Cum să ai un profil de Linkedin care te scoate în evidență: 8 pași de urmat, pentru a te face remarcat de angajatori

Cum să ai un profil de Linkedin care te scoate în evidență: 8 pași de urmat, pentru a te face remarcat de angajatori

Dacă ești proaspăt absolvent și vrei un job în sănătate potrivit sau, poate, vrei să faci o schimbare pozitivă care să-ți dezvolte cariera medicală, este esențial să te faci remarcat de companii sau recruiteri. Cum? În primul rând, printr-un profil de LinkedIn excelent. 

Fie că ești utilizator nou sau poate nu i-ai dat atenție până acum, e timpul să profiți în mod inteligent de avantajele unui profil de LinkedIn optimizat pentru 2023. 

Iar acest lucru înseamnă să vezi profilul ca pe un CV public tuturor: e important să arate experiența și abilitățile tale, să spună lucrurile potrivite și să te conecteze cu cine trebuie ca să avansezi profesional. 

Cei care țin pasul cu mediul digital știu că profilul de LinkedIn poate fi una dintre uneltele principale prin care își găsesc jobul ideal și respectiv, angajații ideali, cu puțin efort.    

Noi, la MEDIjobs, am pregătit un ghid cu pașii necesari în a-ți optimiza profilul de Linkedin pentru 2023 și a-ți spori șansele de a reuși profesional, așa cum îți dorești. 

De ce ai nevoie de un profil de LinkedIn bine pus la punct?

  1. Este tool-ul online cel mai rapid și mai ușor pentru a te conecta cu profesioniști, mentori și companii angajatoare.

Linkedin este platforma cel mai des utilizată pe piața muncii și de către profesioniști noi, și de cei cu multă experiență, care își caută job sau urmăresc oportunități de avansare profesională, cât și de companii, fie ele nou înființate sau deja renumite. 

Cu toate că este o platformă de social media, focusul este business-related. Și mulți o folosesc cu multă încredere, față de celelalte platforme.  

Citește și: Ce ar trebui să știi dacă nu ai experiență și îți cauți un job acum

  1. Oferă detalii extra despre pregătirea și caracterul tău, pe care nu le poți găsi într-un CV.

Chiar și când ai un profil de candidat pe o platformă de recrutare medicală precum a noastră, care te conectează cu angajatorii, mulți recruiteri dau atenție și altor profiluri care le-ar putea arăta detalii suplimentare despre tine ca persoană și ca profesionist. 

Iar profilul de Linkedin este primul vizat, în acest sens: este accesat rapid și poate spune mai multe despre caracterul tău, despre opiniile tale, despre părerile altor profesioniști despre tine, despre conținutul pe care îl urmărești etc..

  1. Prezența online pe Linkedin îți poate crește reputația profesională.

Tocmai pentru că este o platformă de încredere pentru profesioniști și companii deopotrivă, poți vedea profilul tău de LinkedIn ca pe o unealtă de marketing interesantă și accesibilă. 

Mulți profesioniști în sănătate își amplifică prezența online pe LinkedIn – prin comunicare și conținut, feedback și networking – pentru a-și dezvălui și demonstra experiența, realizările și cunoștințele lor valoroase. În fond, dacă nu îți faci vocea auzită, nu poți să te remarci prea ușor într-o mulțime de profesioniști ambițioși. 

  1. Poți face networking cu profesioniști valoroși care te pot susține în dezvoltarea ta personală.

Un alt motiv pentru care merită să-ți actualizezi profilul de LinkedIn și să-i dai atenția cuvenită, fie că ești sau nu fan al platformei, este că te pune în contact cu atâția oameni interesanți, care au aceeași călătorie ca și tine, scopuri și provocări din care poți învăța. 

Networkingul este extrem de important pentru a învăța să avansezi în carieră, dar și pentru a împărtăși experiențe cu alții ca și tine. Și, adesea, asta poate aduce și oportunități de angajare pentru că atunci când lași o impresie bună cuiva online, poți fi primul recomandat.

