?>

Etapele înființării corecte a unui cabinet veterinar în România

Etapele înființării corecte a unui cabinet veterinar în România

Stabiliți de la bun început motivul pentru care doriți să fiți proprietarul unui cabinet veterinar. Dacă raspunsul este “pentru că doriți să aveți propria afacere de succes, care să producă profit”, mergeți mai departe. 

Dacă răspunsul dumneavoastră este “pentru că doriți să fiți propriul dumneavoastră șef”, atunci reconsiderați vă rog. Veți avea parte de cel mai incorect și insuportabil șef, care nu va fi niciodată imparțial. Va cere mai mult de la tine însuți decât de la ceilalți. De ce? Pentru că asa e normal, e afacerea ta și trebuie să muncești mai mult decât toti ceilalți colegi. Te va ține ore suplimentare, peste program, și va uita mereu să te plătească, nu îți va da concedii, nu va avea timp să îți asculte problemele, nu te va remunera cum trebuie și tot așa.

Vă spun aceste lucruri deoarece în ziua de astăzi, să încerci să ai o afacere pentru ca la sfârșit de lună să câștigi un salariu bun, din punctul meu de vedere, nu este o variantă bună. Bătaia de cap va fi mult mai mare, responsabilitățile pe măsură, iar certitudinea unui salariu fix mult mai scăzută. Dacă nu vă doriți cu adevărat să fiți proprietarii unui cabinet, va sfătuiesc să mergeți pe varianta de a fi angajat al unei clinici, iar timpul și resursele financiare pe care le economisiți să le investiți în voi, în pregătirea voastră profesională, în dezvoltarea voastra personală. Așa, câștigul va fi mai mare. Este o criză de forță de muncă în toate domeniile, deoarece toți angajatorii caută buni profesioniști, dar totodată și oameni de calitate, și credeți-mă că se găsesc foarte greu.

Stabilirea locației

Dacă am stabilit și aceste aspecte, putem trece de acum la lucruri mai simple, cum ar fi găsirea locului potrivit în care veți desfășura activitatea. Aici trebuie luate în calcul două aspecte: zona în care este amplasat și dimensiunile/compartimentarea spațiului care va fi transformat în cabinet. Sunt la fel de importante amândouă, așa încât trebuie îndeplinite ambele aspecte simultan.

Aveți nevoie de o zonă populată, situată în vecinătatea blocurilor, unde să existe un număr considerabil de iubitori de animale, care totodată să aibă și în posesie minim unul. Poziționarea în vecinătatea unui parc sau a centrelor comerciale este de asemenea benefică. O dată pentru a stabili puncte de reper și apoi pentru a vă asigura un flux de persoane care vor vizualiza cabinetul dumneavoastră. Este recomandat să fie un loc cu vizibilitate și trafic pietonal, iar accesul să se facă cu ușurință, să fie în apropierea stațiilor mijloacelor de transport în comun și, nu în ultimul rând, să dispună de locuri de parcare (o parcare privată chiar și cu 2-3 locuri, pe care să o puneți la dispoziția clienților, este un plus care trebuie apreciat). Spațiul trebuie să fie suficient de generos și bine compartimentat. Din punctul meu de vedere ar fi nevoie de un minim de 60 de mp, în care trebuie să aveți minim o sala de așteptare pentru clienți, o sală pentru consultații, o sală de chirurgie, o sală destinată comercializării medicamentelor, hranei și accesoriilor pentru animale și un grup sanitar. Încercați să găsiți spații decomandate, în care accesul să se facă separat în fiecare camera, astfel încât să vă fie facilă intrarea în oricare dintre ele, fără a trece prin altă cameră unde riscați să întrerupeți anumite activități. 

După ce au fost îndeplinite cele enumerate mai sus sau măcar 80% din ele, este important să punem în balanță și prețul pe care va trebui să îl plătim pe acest spațiu. Recomandarea mea ar fi să încercați să vă încadrați între 8 euro și nu mai mult de 15 euro/mp.

