medical poate fi simplă, atâta timp cât ai la îndemână strategia potrivită. Implicarea tuturor părților în rezolvarea conflictului este esențială pentru că în general, oamenii vor accepta mult mai ușor o soluție dacă au ajutat la crearea ei, decât dacă aceasta le este impusă. Studiile demonstrează că atunci când o persoană încearcă să impună o măsură asupra unei alteia, prima reacție naturală a persoanei din urmă va fi să analizeze ce este în neregulă cu măsura propusă și să o respingă. Astfel, implementarea unei strategii de aplanare a conflictelor care să implice toți oamenii din echipa ta va face ca acest proces să fie unul mai rapid și mai eficient.

Angajezi specialiști medicali? Creează un profil de companie aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Despre Autor

Catrinel Hagivreta

Facebook Comment