Citește și: Ce este networking-ul și cum te poate ajuta în carieră, indiferent dacă ești la început sau nu

  1. Ești la curent cu trendurile pe piața muncii medicale.

Bineînțeles, alt motiv pentru care poți folosi profilul de LinkedIn în folosul tău este că te pune în legătură cu conținut de calitate și profesioniști de la care poți învăța sau afla ce se întâmplă astăzi, acum, și în viitorul apropiat cu privire la trendurile de recrutare în domeniul tău, de exemplu. 

Motivele pentru care profilul de Linkedin te poate scoate în evidență în mod benefic sunt numeroase. Dar hai să trecem și la pașii concreți pe care să-i urmezi pentru a-ți actualiza profilul ca un adevărat profesionist, pregătit de noi oportunități de carieră în 2023.

Dacă ești în căutarea unui job, află aici de ce este Linkedin important în găsirea unui loc de muncă.

Iată 8 pași de urmat, ca profilul tău de Linkedin – și de profesionist! – să fie remarcat de recruiteri și angajatori în 2023

Așadar, vrei să-ți sporești șansele de-a găsi jobul perfect pentru tine, dar până acum n-ai dat atenție profilului de LinkedIn? Ești deja angajat, dar vrei să rămâi deschis la noi posibilități de dezvoltare? Vrei să atragi mai mulți pacienți sau să te conectezi cu experți în domeniul tău? 

Profilul de Linkedin este, practic, un alt tip de CV, mai interactiv și public. Așa că începe cu aceste sfaturi de actualizare a profilului și află cum să atragi oportunitățile de carieră pe care le căutai.

1. Alege o poză profi și recentă, dar autentică.

Suntem ființe vizuale și da, prima impresie digitală contează. Poza de profil nu promite un job, însă cu siguranță contează enorm pentru a te remarca față de angajatori și recruiteri. Studiile din ultimii ani privind impactul pozei de profil LinkedIn arată că îți atrage:

  • de 21 de ori mai multe vizite de profil 
  • de 36 de ori mai multe mesaje 
  • de 9 ori mai multe cereri de “prietenie”.  

Cel mai mult, însă, dincolo de aspectul îngrijit și curat, mai formal decât în pozele cu prietenii, contează ca poza de profil să te reprezinte și să inspire încredere, autenticitate și profesionalism, o personalitate plăcută și comunicativă. 

Ca sfaturi specifice, încearcă să pui o poză cu tine care:

  • Să fie recentă și de calitate
  • Să îți arate fața în proporție de 60% (pozele la distanță nu au ce căuta aici)
  • Să porți hainele pe care le-ai purta la un job
  • Să ai o expresie sinceră și optimistă (da, ochii noștri “zâmbesc” când ne purtăm natural)

Citește și: 6 etape pe care să le urmezi când cauți un job ca asistent medical, în timpul pandemiei

2. Atrage atenția cu un headline personalizat în funcție de audiența ta.

Această bucățică de text de numai 120 de caractere spune foarte multe despre tine. Pentru că este atât de scurt, headline-ul merită scris pe baza cuvintelor cheie care te definesc și cu care vrei să atragi atenția și a audienței căreia i te adresezi (tipul de angajator). 

Headline-ul profilului tău pe LinkedIn este vizibil, dar și cel mai important pentru algoritmul de căutare folosit de platformă. De aceea, folosește cuvinte-cheie cu care oamenii te pot descoperi și contacta.

În headline, spui cine ești și ce e important pentru tine, așadar, folosește acele 120 de caractere pentru a menționa cuvinte-cheie care exprimă funcția și specialitatea ta, anii de experiență, realizările sau certificările primite și elemente personale care vorbesc despre ce contează pentru tine (ex: “Medic Specialist Cardiologie | 10+ ani experiență | Asistent Universitar…”).

