Pasiunea pentru scris si setea de cunoastere sunt cele doua trasaturi care ma definesc. Informatia este, din punctul meu de vedere, cea care face diferenta dintre reusita si esec, in orice domeniu.
Nu este deloc usor sa angajezi cei mai buni specialisti in general, insa in domeniul medical lucrurile sunt si mai complicate. De aceea este foarte important ca descrierea jobului pentru care ai nevoie de un angajat sa fie cat mai atractiva, astfel incat sa starneasca interesul posibililor candidati.
Statisticile facute peste Ocean arata ca mai mult de 70% dintre cei care doresc sa isi schimbe jobul isi cauta unul nou in mod pasiv. Asta inseamna ca nu fac demersuri concrete in aceasta directie ci asteapta sa “pice” o oferta din cer.
Totodata, cercetarile facute in piata arata ca specialistii de top care hotarasc sa isi schimbe jobul au nevoie de mai putin de 10 zile pentru a o face. Asadar, daca te ocupi cu recrutarea, nu ai foarte mult timp la dispozitie pentru a ii convinge pe cei mai buni sa vina catre tine. Iar descrierea jobului are un rol foarte important in procesul de recrutare a celor mai buni specialisti.
Decizia de a aplica pentru un job este, in mare parte, una luata mai degraba emotional. De aceea e important sa stii tipologia candidatului ideal si sa i te adresezi in functie de telurile sale profesionale, de aspiratiile pe care le are si de colectivul in care isi doreste sa lucreze.
Daca ai de gand sa publici anuntul de angajare online, e esential sa folosesti keywords pentru a te asigura ca acesta ajunge la potentialii candidati. Cuvintele cheie sunt acelea pe care cineva care isi cauta un job in domeniu le-ar putea cauta pe internet, cum ar fi motorul de cautare Google.
Este foarte important sa introduci, in descrierea jobului, un paragraf prin care sa prezinti clinica/ spitalul ori institutia in care ar lucra daca ar aplica pentru acest job si ar fi angajat. Mizeaza pe valorile care sunt promovate in unitatea medicala resprectiva, dar si pe performantele inregistrate.
Este foarte important ca descrierea jobului sa contina cat mai multe beneficii, astfel incat sa devina foarte atractiva.
Un candidat pasionat de ceea ce face si dornic sa evolueze profesional, va fi motivat de lucrurile pe care va trebui sa le faca la locul de munca. Alege verbe puternice, pentru un impact mai mare.
Aspectul financiar este si el foarte important, asa ca din descrierea jobului nu trebuie sa lipseasca informatii cu privire la salariu. Daca exista si bonusuri, acestea trebuie mentionate intrucat pot cantari suficient de mult incat sa faca diferenta. Binenteles, este obligatoriu ca promisiunile facute sa fie respectate, altfel angajatul se va simti pacalit, isi va pierde motivatia si, in cele din urma, isi va da demisia si va pleca in alta parte.
Daca respecti indicatiile de mai sus, sunt sanse mari sa atragi specialisti de top la interviu, insa tine cont de faptul ca e important si ce se intampla in timpul interviului, precum si dupa. Timpul nu este aliatul tau asa ca daca ai pus ochii pe un candidat, trebuie sa te misti repede, sa nu iti scape printre degete.
Dupa interviu, ai la dispozitie o zi, cel mult doua pentru a anunta candidatul ca a fost selectat pentru angajare, altfel riscul de a il pierde este foarte mare. Cu toate ca ai fi tentat sa dai aceasta veste prin email, e mai indicat sa o faci telefonic.
Pasiunea pentru scris si setea de cunoastere sunt cele doua trasaturi care ma definesc. Informatia este, din punctul meu de vedere, cea care face diferenta dintre reusita si esec, in orice domeniu.