De asemenea, trebuie luate în calcul și finisajele, pardoseala pereții care trebuie să îndeplinească normele sanitar veterinare, respectiv să fie suprafețe care pot fi ușor spălate și decontaminate. În cazul în care locația nu beneficiază de aceste îmbunătățiri, luați-le în calcul la investiția pe care o veți face inițial, verificați certificatele energetice ale spațiului, interesați-vă care sunt cheltuielile de întreținere lunare ale acestuia și, nu în ultimul rând, negociați un contract pe o perioadă cât mai mare, minim 3-5 ani. Stipulați clauze în contract în care, după eliberarea spațiului, o perioadă de minim 2 ani în acel spațiu nu se vor desfășura activități de profil. Încercați să stabiliți o relație cordială pe viitor cu proprietarul, deoarece acest lucru vă va face viața mai simplă. 

Acum aveți nevoie de un nume pentru firma dumneavoastră. Încercați să fiți originali, încercați să transmiteți un mesaj prin această denumire. Ar fi bine să aveți 2 sau 3 variante în momentul în care mergeți la Registrul Comerțului pentru rezervarea denumirii firmei, deoarece este foarte posibil să existe deja o firmă cu o denumire similară sau aceeași denumire, și să aveți nevoie de un plan de rezervă. Apoi, în funcție de bugetul alocat, stabiliți dacă vă veți ocupa dumneavoastră de înființarea firmei sau veți plăti serviciile unei firme/persoane care să se ocupe de această etapă. Eu am mers și voi merge pe a doua variantă, cu mențiunea să alegeți cu grijă această firmă/persoană. Cel mai bine ar fi să aveți niște recomandări în privința acesteia, pentru a preveni astfel surprize neplăcute ulterior. Vă spun asta pentru că eu am greșit în 2006, când am deschis prima firmă, și ulterior am suportat consecințele. 

Înființarea firmei propriu-zise

Avem spațiul, avem denumirea, începeți să demarați procesul de înființare a firmei. Recomand să faceți acest pas tot cu o persoană sau firmă de profil care să vă ușureze munca și să vă asigure un rezultat satisfăcător. 

Veți avea nevoie de un cont în bancă și aici recomand un studiu amănunțit, deoarece opțiuni există și diferentele intre comisioanele practicate sunt destul de mari. 

Apoi autorizările, CMVB, pompieri, DSV pentru punct farmaceutic/farmacie, primărie, în funcție de sectorul în care vă deschideți punctul de lucru.

Urmează achiziționarea casei de marcat și fiscalizarea acesteia, lucru nu foarte complicat. Rezervați-vă pentru aceste lucruri minim o zi.

Achiziționarea mobilierului, aparaturii, a medicamentelor și a produselor de care aveți nevoie în practica medicală de zi cu zi este un aspect important pe care trebuie să îl analizați în amănunt. Studiați piața, cereți cât mai multe oferte, negociați, interesați-vă ce presupune mentenanța aparaturii pe care o veti achiziționa. Prospectați cât mai bine toate variantele înainte de a lua decizia finală de a achiziționa produsele.

Asigurați-vă că v-au rămas fonduri și pentru promovarea noii dumneavoastră afaceri, deoarece aveți nevoie obligatoriu de prezența în mediu online. Asta înseamnă website și rețele de socializare, reclame pe siteuri de profil și orice alt tip de promovare considerați că vă este utilă.

Rețeta succesului

În încheiere doresc să vă prezint rețeta succesului pe care am aflat-o la un curs de management și care arată așa: V + Ț + P + A = REZULTATE. Pare puțin ciudată, nu? Dar are un sens. V – viseaza, creează-ți un vis, Ț – este ținta cu termen limita în care trebuie îndeplinit visul, P – planifică cum vei ajunge să iți atingi ținta, iar A – ACȚIONEAZă, apucă-te de treabă, nu mai sta pe gânduri.

Vă doresc succes! 

Dr. Cristian CristeaClinica Veterinară Pet Stuff

Citește și: Definirea valorilor si a viziunilor în cadrul unui cabinet veterinar

Despre Autor

MEDIjobs

MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc. Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.

Facebook Comment