Dacă nu ai experiență în domeniu și nu ești angajat nicăieri, ideal este să scrii un headline care spune ce știi să faci, decât să scrii unemployed.

3. Creează un sumar care pune accent pe rolul tău specific, folosind cuvinte-cheie

Ce ai spus în headline vei dezvolta în secțiunea de sumar. E locul în care îți spui povestea, însă una clară și concisă, care folosește cuvintele relevante care te descriu și după care te caută recruiterii.

Atenția noastră asupra conținutului online este foarte scurtă, așadar ar fi bine să eviți să scrii un sumar lung de 2000 de caractere (cât e permis pe LinkedIn). 

Vrei să fii interesant pentru cei care îți descoperă profilul, așadar descrie-ți rolul, cu ce tip de companii ai lucrat, abilitățile și calitățile pe care le-ar căuta un angajator, dar și obiectivele tale de carieră, în mai puțin de 1000 de caractere.

Mai specific, spune pe scurt, dar și cu exemple unde e cazul:

  • Cine ești tu, ca profesionist în sănătate? 
  • Ce ai realizat în trecut (background) și arată că aduce valoare într-o echipă/companie?
  • De ce ai ales domeniul medical și ce vrei să faci în acest rol?
  • Arată acele seturi de hard skills și soft skills atât de căutate de companii, care îți reprezintă calitățile, competențele și valorile.
  • Datele de contact clare.

Un pont important, dacă se aplică în cazul tău: menționează și programe de training relevante, pe care le-ai urmat, cât și posibile premii primite (în domeniu sau într-o arie relevantă pentru abilitățile tale). 

Citește și: 10 moduri în care relocarea îți poate duce cariera medicală la un alt nivel

4. Structurează-ți experiențele de lucru încât să arate impactul rolului tău

E foarte ușor să dai copy-paste din CV-ul tău sau din descrierile joburilor tale anterioare în profilul tău de LinkedIn. Asta, însă, nu îți aduce niciun beneficiu în strategia ta – fie că ești în căutarea primului tău job, a unui post mai bun sau pur și simplu deschis la a rămâne actual.

Cum spuneam mai sus, atenția cititorilor online este limitată ca timp și foarte selectivă. Iată câteva ponturi ușor de aplicat:

  • Scrie titlul rolului tău, cât și compania la care ai lucrat și o scurtă descriere a acesteia (o frază), pentru fiecare job 
  • Pentru fiecare post avut (și chiar la rezidențiat), folosește-te de liste pentru a descrie explicit, în termeni simpli și cuvinte-cheie, responsabilitățile importante și mai interesante. Ideal, între 2-5 puncte structurate (bullets) este destul. 
  • Asigură-te că responsabilitățile enumerate reflectă și cum au ajutat ele echipa sau compania, ce impact a avut munca ta, ce rezultate a avut și ce inițiative au demarat etc.

5. Include minimum 3 recomandări din partea foștilor angajatori, colegi sau mentori

Poate că te simți inconfortabil să ceri cuiva cu care ai lucrat să îți scrie o recomandare pe profilul de LinkedIn, dar aceste recomandări pot lăsa o impresie pozitivă destul de puternică în ochii recruiterilor sau a viitorilor angajatori, cât și pentru comunitatea ta. 

În acest caz, poți miza pe reciprocitatea pe care o simt majoritatea oamenilor, mai ales când vine vorba de imaginea lor de profesioniști. Prin urmare, poți să fii tu primul și să le lași o recomandare pe profilul de Linkedin al celor de la care ți-ai dori una și tu. Puțini se pot abține să revină cu un testimonial și ei. 

Alt pont important: nu-ți pierde timpul cu acele Endorsements pe care oricine le poate bifa pentru oricine. Ele nu au o valoare prea mare pentru că nu explică de ce le primești și nici dacă cunoști persoana în cauză. 

