Cum să te comporți cu persoanele care vin la interviu

Cum să te comporți cu persoanele care vin la interviu

Interviul de angajare, o componentă a procesului de recrutare care nu trebuie vreodată ignorată, este un moment mult așteptat de ambele părți. Atât angajatorul, cât și candidatul, au ocazia să interacționeze personal pentru prima oară. Modul în care această întâlnire este inițiată și organizată își pune de cele mai multe ori amprenta pe răspunsul final, iar acesta poate veni din partea companiei sau a celui care a aplicat pentru job. Este bine știut că nu este o regulă ca numai angajatorul să poată refuza o colaborare. 

Dacă persoana chemată la interviu pare potrivită pentru postul din companie, un eventual refuz nu ar face deloc cinste orgoliului dumneavoastră. Dar cum să vă feriți de ochiul critic al candidatului? Există numeroase metode prin care să vă apropiați candidații, iar MEDIjobs a rezumat o parte dintre ele. 

    Nu fiți distant față de candidat

Încercați pe cât se poate să fiți cât mai apropiați în timpul interviului, respectând normele formale. Este o greșeală majoră să stați foarte departe de candidat. Pe lângă hăul creat între voi, și tonalitatea vocii va trebui să fie mai ridicată pentru a vă auzi corect. Dacă stați însă aproape unul de altul, interviul va căpăta o tentă amicală, de discuție prietenească. 

    Așteptați câteva secunde după ce vă răspunde

Nu bombardați candidatul cu întrebări fără să îi acordați momente de respiro. Riscați să îl copleșiți, iar răspunsurile pe care le veți primi vor fi mecanice. Dacă așteptați puțin după ce termină de explicat, veți vedea că va veni singur cu detalii suplimentare, sincere, prin care să argumenteze răspunsul dat. 

    Evitați întrebările seci

“Unde te vezi peste 5 ani?” sau “Ce voi afla despre tine peste 6 luni” sunt întrebări care mai mult enervează decât să ofere senzația de interviu profesionist. Este normal să încercați să aflați totul despre un eventual viitor membru al companiei, dar aceste chestionări au de obicei răspunsuri banale, fără mare relevanță. 

    Ascultați de referințele primite

Dacă un candidat a făcut o primă impresie foarte bună, dar fostul angajator v-a recomandat să nu-l angajați, ați face bine să îl ascultați. Dacă sunteți încă indecis, cereți cât mai multe referințe de la persoane care au interacționat cu candidatul respectiv. Vor constitui un suport important pentru a vă da seama cu ce fel de persoană aveți de a face. 

    Țineți candidații la curent cu statusul procesului de angajare

Odată cu terminarea interviului, țineți-vă de cuvânt și respectați data la care îi promiteți candidatului că le veți da răspunsul final. Chiar dacă nu veți angaja persoana respectivă, spuneți-i. Dacă veți întârzia foarte mult sau chiar nu veți da un răspuns, reputația companiei ar putea avea de suferit. 

Angajarea unei noi persoane în companie presupune și un proces de recrutare prin care să evaluați corect candidatul respectiv. Mai mult, metodele folosite vor influența și viitoarele angajări, pentru că aceste informații se vor propaga rapid în piață. În domeniul medical reputația contează extrem de mult, iar modul în care vă purtați cu candidații și angajații vor modela imaginea companiei. 

Citeste si: Top aptitudini pe care să le cauți la un angajat debutant

Despre Autor

Catrinel Hagivreta

Facebook Comment