Citește și: Interviul de angajare vs concursul de angajare: Avantaje și dezavantaje în procesul de recrutare public-privat

6. Nu uita să optimizezi URL-ul profilului tău.

E un pas atât de ușor de neglijat, dar este și un detaliu care îți dă “puncte bonus” pentru imaginea ta de profesionist atent la detalii.

Viitorii angajatori, pacienții sau colegii de breaslă te pot găsi mai ușor și vor avea o impresie plăcută dacă link-ul către profilul tău de Linkedin este optimizat și arată curat. 

Întotdeauna, ca și la adresa de e-mail folosită, va conta dacă arată, de exemplu, așa: www.linkedin.com/in/adrian-ionescu, față de așa: www.linkedin.com/adrian-ionescu-234566. 

Poți schimba ușor URL-ul profilului tău, pe pagina ta de Linkedin: 

  • Click pe iconița Me, în partea de sus a paginii de Homepage
  • Click pe View Profile → Edit public profile & URL → Edit your custom URL

7. Go the extra mile – sau cum îți finisezi profilul de Linkedin cu acele detalii extra despre unicitatea ta

Pentru cei care sunt proaspăt absolvenți de facultate, medici rezidenți sau profesioniști în sănătate cu emoții în căutarea primului lor job, următoarele secțiuni pot părea un motiv de frustrare sau, cel puțin secțiuni din profil pe care nu le crezi importante sau interesante pentru un angajator. 

Dar un profil solid de LinkedIn se bazează și pe detaliile suplimentare care te fac să ieși în evidență, să îți pună în valoare caracterul și obiectivele și să dovedească dedicare și autenticitate în activitățile tale. 

Spre exemplu, la Accomplishments, poți include foarte pe scurt despre premiile sau aprecierile pe care le-ai primit până acum – de la cele în domeniu, până la cele care arată calitățile tale (poți vorbi despre un proiect de voluntariat condus de tine, ori de o performanță sportivă, de implicare civică etc.).

În secțiunea de Certifications, dacă se aplică rolului tău – nu te sfii să treci toate licențele sau certificările pe care le-ai primit în industria ta. Iar în secțiunea Publications, trece – dacă e cazul – orice contribuție a ta în jurnalele medicale sau științifice, orice publicație care arată expertiza și interesele tale profesionale.  

Citește și: Medic: cum îți poate influența social media viața?

8. Recitește ce ai scris și editează unde e nevoie

Ultimul sfat este, mai mult, unul de bune practici. 

Pentru că actualizarea profilului de LinkedIn poate lua ceva timp, proces în care gândești la cald, să spunem așa, o idee bună ar fi să arunci o privire pe texte de fiecare dată când vrei să dai OK-ul de actualizare, și chiar să recitești profilul tău când ești odihnit, după o zi sau o săptămână, și să faci editări acolo unde este cazul.

Sperăm că, acum, ai o idee mult mai bună despre ce înseamnă să ai un profil de LinkedIn care atrage atenția și cum poți face asta, pas cu pas. Nu uita, acest efort de actualizare a profilului poate face o diferență majoră în calea ta profesională, dar te poate aduce și mai aproape de echipa sau compania perfect compatibilă cu competențele și visurile tale. 

Și, dacă ai nevoie de susținere în căutările tale pentru o carieră medicală, fă-ți cont gratuit pe platforma noastră MEDIjobs și îți aducem noi ofertele de muncă din partea companiilor.

Mult succes și inspirație!

Despre Autor

Andreea Enea

Content Specialist cu 10+ ani de experiență în jurnalism, content marketing și comunicare. Cred în puterea poveștilor cu sens care inspiră, educă, apropie și deschid inimi și comunități. Visez să aplic cât mai mult mixul de people skills și experiență cu o gândire analitică puternică și pasiune pentru conținut autentic, cu semnificație pentru oameni - așa cum au nevoie.

Facebook Comment